Πιο συγκεκριμένα οι εταιρίες αυτές έκαναν «κράτηση» για 34 slots με στόχιο την εισαγωγή 4,3 εκατομμυρίων κυβικών μέτρων, αφήνοντας αδιάθετες 11 χρονοθυρίδες 1,3 εκατομμυρίου κυβικών μέτρων.
Είναι προφανές ότι καταγράφεται υψηλή ζήτηση καθώς οι τιμές του υγροποιημένου φυσικού αερίου παραμένουν ανταγωνιστικές, όχι τόσο βέβαια όσο την περασμένη άνοιξη. Αιτία το γεγονός ότι η άνοδος του Brent έχει συμπαρασύρει τις τιμές του αερίου των αγωγών που πλέον βρίσκονται στα ίδια επίπεδα με το LNG.
Επίσης άλλο ένα κίνητρο είναι το ότι η ηλεκτροπαραγωγή βασίζεται σε μεγάλο ποσοστό στο φυσικό αέριο.
Σύμφωνα, με τα τελευταία στοιχεία, για τον Οκτώβριο, η παραγωγή Μονάδων Φυσικού Αερίου κάλυψε το 44,44% του φορτίου, η παραγωγή των ΑΠΕ το 26,56%, η έγχυση ενέργειας από Εισαγωγές το 21,55%, η παραγωγή των Λιγνιτικών Μονάδων το 4,25% και η Υδροηλεκτρική Παραγωγή το 3,21%.
Σημειώνεται ότι το LNG, λόγω και των χαμηλότερων τιμών σε σχέση με το αέριο των αγωγών, κυριάρχησε στην εγχώρια κατανάλωση το διάστημα Ιανουάριος – Σεπτέμβριος 2020. Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΔΕΣΦΑ, τα δεξαμενόπλοια που εκφόρτωσαν στη Ρεβυθούσα, μετέφεραν φορτία από 6 διαφορετικές χώρες παραγωγούς LNG. Παρόλο που το 2019 η Αλγερία διατηρούσε κυρίαρχη θέση στις ποσότητες LNG που εισήχθησαν στη χώρα με ποσοστό 20%, το πρώτο ενιάμηνο του 2020 την πρωτοκαθεδρία κατέκτησαν οι ΗΠΑ με ποσοστό μάλιστα 50% (αύξηση της τάξης του 420% σε σύγκριση με το 2019). Σημαντική θέση κατέχουν, επίσης, το Κατάρ (25%) και η Νιγηρία (12%), ενώ ακολουθούν η Αλγερία (6%), η Νορβηγία (4%) και η Αίγυπτος (3%).
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr