ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Δημόσιες υπηρεσίες σε... «καιρούς» κορονοϊού - Όσα πρέπει να γνωρίζετε

09:05 - 17 Μαρ 2020 | Ειδήσεις
Δημόσιες υπηρεσίες σε... «καιρούς» κορονοϊού - Όσα πρέπει να γνωρίζετε
Τηλεφωνικά ραντεβού, επικοινωνία μέσω Email ή Fax, ελεγχόμενη είσοδος είναι κάποια από τα μέτρα που υιοθετούν δημόσιες υπηρεσίες, υπηρεσίες κοινής ωφέλειας και «στέκια» με μεγάλο όγκο εξυπηρέτησης πελατών (π.χ. ταχυδρομεία), προκειμένου να αντιμετωπίσουν τη διασπορά του κορονοϊού.

Αναλυτικά, ηλεκτρονική ή τηλεφωνική θα είναι η επικοινωνία των φορολογουμένων με τις εφορίες, τα τελωνεία αλλά και τα υποκαταστήματα του Γενικού Χημείου του Κράτους.

Εφορία

Η προσέλευση κοινού στις υπηρεσίες της ΑΑΔΕ περιορίζεται στο απολύτως απαραίτητο όπως και η φυσική παρουσία των εργαζομένων.

Η ΑΑΔΕ έδωσε στη δημοσιότητα έναν πλήρη κατάλογο στοιχείων επικοινωνίας με όλες τις υπηρεσίες της μέσω email και τηλεφώνου καλώντας τους πολίτες να αξιοποιήσουν αυτά τα στοιχεία εάν χρειάζονται οποιαδήποτε υπηρεσία από Εφορίες, Τελωνεία, Χημεία, Κεντρικές Υπηρεσίες και Ελεγκτικά Κέντρα.

Ειδικότερα:

  1. Οι συναλλασσόμενοι θα διατυπώνουν τα αιτήματά τους τηλεφωνικά ή μέσω email.Στη δεύτερη περίπτωση, απαραίτητη προϋπόθεση είναι ο συναλλασσόμενος να αναφέρει τα στοιχεία επικοινωνίας του (email και τηλέφωνο).
  2. Όλα τα έγγραφα, που ζητούν οι ενδιαφερόμενοι, θα τους αποστέλλονται μέσω email και θα πρέπει να έχουν τα στοιχεία επικοινωνίας του αρμόδιου υπαλλήλου.
  3. Σε περίπτωση, που δεν είναι εφικτό ο ενδιαφερόμενος να εξυπηρετηθεί εξ αποστάσεως, αλλά πρέπει να επισκεφθεί την υπηρεσία, αυτό γίνεται μόνο μέσω ραντεβού. Το αίτημα για ραντεβού διατυπώνεται μέσω email ή τηλεφώνου.
  4. Στην είσοδο των υπηρεσιών, θα υπάρχει υπάλληλος, που θα υποδέχεται τους συναλλασσόμενους, θα ελέγχει αν όντως έχουν κλείσει ραντεβού, και θα τους κατευθύνει σχετικά, ώστε να είναι ελεγχόμενη η αναμονή και η είσοδός τους.
  5. Σε αυτή την κατεύθυνση, πραγματοποιούνται οι αναγκαίες προσαρμογές των χώρων για την υποδοχή, αναμονή και εξυπηρέτηση των πολιτών.

Τελωνεία

  1. Απαγορεύεται η είσοδος στο χώρο των Τελωνείων σε κοινό και εκτελωνιστές και αξιοποιούνται πλήρως οι παρεχόμενες ηλεκτρονικές υπηρεσίες.
  2. Σε περιπτώσεις, που πρέπει να γίνει φυσικός έλεγχος, καθώς και όπου απαιτείται φυσική παρουσία συναλλασσομένου, θα γίνεται εκτός τελωνειακού καταστήματος, αφού ληφθούν τα απαραίτητα υγειονομικά μέτρα προφύλαξης, πριν και μετά τη συναλλαγή.

Γενικό Χημείο του Κράτους

Οι υπηρεσίες του Γενικού Χημείου του Κράτους:

  1. Θα παραλαμβάνουν τα δείγματα στην είσοδο
  2. Θα έχουν πλήρη εικόνα της ταυτότητας και ιχνηλασιμότητας των προσώπων, που τα προσκομίζουν.

