ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Test drive στο Fiat 500 0,9 TwinAir: Με ψυχή και καρδιά

12:08 - 27 Ιουλ 2011 | Car
Test drive στο Fiat 500 0,9 TwinAir: Με ψυχή και καρδιά

Το 500αρακι συνεχίζει να κλέβει τις εντυπώσεις με κάθε τρόπο, αυτή τη φορά όχι με την σχεδίαση του, αλλά με τον πολυβραβευμένο και επαναστατικό δικύλινδο κινητήρα του, ο οποίος αλλάζει τις ισορροπίες στα αυτοκίνητα πόλης.

Το ιταλικόgruppo έχει ξυπνήσει για τα καλά όπως φαίνεται, προκαλώντας συνεχείς εκπλήξεις και κάνοντας τους ανταγωνιστές να χάσουν τον ύπνο τους. Η αναβίωση του 500 πριν λίγα χρόνια αποδείχθηκε μια μεγάλη εμπορική επιτυχία, ωστόσο οι άνθρωποι της Fiat δεν επαναπαύτηκαν σε αυτό. Έπρεπε με κάποιο τρόπο να κρατήσουν το ενδιαφέρον για το best seller μοντέλο τους στα ύψη και το έπραξαν με εμφατικό τρόπο. Όχι με ένα απλό facelift, αλλά με την τοποθέτηση ενός κινητήρα που ταιριάζει απόλυτα στη λογική και το χαρακτήρα του αυτοκίνητου. Ο νέος δικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 875 κ.εκ. και των 85 ίππων, είναι ότι πιο επαναστατικό έχουμε δει μετά τουςTSI τηςVW,προσφέροντας επιδόσεις, οικονομία καυσίμου και φιλικότητα προς το περιβάλλον σε υπερθετικό βαθμό.


Το 500αρακι σχεδιαστικά δεν έχει καμία αλλαγή, με το απαράμιλλο στιλ του να κυριαρχεί. Ο συνδυασμός ρετρό και μοντέρνων τόνων στη καμπίνα γοητεύουν τον επιβάτη. Τα καθίσματα προσφέρουν πολύ καλή στήριξη και είναι αναπαυτικά, με τους πίσω να παραμένουν στριμωγμένοι ειδικά αν είναι άνω του μετρίου αναστήματος. Το πορτμπαγκάζ χωράει αρκετά πράγματα, χάρη στα 185 λίτρα, με τον εξοπλισμό να είναι ένα από τα μεγάλο του ατού, περιλαμβάνοντας από ABS με EBD, ESP, ASR και σύστημα Hill Holder, ράδιοcd με MP3 και Blue&Me, θύρα USB, a/c, bluetooth, σύστημα eco drive, 5 αερόσακους, ηλεκτρικά παράθυρα, ζάντες αλουμινίου 15΄΄, δερμάτινο λεβιέ και τιμόνι, προβολείς ομίχλης, κιτ επισκευής ελαστικού και πολλά ακόμα.


Αυτός που κάνει τη διαφορά όμως, είναι ο νέος τεχνολογικά προηγμένος κινητήρας TwinAir. Με 85 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 145Nm ροπής στις 1.900 σ.α.λ., 173 χιλιόμετρα τελική ταχύτητα και τα 0-100 να έρχονται σε 11΄΄, το καμάρι της ιταλικής εταιρείας δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τα υπόλοιπα με μεγαλύτερους κινητήρες. Αντιθέτως, μπορεί ακόμα και να τα κάνει να νιώθουν μειονεκτικά, αφού στις επιταχύνσεις είναι καλύτερο. Και επιπλέον, είναι εκπληκτικά φιλικός προς το περιβάλλον, αφού οι εκπομπές ρύπων είναι στα 95 γρ./χλμ. Την ίδια στιγμή η κατανάλωση καυσίμου, όπως αποδείχθηκε από την δοκιμή κυμαίνεται περίπου στα 5,5 λίτρα ανά 100 χλμ, ωστόσο μπορεί να πέσει πολύ παρακάτω χωρίς τον κλιματισμό ενεργοποιημένο και το ECO σε λειτουργία. Πατώντας το κουμπί ECO λοιπόν, περιορίζεται η ροπή στα 100 NM και η ισχύς «πέφτει» στους 77 ίππους, με το τιμόνι να ελαφραίνει και το κιβώτιο ταχυτήτων να αλλάζει λειτουργία προς όφελος της κατανάλωσης.


