ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

ΟΟΣΑ:Οι έφηβοι δέχονται παρενόχληση στο σχολείο και αφιερώνονται στο διαδίκτυο

17:33 - 19 Απρ 2017 | Ειδήσεις
ΟΟΣΑ:Οι έφηβοι δέχονται παρενόχληση στο σχολείο και αφιερώνονται στο διαδίκτυο
Ικανοποιημένοι δηλώνουν απ΄ τη ζωή τους οι περισσότεροι έφηβοι, ένα μέρος τους ωστόσο δέχεται παρενόχληση στο σχολείο την ώρα που άλλοι σπαταλούν υπερβολικό χρόνο στο διαδίκτυο, σύμφωνα με έκθεση για την ευημερία των μαθητών που διενήργησε ο ΟΟΣΑ στις ανεπτυγμένες χώρες.

Σύμφωνα με την έρευνα Pisa 2015 για τις γνώσεις και τις ικανότητες των μαθητών ηλικίας 15 ετών, τα κυριότερα αποτελέσματα της οποίας δημοσιεύθηκαν τον Δεκέμβριο, ο Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ), συνέλεξε επίσης δεδομένα για την ευημερία αυτών των εφήβων, τα οποία συμπεριλαμβάνονται στη θεματική έρευνα που δημοσιεύθηκε σήμερα.

 

Ερευνήθηκαν κυρίως τέσσερις τομείς: τα αποτελέσματά τους στο σχολείο, οι σχέσεις με τους συμμαθητές τους και τους καθηγητές τους, η ζωή τους στο σπίτι και τι κάνουν στον ελεύθερο χρόνο τους.

 

Oι περισσότεροι έφηβοι λένε πως είναι ικανοποιημένοι από τη ζωή τους, δίνοντας κατά μέσο όρο έναν βαθμό 7,3 σε μια κλίμακα από το 0 μέχρι το 10.

 

Περίπου το 12% των μαθητών παρ’ όλα αυτά στις χώρες του ΟΟΣΑ δηλώνουν πως δεν είναι ικανοποιημένοι από τη ζωή τους,1` ποσοστό που ξεπερνά το 20% στην Κορέα και στην Τουρκία. Αντίθετα, στην Ολλανδία, ποσοστό μικρότερο του 4% δηλώνουν ότι δεν είναι ικανοποιημένοι.

 

Τα περισσότερα αγόρια  (39%) δηλώνουν πολύ ικανοποιημένα από τη ζωή τους σε σχέση με τα κορίτσια (29%). Και η διαφορά είναι μικρή ανάμεσα στους καλύτερους και στους λιγότερο καλούς μαθητές.

 

Για κάποιους το σχολείο είναι ένας τόπος όπου υποφέρουν. Έτσι σε 34 περιοχές των 53 κρατών-μελών και εταίρων που μελετήθηκαν, περισσότεροι από το 10% των μαθητών δηλώνουν πως οι συμμαθητές τους τούς κοροϊδεύουν πολλές φορές τον μήνα, περίπου 4% έχουν δεχθεί χτυπήματα ή σπρωξιές πολλές φορές στη διάρκεια του μήνα, ενώ 7,7% ήταν θύματα σωματικής παρενόχλησης πολλές φορές στη διάρκεια του χρόνου.

 

Ένας στους πέντε μαθητές δηλώνει πως είχε άδικη μεταχείριση από τους καθηγητές του πολλές φορές τον μήνα.

 

Οι δημόσιες αρχές δεν πρέπει να ορίζουν τον ρόλο των καθηγητών «μόνο στη βάση του αριθμού των ωρών διδασκαλίας», συνιστά ο οργανισμός.


Οι καθηγητές πρέπει επίσης να «ενθαρρυνθούν» να συνεργάζονται και να ανταλλάσσουν απόψεις με τους συναδέλφους τους για τις «δυσκολίες, τις ικανότητες και την προσωπικότητα» των μαθητών ώστε να συμβάλλουν στην ευημερία τους στο σχολείο.

 

«Δεν υπάρχει μυστικό, επιτυγχάνει κανείς καλύτερα όταν αισθάνεται ότι εκτιμάται, ότι έχει καλή μεταχείριση και ότι υποστηρίζεται», αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Γκαμπριέλα Ράμπος, διευθύντρια του γραφείου του επικεφαλής του ΟΟΣΑ.

 

Οι πιο συχνές αιτίες του στρες που αισθάνονται οι μαθητές είναι η πίεση για καλύτερους βαθμούς και η ανησυχία ότι δεν θα έχουν καλούς βαθμούς.


Περισσότεροι από τους μισούς (55%) δηλώνουν ότι έχουν πολλή αγωνία για ένα διαγώνισμα, ακόμα κι αν είναι καλά προετοιμασμένοι.

 

Καθηγητές και γονείς «πρέπει να βρουν τον τρόπο να ενθαρρύνουν την κινητροδότηση των μαθητών" χωρίς "να τους προκαλούν υπερβολικό φόβο αποτυχίας», σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ.

 

Ένα άλλο δίδαγμα της έκθεσης, η αύξηση του χρόνου που αφιερώνεται από τους εφήβους στο Διαδίκτυο: κατά μέσο όρο περισσότερες από δύο ώρες μετά το σχολείο και περισσότερες από τρεις ώρες την ημέρα το Σαββατοκύριακο.

Τελευταία τροποποίηση στις 17:39 - 19 Απρ 2017
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.