ΕΦΚΑ και ΟΑΕΔ

Από 16 Μαρτίου 2020 όλες οι συναλλαγές του e-ΕΦΚΑ και του ΟΑΕΔ με τους πολίτες θα γίνονται πλέον χωρίς ουρές και αναμονή, είτε στους αντίστοιχους δικτυακούς τόπους είτε με προγραμματισμένα ραντεβού στα υποκαταστημάτα σε όλη την Ελλάδα.

Για όσες συναλλαγές δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί ο ψηφιακός μετασχηματισμός προγραμματίζονται ραντεβού ως εξής:

α. Στον e-ΕΦΚΑ, οι ασφαλισμένοι, οι εργοδότες και οι συνταξιούχοι θα υποβάλλουν το αίτημά τους τηλεφωνικά ή στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.efka.gov.gr/menoumespiti επιλέγοντας την κατηγορία του αιτήματος, το αρμόδιο υποκατάστημα και συμπληρώνοντας την περιγραφή του αιτήματος. Ακολούθως θα λαμβάνουν e-mail ή τηλεφωνική κλήση και θα καλούνται συγκεκριμένη ώρα στο υποκατάστημα για να εξυπηρετηθούν.

β.  Στον ΟΑΕΔ, όλοι οι άνεργοι θα υποβάλλουν το αίτημά τους στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.oaed.gr/menoumespiti επιλέγοντας την κατηγορία του αιτήματος και το αρμόδιο Κέντρο Προώθησης Απασχόλησης (ΚΠΑ2). Ακολούθως θα λαμβάνουν e-mail ή τηλεφωνική κλήση και θα καλούνται συγκεκριμένη ώρα στο ΚΠΑ2 για να εξυπηρετηθούν.

Η εγγραφή νέων χρηστών στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του ΟΑΕΔ στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του ΟΑΕΔ θα γίνεται αποκλειστικά ηλεκτρονικά με τους κωδικούς πρόσβασης του TAXISnet, δίνοντας έτσι άμεσα πρόσβαση σε όλες τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες, χωρίς την ανάγκη απόκτησης κωδικού πρόσβασης από τον ΟΑΕΔ, και καθιστώντας μη αναγκαία την επίσκεψη στα ΚΠΑ2.

ΚΕΠ

Τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών θα λειτουργούν από τις 7.30 έως τις 15.00, από Δευτέρα έως Παρασκευή, θα εξυπηρετούν δε τους πολίτες μόνο με ραντεβού, ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός.

Δικαστήρια

Κλειστά θα παραμείνουν τα δικαστήρια της χώρας μέχρι τις 27 Μαρτίου. Η αναστολή αφορά την πλειοψηφία των υποθέσεων των πολιτικών και ποινικών δικαστηρίων, των νόμιμων και δικαστικών προθεσμιών για τη διενέργεια διαδικαστικών πράξεων και άλλων ενεργειών ενώπιον των υπηρεσιών των δικαστηρίων και των εισαγγελιών, την παραγραφή των συναφών αξιώσεων, καθώς και τις διαδικασίες αναγκαστικής εκτέλεσης και τους πλειστηριασμούς.

Θα λειτουργούν, όμως, οι γραμματείες των δικαστηρίων, τα αυτόφωρα, οι υποθέσεις εκείνες που οι κατηγορούμενοι συμπληρώνουν το 18μήνο προφυλάκισης, αλλά και οι υποθέσεις εκείνες που επέρχεται παραγραφή των αδικημάτων (πλημμελήματα και κακουργήματα). Παράλληλα, θα δημοσιεύονται κανονικά οι αποφάσεις, ενώ θα διεξάγεται κανονικά η κλήρωση των ενόρκων και η έναρξη των Μικτών Ορκωτών Δικαστηρίων και Μικτών Ορκωτών Εφετείων.

Στα πλημμελήματα θα εκδικάζονται μόνο όσες υποθέσεις παραγράφονται μέχρι 30/09/2020. Για τα κακουργήματα θα εκδικάζονται μόνο για όσες υποθέσεις έχει οριστεί δικάσιμος και τα αδικήματα παραγράφονται μέχρι 31/01/2021.

Τράπεζες

Εναλλακτικά κανάλια εξυπηρετήσεις των πελατών προωθούν και οι τράπεζες.

Mobile και e-banking οι λέξεις - «κλειδιά» στους σχεδιασμούς των τραπεζών που προτρέπουν τους πελάτες με σχετική ενημέρωση να παραμείνουν στο σπίτι και να εξυπηρετηθούν από τις online υπηρεσίες. Τα φυσικά καταστήματα παραμένουν ανοιχτά αλλά εξετάζεται έλεγχος του αριθμού των ατόμων που θα εισέρχονται ανάλογα και με το μέγεθος του εκάστοτε καταστήματος.

