ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Η επόμενη μέρα της εξαγοράς της Μεβγάλ από τη Δέλτα

00:00 - 28 Απρ 2014 | Επιχειρήσεις
Η επόμενη μέρα της εξαγοράς της Μεβγάλ από τη Δέλτα
Η Δέλτα αγόρασε ένα εργοστάσιο τσάμπα! Αυτό λένε παράγοντες της αγοράς υπενθυμίζοντας ότι το 2010 ο Πέτρος Παπαδάκης πρόεδρος μέχρι πρότινος στην Μεβγάλ έδινε το ποσοστό του δηλαδή το 43% αντί του ποσού των 55 εκατ. ευρώ. Σήμερα με την συμφωνία το δίνει επί της ουσίας κάτω από 1 εκατ. ευρώ.

Συγκεκριμένα το τίμημα της εξαγοράς συμφωνήθηκε στα 4,5 εκατ. ευρώ και θα καταβληθεί μετά από την εξόφληση υποχρεώσεως της Μεβγάλ προς τη Δελτα ύψους 3,8 εκατ. ευρώ.

 

Απόρροια της εξαγοράς είναι η Δέλτα πλέον να κατέχει "απλή" πλειοψηφία στην εξαγορασθείσα εταιρεία, καθώς εκτός από το 43% που εξαγόρασε, κατέχει από το 2004 και ένα επιπλέον 14% του κεφαλαίου το οποίο και είχε αποκτήσει από την Μαίρη Χατζάκου το 2004.

 

Το υπόλοιπο μέρος του κεφαλαίου, το μοιράζονται παιδιά της τελευταίας, ενώ διψήφιο ποσοστό κατέχει και η αδερφή της Μαίρης Χατζάκου, Νίκη, μαζί με τον άνδρα της Δημήτρη Συμεωνίδη. Οι οποίοι μάλιστα, σύμφωνα με ανεπιβεβαιωτες πληροφορίες της αγοράς, βρίσκονται στα δικαστήρια τόσο με την Μαίρη Χατζάκου, όσο και με τον Πέτρο Παπαδάκη, θεωρώντας την πρώτη ως βασική υπεύθυνη για την είσοδο της Δέλτα στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας και τον δεύτερο ως υπεύθυνο για την ζημιογόνο πορεία της εταιρείας.

 

Το όλο ζήτημα της εξαγοράς, ενώ βρίσκεται υπό έγκριση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, πληροφορίες υποστηρίζουν ότι δεν υπάρχει περίπτωση απόρριψης του από την Ανεξάρτητη Αρχή, καθώς η Δέλτα δεν αποκτά μονοπώλιο, λόγω των απωλειών που εμφανίζει στα μερίδια αγοράς της, ενώ το ίδιο αντίστοιχα ισχύει και για τη Μεβγάλ. 

 

Ποια όμως είναι τα σχέδια της επόμενης ημέρας;

 

1) Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν ότι καταρχήν η Δέλτα θα πρέπει να αποφασίσει ποιες μονάδες θα κρατήσει και γιατί. Μετά την εξαγορά της Μεβγάλ στην Βόρειο Ελλάδα, έχει τρεις μονάδες και μάλιστα σε μικρή απόσταση μεταξύ τους. Μία στα Κουφάλια (Μεβγάλ), μία στην Σίνδο (Δέλτα) και μία στην ΒΙΠΕ Θεσσαλονίκης (όπου ήταν το εργοστάσιο της Νestle). Συγκριτικά με τις άλλες δύο μονάδες, το εργοστάσιο της Μεβγάλ θεωρείται παλιό και ως εκ τούτου χρειάζεται πολύ μεγάλη επένδυση για τον εκσυγχρονισμό του. 

 

2) Αν τελικά αποφασίσει να κρατήσει ενεργό το εργοστάσιο της Μεβγάλ, τότε η δράση της τελευταίας στην εσωτερική αγορά σε επίπεδο διανομής θα φθάνει μέχρι και τη Λαμία, με τη Δέλτα να αναλαμβάνει δράση από εκεί και κάτω. Σε αυτό το σημείο μπαίνει ερωτηματικό για την τύχη της Μονάδας της Δέλτα στη Βίγλα.