Γυρνώντας τη μίζα, ο ήχος του δικύλινδρου μοτέρ θυμίζει περισσότερο μηχανάκι, ωστόσο αν το αφήσεις να λειτουργήσει για λίγο στο ρελαντί μειώνεται αισθητά. Φυσικά, σε κανένα σημείο δεν γίνεται αθόρυβος και αυτό το καταλαβαίνεις στο δρόμο, ιδιαίτερα όταν κινείσαι με μια ταχύτητα πάνω και ζορίζεται. Όσο περνά η ώρα όμως, με κάποιο μαγικό τρόπο σου αρέσει ακόμα περισσότερο, παρά το γεγονός ότι είναι κάτι καινούριο για τους περισσότερους.  Αυτό που σε κάνει να το λατρέψεις είναι η λειτουργία του, αφού από τις 2.000 σ.α.λ. έχει απίστευτη δύναμη για το κυβισμό του, επιταχύνεται άμεσα και κινείται σαν σβούρα ανάμεσα στα υπόλοιπα αυτοκίνητα. Το 5αρι κιβώτιο έχει αραιή κλιμάκωση ώστε να κινείσαι με μεγαλύτερη άνεση και να μην χρειάζεται να αλλάζεις σχέσεις συνέχεια. Το γεγονός ότι αποκρίνεται πρόθυμα σε όλο το φάσμα των στροφών σχεδόν με το πάτημα του γκαζιού, κάνει την οδήγηση πιο απολαυστική και στην εθνική οδό. Μπορεί και ταξιδεύει με 140 χλμ./ώρα χωρίς να κομπιάζει και να επιταχύνει ακόμα και σε αυτές τις ταχύτητες αν το πιέσεις!  Βέβαια, με τέτοιους ρυθμού η κατανάλωση ανεβαίνει αρκετά και στο trip computer βλέπεις ακόμα και 9-10 λίτρα/100 χλμ., αλλά αυτό είναι απόφαση του εκάστοτε οδηγού.  Το σύστημα Start&Stop, χρειάζεται μια μικρή εξοικείωση ωστόσο είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικό στην κατανάλωση καυσίμου και τη μείωση των εκπομπών ρύπων.


Η οδική του συμπεριφορά είναι υποδειγματική για τις διαστάσεις και τα κιλά του (930 κιλά), χάρη στην πολύ καλή στιβαρότητα και ακαμψία του πλαισίου και την σφιχτή αίσθηση της ανάρτησης. Στρίβει δυναμικά, η κλίση του αμαξώματος ακόμα και σε κλειστές διαδρομές με πολλά χιλιόμετρα είναι σχεδόν απούσα ,μπορεί να παρκάρει παντού λόγω των συμπαγών διαστάσεων, ωστόσο οι ελιγμοί δεν είναι το δυνατό του σημείο λόγω του μεγάλου κύκλου στροφής.


Το Fiat 500 TwinAir εκτός από μοδάτο είναι πλέον και πιο οικονομικό, χάρη στο νέο κινητήρα 0,9 λίτρου. Δεν έχει να ζηλέψει τίποτα σε επιδόσεις από τα μεγαλύτερα μοτέρ και ο θόρυβος παρότι στην αρχή μπορεί να ξενίσει τους νεότερους, συνάδει με το χαρακτήρα του αυτοκίνητου και το ρετρό στιλ του. Η τιμή του είναι αλμυρή, αλλά όπως έχει αποδειχθεί, όσοι θέλουν να αγοράσουν το 500αρακι το κάνουν για τη ψυχή του. Πλέον, θα το προτιμούν και για την καρδιά του.

Επιδόσεις-Τιμή

0-100 χλμ./ώρα: 11΄΄
Τελική ταχύτητα: 173 χλμ./ώρα
Κατανάλωση (δοκιμής): 5,4 λτ./100 χλμ
Εκπομπές CO2: 95 γρ./χλμ
Τιμή: από 14.750 / 14.450 ευρώ*
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής: 16.110 /

*Βασική τιμή απόσυρση


Εγγυήσεις

Μηχανικά μέρη: 2 χρόνια

Χρώμα: 3 χρόνια

Σκουριά: 8 χρόνια

Οδική βοήθεια: 1 χρόνος


HIGHLIGHTS

Μας άρεσε:Εμφάνιση, φινίρισμα, εργονομία, οδική συμπεριφορά, απόδοση κινητήρα, κατανάλωση, φιλικότητα προς το περιβάλλον

Δεν μας άρεσε: Θόρυβος κινητήρα στο ρελαντί, χώροι


Κείμενο: Λουκάς Παπαλάμπρος
Φωτό: Γιώργος Παππάς

Read more http://www.monopoli.gr/cars-and-motion/%CE%94%CE%BF%CE%BA%CE%B9%CE%BC%CE%AD%CF%82/item/108266-Test-drive-%CF%83%CF%84%CE%BF-Fiat-500-0,9-TwinAir-%CE%9C%CE%B5-%CF%88%CF%85%CF%87%CE%AE-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%BA%CE%B1%CF%81%CE%B4%CE%B9%CE%AC

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.