ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Το αποτύπωμα της Worldline στην Ελλάδα-Μετοχή, προμήθειες και ψηφιακό ευρώ Κύριο

09:00 - 02 Νοε 2023 | Επιχειρήσεις
Ιωάννης Κιτιξής, Country Head & Managing Director της Worldline Greece Ιωάννης Κιτιξής, Country Head & Managing Director της Worldline Greece
Να διευρύνει περαιτέρω την παρουσία της σε όλες τις πτυχές της καθημερινότητας των Ελλήνων πολιτών στοχεύει η Worldline, μέσω της θυγατρικής της στη χώρα μας. Πρόκειται για μία γαλλική πολυεθνική που ιδρύθηκε το 1974 και αποτελεί κορυφαία εταιρεία paytech και παγκόσμιος ηγέτης στις πληρωμές. Οι λύσεις που παρέχει εγγυώνται ασφαλείς πληρωμές και διαχείριση συναλλαγών σε όλη την αλυσίδα πληρωμών, καθιστώντας δυνατή τη βιώσιμη οικονομική ανάπτυξη.

Με τη σημερινή της μορφή η Worldline υφίσταται από το 2013, ενώ έναν χρόνο μετά εισήχθη στο γαλλικό χρηματιστήριο. Το 2019 έγινε ο νέος Ευρωπαίος πρωταθλητής στον κλάδο των payments και το 2021 εξαγόρασε, μεταξύ άλλων, τις δραστηριότητες της Cardlink, καθώς και το Cards Acquiring Business της Eurobank. Πέρα από νο. 1 εταιρεία αποδοχής πληρωμών και εκκαθάρισης συναλλαγών στην Ευρώπη, η Worldline είναι η 4η εταιρεία πληρωμών στον κόσμο, ενώ δραστηριοποιείται σε περισσότερες από 40 χώρες. Το 2022 ο τζίρος της ανήλθε σε 4,4 δισ. ευρώ, προστέθηκαν 90.000 νέες επιχειρήσεις και η ετήσια επένδυση σε R&D έφτασε τα 243 εκατ. ευρώ.

Η Worldline σκοπεύει να διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο στην ελληνική αγορά με ασφαλείς και ανταγωνιστικές λύσεις αποδοχής και εκκαθάρισης πληρωμών. Παράλληλα, θέλει να προσφέρει προστιθέμενη αξία στις πληρωμές με κάρτες και να είναι πρωτοπόρος στην εισαγωγή καινοτόμων προϊόντων για τις ανάγκες της εγχώριας αγοράς. Ήδη προσφέρει ολοκληρωμένες λύσεις πληρωμών σε πάνω από 130.000 επιχειρήσεις για τα φυσικά και online καταστήματά τους, ενώ τον τελευταίο χρόνο προσέθεσε πάνω από 10.000 νέες επιχειρήσεις στο χαρτοφυλάκιό της. Βασίζεται στις αξίες της καινοτομίας (βελτιώνοντας την καθημερινότητα των πελατών, της κοινωνίας και των εργαζομένων της), της αριστείας (θέτοντας φιλόδοξους στόχους ανταποκρινόμενη στις δεσμεύσεις της), της συνεργασίας («χτίζοντας» μακροχρόνιες σχέσεις εμπιστοσύνης) και της ενδυνάμωσης (ούσα έμπιστη, υποστηρικτική και υπεύθυνη).

Ο διαχωρισμός μεταξύ μετοχής και επιχειρησιακής λειτουργίας

Κάνοντας μία μικρή επισήμανση, εκτός της βασικής του παρουσίασης, ο Country Head & Managing Director της Worldline Greece, κ. Ιωάννης Κιτιξής, μίλησε για την πρόσφατη πτώση που κατέγραψε η μετοχή του γαλλικού ομίλου. Όπως εξήγησε, «είναι διαφορετικό πράγμα η μετοχή και διαφορετικό το τι κάνουμε επιχειρησιακά στην Ελλάδα και το εξωτερικό». Έχοντας θέσει ψηλά τον πήχη για την ανάπτυξή της, η Worldline αναθεώρησε τις προβλέψεις της από το 8-10% στο 7%, επηρεάζοντας επί τα χείρω την πορεία του τίτλου στο γαλλικό χρηματιστήριο. «Αυτό δε σημαίνει ότι η εταιρεία δεν είναι profitable», τόνισε ο κ. Κιτιξής, καθώς όλοι οι οικονομικοί δείκτες είναι «πράσινοι», ενώ ικανοποιητική είναι και η μόχλευση.

«Βρισκόμαστε σε αναπτυξιακή τροχιά, σε συνάρτηση με την αντίστοιχη θετική πορεία της ελληνικής οικονομίας», επισήμανε ο κ. Κιτιξής σε άλλο σημείο της ομιλίας του. Αναφερόμενος στην ευρύτερη εικόνα της ελληνικής αγοράς, γνωστοποίησε ότι το σύνολο των συναλλαγών με κάρτες στη χώρα «άγγιξε» τα 53,6 δισ. ευρώ το 2022, σε μία αύξηση της τάξης του 18% σε σύγκριση με το 2021. Παραμένοντας στο ελληνικό «τοπίο», ο αριθμός των καρτών πληρωμών έφτασε τα 20 εκατ., με το 15% των συναλλαγών με κάρτες να πραγματοποιείται μέσω e-commerce. Στις συναλλαγές με κάρτες αναμένεται ανάπτυξη 12,3% το 2023, ενώ προβλέπεται ετήσια ανάπτυξη 8,9% κατά την περίοδο 2023-2027.

