ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Εξωστρέφεια, αναδιαρθρώσεις, νέα προϊόντα και αισιοδοξία για τη ΔΕΛΤΑ

08:14 - 22 Ιουν 2020 | Αναλύσεις
Εξωστρέφεια, αναδιαρθρώσεις, νέα προϊόντα και αισιοδοξία για τη ΔΕΛΤΑ
Έμφαση στην εξωστρέφεια, σε νέες κατηγορίες προϊόντων, αλλά και σε ένα εκτεταμένο πρόγραμμα αναδιαρθρώσεων δίνει η γαλακτοβιομηχανία ΔΕΛΤΑ για τη φετινή χρονιά αισιοδοξώντας ότι παρά την ύφεση η πορεία τω πωλήσεων θα είναι θετική. φέτος.

Έτσι σύμφωνα η διοίκησή της στις οικονομικές της καταστάσεις για το 2019 οι πωλήσεις του Ομίλου Δέλτα εκτός Ελλάδος ανήλθαν σε € 57,5 εκ. αυξημένες, με εξαίρεση την επίδραση από μη επαναλαμβανόμενες πωλήσεις (εξαγωγές προϊόντων γάλακτος εβαπορέ ιδιωτικής ετικέτας) ως αποτέλεσμα των διαρθρωτικών αλλαγών που περιγράφονται παραπάνω, κατά 6% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση.

Ειδικότερα οι εξαγωγές της μητρικής εταιρείας συνέχισαν την ανοδική πορεία των τελευταίων ετών παρουσιάζοντας αύξηση κατά περίπου 12% σε τζίρο σε σχέση με το 2018 ως αποτέλεσμα της συνεχιζόμενης εμπορικής επιτυχίας των προϊόντων της Δέλτα στην νέα αγορά της Γαλλίας, καθώς και στις υπόλοιπες αγορές που έχει παρουσία, ενώ συνεχίστηκε η ανάπτυξη των πωλήσεων της θυγατρικής εταιρείας του Ομίλου στην Βουλγαρία οι οποίες ανέρχονται πλέον σε € 44,7 εκ (2018: € 42,4 εκ).

Στην Ελλάδα, η αγορά του Λευκού Γάλακτος κινήθηκε πτωτικά το 2019, κατά περίπου 6% σε όγκο και 5% σε αξία καταγράφοντας μεγαλύτερη πτώση από την προηγούμενη χρονιά. Σε επίπεδο συνολικού μεριδίου αγοράς η ΔΕΛΤΑ διατηρεί την ηγετική της θέση στην αγορά Λευκού Γάλακτος, με μερίδιο σε αξία της τάξης του 25%.

Στην κατηγορία του στραγγιστού γιαουρτιού, που είναι  η μεγαλύτερη κατηγορία μέσα στο βιομηχανοποιημένο γιαούρτι, και το 2019 καταγράφεται ανοδική πορεία με ανάπτυξη της τάξης του 2% σε όγκο και 0,4% σε αξία. Η ΔΕΛΤΑ, μάλιστα,  βελτίωσε την θέση της στην συγκεκριμένη κατηγορία, παρουσιάζοντας σημαντική ανάπτυξη μεριδίου. (+1,4 π.μ. σε σχέση με το 2018).

Ιδιαίτερα στην κατηγορία Χυμοί Ψυγείου, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 31% κερδίζοντας τους καταναλωτές με τη νέα ξεχωριστή συσκευασία και το νέο εικαστικό το οποίο αναδεικνύει την μοναδικότητα του προϊόντος.

Η οικονομική χρήση

Συνολικά οι πωλήσεις του Ομίλου Δέλτα ανήλθαν σε € 282,5 εκ κατά την χρήση 2019 παρουσιάζοντας οριακή μείωση σε σχέση με το 2018. Η μεταβολή οφείλεται σε κατάργηση συμφωνιών προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας για την εγχώρια αγορά καθώς και για το εξωτερικό, ως αποτέλεσμα σειράς διαθρωτικών αλλαγών.

