ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Κι όμως κάποιοι έχουν λεφτά

08:05 - 16 Δεκ 2008 | Αναλύσεις
Η κρίση φαίνεται ότι έχει αφήσει ανεπηρέαστους μερικούς. Σε μπουτίκ του Μιλάνου, μαύρη τσάντα Birkin από δέρμα κροκόδειλου της Hermes, με διαμαντένια καρφίτσα, πουλήθηκε σχεδόν μόλις εμφανίστηκε στη βιτρίνα. Το καρτελάκι έγραφε 191.000 δολάρια. Στην άλλη άκρη του Ατλαντικού, μια άλλη τσάντα από δέρμα κροκόδειλου, της Bottega Veneta πουλήθηκε για 75.000 δολάρια ενώ στη Φλόριντα πουλήθηκαν σκουλαρίκια από χρυσό και τοπάζι, αξίας 73.000 δολαρίων.

Όταν κάποιος έχει περιουσία 30 εκατ. δολαρίων, δεν αντιμετωπίζει προβλήματα ρευστότητας, λέει ο ερευνητής Russ Prince της Prince & Associates Inc. Μετά από έρευνα σε 518 άτομα, καθένα από τα οποία είχε τουλάχιστον ένα jet, κατέληξε ότι οι άνθρωποι αυτοί δεν μείωσαν στο ελάχιστο τα έξοδά τους. «Δεν ένιωθαν καθόλου ένοχοι που ξόδευαν», λέει ο Prince. «Μπορεί να μειώσουν τα έξοδα για τα κότερα και τα ελικόπτερά τους, θα αγοράσουν όμως το κολιέ των 20.000 δολαρίων για τη σύζυγό τους», συμπληρώνει.

Οι πωλήσεις των αγαθών πολυτελείας θα σημειώσουν πτώση 15% τον επόμενο χρόνο στην Ευρώπη, σημειώνει η αναλύτρια Louise Singlehurst. Για τις ΗΠΑ έδωσε εκτίμηση 14%, ενώ η αγορά των ειδών πολυτελείας βρίσκεται στη χειρότερη φάση της από την 11η Σεπτεμβρίου.

«Η ποιότητα είναι ακριβή, είτε με κρίση ή χωρίς», λέει ο Chief Executive Officer της Gianni Versace, Giancarlo Di Risio. Φαίνεται να έχει απόλυτο δίκιο, καθώς η νέα κολλεξιόν της Gianni Versace Couture, περιορισμένης έκδοσης, με χρυσό και διαμάντια, αξίας 140.000 ευρώ, έχει λίστα αναμονής έξι μηνών.

Ίδια είναι η κατάσταση και στη Ρωσία. Παρόλο που ο δείκτης Micex Index έπεσε κατά 55% τους τελευταίους 3 μήνες και η τιμή του αργού έπεσε κατά 50%, οι αγοραστές έμειναν ασυγκίνητοι. Τσάντες Chanel από δέρμα κροκοδείλου (το αγαπημένο των πλουσίων, απ’ ότι φαίνεται) πουλήθηκαν για 6,3 εκατ. ρούβλια (225.000 δολάρια) ενώ οι γούνες μινκ της Louis Vuitton έφευγαν η μία μετά την άλλη, όπως λέει η υπεύθυνη καταστήματος Vera Zenkovskaya.

«Η κρίση δε θα επηρεάσει εκείνους που αγοράζουν αυτά τα προϊόντα», καταλήγει η  Zenkovskaya. «Τα προϊόντα πολυτελείας θα συνεχίσουν να πωλούνται, παρά τις διακυμάνσεις της αγοράς».

Περσεφόνη Καρβούνη

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.