ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Γιώργος Γκόνος. Γενικός Διευθυντής ΜcCain Hellas & Bαλκανίων

12:50 - 28 Αυγ 2007 | Συνεντεύξεις
Με διψήφιο ποσοστό ανόδου προχωρούν οι πωλήσεις της εταιρείας McCain Hellas, όπως επιβεβαιώνει και ο γενικός διευθυντής κ. Γ. Γκόνος, γεγονός που ο ίδιος αποδίδει στην εισαγωγή καινοτόμων αλλά και κερδοφόρων κωδικών στην προϊοντική της γκάμα.

Πως διαμορφώθηκαν τα οικονομικά μεγέθη της εταιρείας για τη τελευταία χρήση και ποιες οι εκτιμήσεις για τη νέα;

Το 2006 και οι πρώτοι έξι μήνες του 2007 ήταν ένα πραγματικά ενδιαφέρον όσο και δύσκολο διάστημα στο οποίο κληθήκαμε, όλες οι εταιρείες του κλάδου, να δώσουμε «εξετάσεις» αντοχής και να πάρουμε στρατηγικές αποφάσεις για την πορεία μας στην αγορά. Το γεγονός αυτό οφείλεται κατά μείζονα λόγο στις άσχημες καιρικές συνθήκες οι οποίες   επηρέασαν καθοριστικά την ανοδική τιμή της πατάτας παγκοσμίως. Συνδυαστικά παρατηρείται σε δεύτερο επίπεδο, και είναι πολύ ενδιαφέρον,   ότι ακριβώς λόγω της αλλαγής κλίματος στην ευρωπαϊκή ήπειρο, τα κέντρα παραγωγής πατάτας μεταφέρονται περισσότερο βόρεια όπου τα ποσοστά βροχόπτωση είναι ακόμη υψηλά. Παρόλα αυτά η McCain έχοντας  τροποποιήσει το μείγμα πωλήσεων ( sales mix ) παρουσιάζει μια αύξηση τζίρου της τάξης του 15%. Το γεγονός αυτό οφείλεται στην εισαγωγή καινοτόμων όσο και κερδοφόρων κωδικών οι οποίοι έρχονται να καλύψουν   τόσο τις ανάγκες των καταναλωτών όσο και των επαγγελματιών για καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών τους.

Σε ότι αφορά το καινούριο οικονομικό έτος, οι στόχοι μας είναι η ενίσχυση της γκάμας προϊόντων πατάτας προστιθέμενης αξίας και finger food με στόχο να επιτύχουμε μέσα από τον κατάλληλο συνδυασμό βέλτιστο αποτέλεσμα.

Τι ποσοστό από αυτές προέρχεται από το
retail και τι από την εστίαση; Επίσης πως κατανέμονται οι πωλήσεις από πλευράς προϊόντων; Ποια κατηγορία προϊόντων εμφανίζει την μεγαλύτερη άνοδο;

Το κομμάτι της λιανικής αποτελεί  για την McCain το βήμα της στο ευρύ καταναλωτικό κοινό ( brand awareness ) . Για τον τζίρο της εταιρείας το retail αποτελεί το 10% ενώ με αξιοπρόσεκτες παρεμβάσεις στο προϊοντικό μείγμα (marketing mix)  στόχο έχει να προσφέρει συνδυασμό καινοτομίας και άριστου προϊόντος, λανσάροντας κωδικούς προστιθέμενης αξίας για τον καταναλωτή. Αξίζει να αναφερθεί ότι η καινούρια πρότασή για πουρέ   από 100% φυσικό προϊόν βρήκε εξαιρετικά θετική ανταπόκριση από τους καταναλωτές.

Σε ότι αφορά στο υπόλοιπο 90% που ανήκει στην μαζική εστίαση η είσοδος των νέων κωδικών βρήκε μεγάλη ανταπόκριση από τους επαγγελματίες   δίνοντας νέα ώθηση στις πωλήσεις. Ναυαρχίδα του στόλου παραμένει η πατάτα κατέχοντας ένα μερίδιο στο συνολικό τζίρο, της τάξης του 70% παραχωρώντας το υπόλοιπο 30% στα προϊόντα προστιθέμενης αξίας και στην νέα τάση που ονομάζεται finger food και μας έδωσε φέτος διψήφια ποσοστά ανάπτυξης.

Ποια η πορεία των βαλκανικών κρατών που ελέγχει η
McCain Hellas

Οι βαλκανικές χώρες με το γεωπολιτικό τους ενδιαφέρον, αποτελούν για την McCAIN αυτό που συχνά ονομάζω μεγάλη πρόκληση. Γιατί η στρατηγική είναι τόσο διαφορετική όσο και τα κράτη μεταξύ τους αλλά και γιατί η ανταπόκριση καταναλωτών και επαγγελματιών  μας δίνει μεγάλα ποσοστά ανάπτυξης που αγγίζουν το 40% ενώ ταυτόχρονα ο τζίρος σχεδόν διπλασιάζεται σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Η κάθε χώρα έχει το δικό της μερίδιο στην ανάπτυξη με πρώτη την Ρουμανία ενώ ακολουθούν η Σερβία και η Βουλγαρία χωρίς να αφήνουν πίσω και τα υπόλοιπα

Δ. Καραγιαννοπούλου

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.