ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Ψηλά ο πήχης για τα έργα μεταφορών- Προκλήσεις για Ελλάδα

10:55 - 22 Σεπ 2017 | ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
Ψηλά ο πήχης για τα έργα μεταφορών- Προκλήσεις για Ελλάδα
Προς αναζήτηση επενδύσεων μαμούθ στα διευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών βρίσκονται οι ιθύνοντες των Βρυξελλών για να εκπληρώσουν τους στόχους που έχουν τεθεί μέχρι το 2030 στο πλαίσιο του Μηχανισμού «Συνδέοντας την Ευρώπη».

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με εκτιμήσεις παραγόντων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, θα απαιτηθούν περίπου 750 δισεκ. ευρώ ώστε οι λεγόμενοι 9 «Ευρωπαϊκοί Διάδρομοι», δηλαδή μεγάλα έργα συνδυαστικών μεταφορών που διατρέχουν όλη την ΕΕ να πάρουν σάρκα και οστά.

Ένας από αυτούς αφορά τη χώρα μας άμεσα -ο λεγόμενος Orient - East Med- καθώς ξεκινά από την Κυπριακή Δημοκρατία και μέσω Ελλάδας καταλήγει στη Βόρεια και Ανατολική Ευρώπη.

Τα θέματα αυτά τέθηκαν χτες στην πρωτεύουσα τη Εσθονίας, το Ταλίν στο πλαίσιο του άτυπου συμβουλίου των υπουργών μεταφορών, όπου τη χώρα μας εκπροσώπησε ο Γενικός Γραμματέας του υπουργείου Υποδομών Αθανάσιος Βούρδας. Παράλληλα με το άτυπο συμβούλιο λαμβάνει χώρα ένα διευρυμένο συνέδριο με θέμα το Μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη» όπου σειρά τεχνοκρατών και πολιτικών παραγόντων εστιάζουν στους τρόπους χρηματοδότησης των έργων, τις προκλήσεις αλλά και τις ωφέλειες που συνδέονται με το φιλόδοξο αυτό πρόγραμμα.

"Η προώθηση έργων στο πλαίσιο του Μηχανισμού "Συνδέοντας την Ευρώπη" θα δημιουργήσει θέσεις εργασίας σε πολλούς τομείς της οικονομίας" τόνισε η αρμόδια Επίτροπος από τη Σλοβενία Βιολέτα Μπουλτς μιλώντας στη συνέντευξη τύπου μετά το πέρας του Άτυπου Συμβουλίου.

Όπως ανέφερε, το όλο σχέδιο, που εκτείνεται μέχρι το 2050, αναμένεται να οδηγήσει σε χρηματοδοτήσεις από κοινοτικούς πόρους ύψους περίπου  23  δισ. Ευρώ, που μέσα από μόχλευση θα οδηγήσουν σε επενδυτικά προγράμματα της τάξης των 43 δις. Αυτά αναμένεται να προσθέσουν στο ΑΕΠ της ΕΕ  1,8% το 2030 (σε σχέση με το 2015).

Πάντως οι τρόποι χρηματοδότησης αυτών των έργων (κύρια σιδηροδρομικά) στο πλαίσιο του Μηχανισμού βασίζονται στις εγγυήσεις και τη συμμετοχή και μεγάλου ποσοστού ιδιωτικών κεφαλαίων ( όπως το πακέτο Γιούνκερ). Παράλληλα απαιτούνται υψηλές εξειδικεύσεις στην κατάθεση μελετών, στις χρηματοοικονομικές παραμέτρους των έργων αλλά και στην υλοποίησή τους από τα κράτη – μέλη, κάτι που ειδικά για την Ελλάδα είναι συχνά δύσκολος στόχος.

Στο μεταξύ στο θέμα αναφέρθηκε ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γιώργος Σταθάκης, μιλώντας στο Περιφερειακό Αναπτυξιακό Συνέδριο Κρήτης.

Όπως ανέφερε, η ολοκλήρωση της υλοποίησης των διευρωπαϊκών υποδομών μεταφορών, για την ενίσχυση της ποιότητας της ζωής των κατοίκων (οδικοί άξονες, λιμάνια, αερολιμένες) αποτελεί ένα από τα σημεία που θα λύσουν προβλήματα των κατοίκων της Κρήτης. Ωστόσο το μείζον θέμα που απασχολεί τους κατοίκους και αφορά μεταφορές η κατασκευή του ΒΟΑΚ έχει πολύ δρόμο ακόμη.

Ταλίν Εσθονία

Γιώργος Αλεξάκης

Τελευταία τροποποίηση στις 10:58 - 22 Σεπ 2017
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.