Πάντως, όπως τονίζεται, ο Όμιλος ΔΕΛΤΑ διατήρησε τα ηγετικά μερίδια αγοράς του σχεδόν σε όλες τις κατηγορίες προϊόντων που δραστηριοποιείται ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι στις κατηγορίες όπως το γιαούρτι, τα φυτικά ροφήματα και οι χυμοί, παρουσίασε σημαντική μεριδιακή ανάπτυξη.

Τα δημοσιευμένα Κέρδη προ Φόρων, Τόκων, Αποσβέσεων και Χρηματοοικονομικών Αποτελεσμάτων διαμορφώθηκαν σε € 19,9 εκ. το 2019 μειωμένα κατά € 0,6 εκ. έναντι του 2018 (€ 20,5 εκ). Στα αποτελέσματα αυτά συμπεριλαμβάνονται μη επαναλαμβανόμενα έξοδα που σχετίζονται με την αναδιοργάνωση των παραγωγικών μονάδων και με τον επανασχεδιασμό των λειτουργικών δομών της εταιρείας, καθώς και η επίδραση του ΔΠΧΑ 16. Τα συγκρίσιμα Κέρδη προ Φόρων, Τόκων, Αποσβέσεων και Χρηματοοικονομικών Αποτελεσμάτων παρουσίασαν αύξηση της τάξης του 14% και διαμορφώθηκαν σε € 23,4 εκ.

Αναδιαρθρώσεις

Όπως αναφέρεται από τη διοίκηση η Δέλτα προχώρησε κατά την διάρκεια του 2019, σε πολύπλευρες διαθρωτικές αλλαγές οι οποίες αναμένεται να έχουν σημαντική θετική επίδραση στα οικονομικά αποτελέσματα στις επόμενες οικονομικές χρήσεις. Ειδικότερα στο πλαίσιο επανασχεδιασμού των εργοστασιακών της μονάδων με στόχο τη βελτιστοποίηση των λειτουργικών της δομών, προχώρησε στις ακόλουθες κινήσεις :

•             Η ΔΕΛΤΑ μεταβίβασε στην OPTIMA τον κτιριακό και μηχανολογικό εξοπλισμό του εργοστασίου της στην Ελασσόνα, παραγωγής κίτρινου τυριού (κασέρι και ημίσκληρο) ενώ συγχρόνως η OPTIMA ανέλαβε την παραγωγή των κίτρινων τυριών για τη ΔΕΛΤΑ. Το εμπορικό σήμα ΒΙΓΛΑ, καθώς και ο εξοπλισμός φέτας παρέμειναν στην ιδιοκτησία της ΔΕΛΤΑ.

•             Με γνώμονα τις νέες τάσεις που δημιουργούνται τόσο στη διεθνή όσο και στην εγχώρια αγορά γάλακτος κρίθηκε απαραίτητη η αναδιάρθρωση της δομής της λειτουργίας του εργοστασίου στο Πλατύ Ημαθίας που παράγεται το Γάλα Βλάχας εβαπορέ. Στο πλαίσιο αυτό και δεδομένου ότι το εργοστάσιο εμφάνιζε μεγάλες ανάγκες κτιριακού και μηχανολογικού εξοπλισμού μετά από 45 χρόνια συνεχούς λειτουργίας, η εταιρία αποφάσισε τη διακοπή λειτουργίας του και την επανεξέταση της παραγωγικής διαδικασίας του γάλακτος εβαπορέ που θα ενταχθεί πιθανώς σε επόμενα επενδυτικά της πλάνα. Στο μεταξύ εξασφάλισε την άριστη ποιότητα του «Γάλα Βλάχας εβαπορέ» μέσα από συνεργασία με ένα από τα μεγαλύτερα εργοστάσια παραγωγής γάλακτος εβαπορέ στην Ευρώπη.