 

3) Οσον αφορά στο εξωτερικό, τα σχέδια της Δέλτα είναι να εκμεταλλευτεί τις συμφωνίες που έχει η Μεβγάλ με οίκους του εξωτερικού στους οποίους παρήγαγε (φασόν) τυροκομικά και κυρίως φέτα και γιαούρτι, ενώ εξήγαγε και επώνυμο προϊόν. Οπως λέγεται, η Μεβγάλ -μετά τη Δωδώνη- είναι ο δεύτερος πιο ισχυρός παίκτης στις εξαγωγές γαλακτοκομικών. Ομως, το τελευταίο διάστημα λόγω των γνωστών προβλημάτων ρευστότητας που αντιμετώπιζε η Μεβγάλ, αρκετές συμφωνίες του εξωτερικού βρέθηκαν στον αέρα. 

 

4) Επειδή όμως, ο χρόνος είναι χρήμα, η Δέλτα πρέπει να ολοκληρώσει άμεσα στην ενοποίηση των δομών των δύο εταιρειών, λένε πηγές της αγοράς. Κι αν, συνεχίζουν οι ίδιες πηγές, η ενοποίηση των μηχανογραφικών συστημάτων κρατήσει κάποιους μήνες, δεν ισχύει το ίδιο για την παραγωγή καθώς και για τα προϊόντα. Ιδίως στα τελευταία υπάρχουν αρκετά είδη μεταξύ των δύο εταιρειών που είναι ανταγωνιστικά. Οπότε και η Δέλτα πρέπει να αποφασίσει ποια από αυτά θα κρατήσει και ποια όχι προχωρώντας στο σχετικό ξεσκαρτάρισμα!

 

Τα αγκάθια στην επιτυχή έκβαση του εγχειρήματος

 

1) Τα κεφάλαια. Η επαναφορά της Μεβγάλ στην κατάσταση που βρίσκονταν προ του 2009, σημειώνουν παράγοντες του κλάδου, απαιτεί σημαντικά κεφάλαια. Ως εκ τούτου λέγεται ότι η Δέλτα θα πρέπει να της χορηγήσει άμεσα ενέσεις ρευστότητας είτε συνάπτοντας νέα δάνεια είτε αναζητώντας κεφάλαια από τους δυνατούς συνεταίρους της (π.χ. Σαουδάραβες)

 

2) Ομαλοποίηση της συνεργασίας με τους προμηθευτές της σε πρώτη ύλη. Οπως αναφέρει παραγωγός -αγελαδοτρόφος, εξαιτίας των γνωστών προβλημάτων ρευστότητας που αντιμετώπιζε τα τελεταία χρόνια η Μεβγάλ υπήρχε μεγάλη καθυστέρηση στις πληρωμές. Οι οποίες σήμερα -όπως λέει ο ίδιος- φθάνουν και το εξάμηνο. Στο πλαίσιο αυτό, πολλοί αγελαδοτρόφοι αποφάσισαν να διακόψουν την συνεργασία τους με την εταιρεία.

 

Ετσι, σήμερα, οι αγελαδοτρόφοι που προμηθεύουν την Μεβγάλ με πρώτη ύλη φθάνουν περίπου τους 100, όταν τις καλές εποχές που η εταιρεία πλήρωνε στην ώρα της, ξεπερνούσαν τους 400. Σημαντικές καθυστερήσεις αντιμετωπίζουν και οι κτηνοτρόφοι που την προμηθεύουν με πρόβειο γάλα, οι οποίοι στην παρούσα φάση μπορεί να ξεπερνούν και τους 1000.

 

 

Δέσποινα Καραγιαννοπούλου

Τελευταία τροποποίηση στις 19:16 - 27 Απρ 2014
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.