Σχετικά με το αποτύπωμα της Worldline Greece, το 80% των πελατών της αφορά μικρές επιχειρήσεις και το υπόλοιπο 20% μεγάλες (corporate). Η εταιρεία έχει διαχρονικούς πελάτες απ’ όλους τους χώρους του επιχειρείν, με την εστίαση, τα ξενοδοχεία και τις υπηρεσίες courier να παρουσιάζουν μεγαλύτερη δυναμική, καθώς χρειάζονται πολλά τερματικά για τις συναλλαγές τους. «Οι ελληνικές επιχειρήσεις προσαρμόζονται, οι μικρές λίγο δυσκολότερα, αλλά θα πρέπει να προσαρμοστούν όλοι», τόνισε ο κ. Κιτιξής και είπε πως είναι πολύ ριζοσπαστικό αυτό που πάει να γίνει στην εγχώρια αγορά. «Οι παραδοσιακές ταμειακές δεν εξυπηρετούν σήμερα. Με τη στήριξη του κράτους θα γίνει ομαλά η μετάβαση στην επόμενη μέρα», πρόσθεσε σχετικά με τη διασύνδεση ταμειακών και POS συστημάτων.

Νέα προϊόντα και υπηρεσίες

Ειδική μνεία έγινε για την υπηρεσία Smart POS app (εναλλακτικά Soft POS), η οποία μετατρέπει οποιαδήποτε android συσκευή σε τερματικό χωρίς πρόσθετο εξοπλισμό. Η απήχησή της στην Ελλάδα είναι ιδιαίτερα ισχυρή, με 15 χιλιάδες συνδρομητές. «Στην αρχή οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις ήταν λίγο διστακτικές, αλλά μετά “αγκάλιασαν” τα προϊόντα τύπου Soft POS, καθώς δίνεται η δυνατότητα αγοράς τερματικών με μικρό κόστος», είπε σχετικά ο κ. Κιτιξής. «Παλιάς τεχνολογίας τερματικά αποσύρονται και θα λειτουργούν μόνο τα τελευταίας τεχνολογίας, πέμπτης γενιάς τερματικά, που είναι εύχρηστα και φιλικά προς τον καταναλωτή», σημείωσε και πρόσθεσε πως η χρήση των καρτών από το 7% στην εποχή των capital controls έχει «εκτοξευθεί» σήμερα στο 34%. Συνολικά οι ελληνικές επιχειρήσεις λειτουργούν 680 χιλιάδες τερματικά, ενώ υπολογίζεται ότι θα χρειαστούν τουλάχιστον άλλα 150.000.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει και το Live-Pay, η εξειδικευμένη πλατφόρμα αποδοχής πληρωμών για υπηρεσίες. Με τη συγκεκριμένη υπηρεσία, δεν χρειάζεται η επιχείρηση να διαθέτει e-shop, έχει μηδενικό κόστος και αποτελεί επένδυση στην ανάπτυξη υποδομών που λειτουργεί καθημερινά 24/7, με ηλεκτρονική παρακολούθηση και διαχείριση των εισπράξεων σε πραγματικό χρόνο.

Τι ισχύει με τις προμήθειες

Ξεχωριστό κεφάλαιο στην εκδήλωση της Worldline Greece αποτέλεσαν οι προμήθειες στις συναλλαγές, με τον κ. Κιτιξή να τονίζει πως πρόκειται για «ένα κομμάτι που δεν έχει “ακουμπηθεί” σωστά». Σύμφωνα με όσα είπε, οι χρεώσεις στην ελληνική επικράτεια είναι πολύ μικρότερες από εκείνες στην υπόλοιπη Ευρώπη, ενώ διευκρίνισε πως η προμήθεια «σπάει» σε τρία σημεία: 1. στον εκδότη της κάρτας (τράπεζα), 2. στο σήμα που αναγράφεται (π.χ. Visa, Mastercard, κλπ.) και 3. στον acquirer (π.χ. Worldline).

Στο ζήτημα της ανάπτυξης, η Worldline κινήθηκε σε λίγο καλύτερους ρυθμούς συγκριτικά με το 18% που κατεγράφη συνολικά στην αγορά το 2022. Για το 2023 η διοίκηση αναμένει ότι θα είναι τουλάχιστον στα ίδια επίπεδα με πέρυσι, έχοντας λάβει έξτρα ώθηση από τον τουρισμό. «Θα τερματίσουμε δυνατά, όπως ξεκινήσαμε», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Κιτιξής και πρόσθεσε: «Όλοι ετοιμάζονται για ένα δυναμικό 2024. Στοχεύουμε σε διψήφιο ποσοστό, κοντά στο 15%».

Τέλος, η μητρική εταιρεία έχει επιλεχθεί από την ΕΚΤ σχετικά με την έρευνα της κεντρικής τράπεζας για το ψηφιακό ευρώ, με τις επίσημες ανακοινώσεις να αναμένονται εντός Νοεμβρίου. Σύμφωνα με τον κ. Κιτιξή, έχουν γίνει σημαντικά «βήματα» για το ψηφιακό νόμισμα και έχουν ολοκληρωθεί οι προκαταρκτικές διερευνητικές διαδικασίες. Όπως αναφέρει το σχετικό δελτίο Τύπου της Worldline, με αφορμή το χθεσινό (1/11) event, «ως μια από τις πέντε επιλεγμένες εταιρίες από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ), η Worldline, παγκόσμιος ηγέτης στις υπηρεσίες πληρωμών, συμμετέχει στις δοκιμές offline ψηφιακών πρωτοτύπων του ευρώ, στο πλαίσιο της έρευνας της ΕΚΤ». Σημειώνεται πως στη Worldline Greece, η μητρική συμμετέχει με περίπου 80% και η Eurobank έχει το υπόλοιπο σχεδόν 20% του μετοχικού κεφαλαίου.

Αριστοτέλης Παππάς

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.