•             Στην αναδιοργάνωση των παραγωγικών μονάδων Αττικής με την συγχώνευση των εργοστασίων του Ταύρου και του Αγίου Στεφάνου. • Η Εταιρεία εντός του 2019 προέβη στον επανασχεδιασμό των λειτουργικών της δομών με στόχο την βελτιστοποίηση του λειτουργικού κόστους Επιπρόσθετα των παραπάνω διαθρωτικών παρεμβάσεων, ο οργανισμός προχώρησε και σε πρωτοβουλίες σε σημαντικά προϊόντα, οι οποίες αναλύονται παρακάτω, στα πλαίσια της στρατηγικής του προτεραιότητας να προσδίδει αξία στον καταναλωτή προσφέροντας νέα καινοτόμα προϊόντα

Σημειώνεται ότι η  ΔΕΛΤΑ στηρίζει την ελληνική πρωτογενή παραγωγή, παραμένοντας ο μεγαλύτερος αγοραστής γάλακτος από τους Έλληνες κτηνοτρόφους, σύμφωνα με τα επίσημα δεδομένα του ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡA, απορροφώντας περισσότερο από το 1/5 της συνολικής παραγωγής αγελαδινού γάλακτος. Πιο συγκεκριμένα συνεργάζεται με 900 Έλληνες Κτηνοτρόφους. Η συνεργασία της με την Τράπεζα Πειραιώς για τη Συμβολαιακή Κτηνοτροφία στον τομέα του γάλακτος συνεχίστηκε και το 2019, εξασφαλίζοντας στον κτηνοτρόφο την απαιτούμενη ρευστότητα με ικανοποιητικούς όρους, κατά τη χρονική περίοδο που τη χρειάζεται, με στόχο την άμεση και ενεργό υποστήριξη και ανάπτυξη της γαλακτοπαραγωγού κτηνοτροφίας.

Οι προοπτικές

Για τη φετινή χρονιά και η επίδραση της πανδημίας στην κατανάλωση και κατ επέκταση στις δραστηριότητές της covid η διοίκηση του ομίλου εκτιμά πως παρά την προβλεπόμενη μείωση του αριθμού των επισκεπτών της χώρας, οι πωλήσεις θα είναι ελαφρώς βελτιωμένες σε σχέση με το 2019, ενώ δεν αναμένεται μείωση του «EBITDA».

Σύμφωνα με το βασικό σενάριο εξόδου από την πανδημία και επιστροφής στην κανονικότητα που επεξεργάζεται η διοίκηση του Ομίλου VIVARTIA σε συνεργασία με την διοίκηση του Ομίλου ΔΕΛΤΑ, εκτιμάται ότι δεν θα προκύψουν ουσιώδη θέματα ρευστότητας.

Τα μέτρα περιορισμού των λειτουργικών δαπανών, επανασχεδιασμού των επενδυτικών τους πλάνων σε συνδυασμό με την καθημερινή αξιολόγηση του πιστωτικού κινδύνου των πελατών και πιθανής αξιοποίησης των εργαλείων εύρεσης ρευστότητας που παρέχει το χρηματοπιστωτικό σύστημα (γραμμές factoring κλπ.) συντελούν στο να διασφαλιστεί η απαραίτητη ρευστότητα προκειμένου να καλυφθούν όλες οι τρέχουσες υποχρεώσεις του Ομίλου.

Επιπλέον όπως τονίζεται κατά τη διάρκεια του lockdown ο περιορισμός των μετακινήσεων, είχαν θετική επίπτωση στις πωλήσεις τον Μάρτιο, παρουσιάζοντας αυξητική τάση σε σχέση με το προηγούμενο έτος, κυρίως σε προϊόντα υψηλής αποθεματοποίησης. Η τάση αυτή τείνει να εξορθολογιστεί κατά τους μήνες Απρίλιο και Μάιο.

Γιώργος Αλεξάκης

Τελευταία τροποποίηση στις 07:55 - 22 Ιουν 2020
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.