ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Ήρθε η ώρα του ...απλού επενδυτή

09:19 - 19 Δεκ 2008 | Αναλύσεις
Οι αναλυτές είναι σαφείς: Ήρθε πλέον η σειρά του απλού επενδυτή να αναλάβει δράση. Προσοχή όμως, οποιαδήποτε φτηνή μετοχή δε σημαίνει ότι είναι καλή ευκαιρία αγοράς. Θέλει προσοχή στα κριτήρια επιλογής.

«Πραγματικά» καλές εταιρίες, όπως τις ορίζουν οι αναλυτές, είναι εκείνες που έχουν ισχυρούς ισολογισμούς, λογικές ή φτηνές εκτιμήσεις και, τελευταίο και πιο σημαντικό, ισχυρά περιθώρια ασφαλείας για προστατεύουν τις επιχειρήσεις τους. Τι είναι τα περιθώρια αυτά; Είναι οι λόγοι εκείνοι που καθιστούν μια εταιρία ισχυρή, αγαπητή στο κοινό, οι λόγοι που λειτουργούν σαν τάφρος για την ασφάλεια του κάστρου/εταιρίας.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η Microsoft. Σχεδόν όλοι έχουν παράπονα από τα Windows (ειδικά από τα Vista), όλοι ταλαιπωρούνται από τους ιούς κι όμως πολύ λίγοι τολμούν να πάνε στην Apple. Ο δείκτης P/E είναι κάτω από 11 και η ρευστότητά της βρίσκεται στα 19,7 δισ. δολάρια. Επίσης η Altria. Παρόλο που γνωρίζουν τις συνέπειες, οι άνθρωποι παγκοσμίως συνεχίζουν να καπνίζουν. Ο δείκτης forward P/E της εταιρίας αυτής (ο προβλεπόμενος δείκτης P/E για το τρέχον οικονομικό έτος) είναι περίπου στο 9 και η ρευστότητά της υπερβαίνει το συνολικό της χρέος, όπως δείχνουν τα οικονομικά στοιχεία. ’λλες προτάσεις των αναλυτών είναι η Wal-Mart, η Oracle και η Verizon, με τον δείκτη P/E να κυμαίνεται περίπου στο 15 και τη ρευστότητα να κινείται σε ικανοποιητικά επίπεδα.

Ισχυρές επιχειρήσεις, λοιπόν, καθαροί ισολογισμοί και φτηνές τιμές (σε σχέση με την πραγματική τους αξία) είναι τα χαρακτηριστικά των εταιριών που οι αναλυτές θεωρούν ευκαιρίες τις οποίες οι επενδυτές θα πρέπει να εκμεταλλευτούν άμεσα.

Υπό φυσιολογικές συνθήκες, οι ισχυρές αυτές εταιρίες δε θα ήταν διαθέσιμες σε τόσο δελεαστικές τιμές. Εδώ λοιπόν πρέπει να «επιτεθούν» οι επενδυτές, λένε οι αναλυτές. Δεν είναι εύκολο να αγοράζεις όταν όλοι πανικοβάλονται, αλλά μ’ αυτή την τακτική δημιούργησαν περιουσίες οι επιτυχημένοι σήμερα επενδυτές.

Περσεφόνη Καρβούνη

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.