Δημόσια νοσοκομεία

Μόνο τα έκτακτα περιστατικά και τα περιστατικά εκείνα που δεν μπορούν να αναβληθούν θα χειρουργούνται στο εξής και μέχρι νεωτέρας, στα δημόσια νοσοκομεία, καθώς όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Υγείας αλλάζει το πρόγραμμα των χειρουργείων.

Επίσης, αναστέλλονται όλα τα απογευματινά ιατρεία των νοσοκομείων μέχρι νεωτέρας.

ΔΕΗ

Για να αποφευχθεί ο συνωστισμός και οι ουρές στα καταστήματα και να προστατευθεί η υγεία τους, η ΔΕΗ συνιστά στους καταναλωτές να χρησιμοποιούν τα εναλλακτικά κανάλια εξυπηρέτησης και συγκεκριμένα:

- Το τηλεφωνικό κέντρο 11770,

- Την ιστοσελίδα της ΔΕΗ, όπου μπορούν να επιλέξουν το σύνδεσμο: Επικοινωνία με τη ΔΕΗ και να στείλουν μήνυμα στις υπηρεσίες της ΔΕΗ για το θέμα που τους αφορά.

Παράλληλα, η ΔΕΗ ενθαρρύνει την ηλεκτρονική πληρωμή των λογαριασμών μέσω της ιστοσελίδας της και χωρίς καμία προμήθεια εδώ.

ΕΥΔΑΠ

Η ΕΥΔΑΠ ενημερώνει το καταναλωτικό κοινό ότι αναστέλλεται η λειτουργία των Περιφερειακών της Κέντρων, μέχρι νεότερης ενημέρωσης, με εξαίρεση τα Περιφερειακά Κέντρα της Αθήνας (Σατωβριάνδου 12) και του Πειραιά (Τσαμαδού 5).

Η πληρωμή λογαριασμού συστήνεται να γίνεται μέσω: 

  • Του www.eydap.gr για την πληρωμή λογαριασμών με χρήση χρεωστικής, πιστωτικής, ή προπληρωμένης κάρτας των συνεργαζόμενων Τραπεζών. 
  • Των ATMs, αυτόματων μηχανημάτων, πάγιας εντολής, web banking συνεργαζόμενων Τραπεζών. 

Για υποβολή ερωτημάτων ή/και αιτημάτων:

  • Στο [email protected]
  • Στο www.eydap.gr με εγγραφή στο ηλεκτρονικό κατάστημα eΕΥΔΑΠ για υποβολή αιτήσεων διακανονισμών, αίτηση υπαγωγής σε ειδικά τιμολόγια, κ.α. 
  • Τηλεφωνικά στο 1022 ή στο 210 214 44 44. 

ΕΛΤΑ

Από τη Δευτέρα 16 Μαρτίου 2020 και μέχρι νεωτέρας:

  • Η είσοδος των πελατών στα ταχυδρομικά καταστήματα θα γίνεται τμηματικά, ανάλογα με τα τετραγωνικά μέτρα του χώρου (ένας πελάτης κάθε 10τμ) με μέγιστο αριθμό πελατών σε αναμονή, τα 3 άτομα. Οι υπόλοιποι πελάτες θα πρέπει να περιμένουν υποχρεωτικά την σειρά τους εκτός του χώρου του καταστήματος.
  • Οι παραδόσεις συστημένων, μικροδεμάτων και δεμάτων, οι εισπράξεις αντικαταβολής, οι πληρωμές συντάξεων και επιδομάτων και όλες οι συναλλαγές με τους ταχυδρόμους και τους διανομείς του ομίλου ΕΛΤΑ θα πραγματοποιούνται στην είσοδο του κτηρίου του παραλήπτη (κατοικίας ή επαγγελματικού χώρου), σε ανοικτό χώρο, τηρώντας την απαραίτητη απόσταση του ενός μέτρου, ενώ για την υπογραφή θα χρησιμοποιούνται τα μέσα (στυλό) του πελάτη.

Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία επέκτειναν τον χρόνο παραμονής των ανεπίδοτων ταχυδρομικών αντικειμένων (συστημένων επιστολών και δεμάτων) στα ταχυδρομικά καταστήματα, μέχρι νεωτέρας.

Χαρά Κάνδηλα

Τελευταία τροποποίηση στις 22:19 - 16 Μαρ 2020
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.