ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Athens by night εν μέσω κρίσης

09:26 - 22 Μαρ 2010
Μαρίνα Φούντα

Από Μαρίνα Φούντα

«Κρίση; Ποια κρίση; Ο Έλληνας δε θα σταματήσει ποτέ να διασκεδάζει!» αναφέρει συχνή θαμώνας των μπουζουκιών. Μια εικόνα, όμως, είναι χίλιες λέξεις, με τις πίστες, τις μουσικές σκηνές, τα μπαρ και τα clubs να ψάχνουν για διεξόδους ώστε να αυξήσουν τους τζίρους τους και να προσελκύσουν το καταναλωτικό κοινό.

Πίστες και μπουζούκια

Με τον τζίρο να έχει μειωθεί κατά 20% από την περυσινή χειμερινή σεζόν, τα νυχτερινά κέντρα με ζωντανά λαϊκά προγράμματα έχουν καταβάλει κάθε προσπάθεια για να αποφύγουν το «λουκέτο». Συγκεκριμένα, η πλεινότητα αυτών έχει μειώσει τις μέρες λειτουργίας σε τρεις – το πολύ τέσσερις - με το Σάββατο να αποτελεί «παυσίπονο» για τους επιχειρηματίες. «Ο κόσμος μάχεται να βρει τραπέζι το Σάββατο», δηλώνει υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων νυχτερινού μαγαζιού της Αθήνας, ο οποίος προσθέτει ότι «τις μέρες που τα μαγαζιά δουλεύουν, δουλεύουν για τα καλά». «Ο Έλληνας, όποια κρίση και να υπάρξει, θα βρει 40 ευρώ για να πάει στα μπουζούκια», υπογραμμίζει.

Χαρακτηριστικό είναι, δε, ότι, εξαιρουμένων των μεγάλων κέντρων που κυριαρχούν σταθερά στη νύχτα, τα μικρότερα διαμορφώνουν με τέτοιο τρόπο το χώρο τους, τον μικραίνουν ή αχρηστεύουν έναν επιπλέον όροφο, ώστε να γεμίζουν ευκολότερα. Ωστόσο, δεν είναι λίγοι οι επιχειρηματίες που ανοίγουν τα μαγαζιά τους Κυριακή μεσημέρι ή Κυριακή νωρίς το βράδυ, με σκοπό να συνδυάσουν φαγητό και διασκέδαση με βολικά ωράρια.

Clubs

Τα events φαίνεται να έχουν δώσει «σανίδα σωτηρίας» στα clubs της Αθήνας το φετινό χειμώνα, αλλάζοντας το χάρτη της νυχτερινής διασκέδασης. Το όνομα του μαγαζιού δεν πείθει τόσο εύκολα το κοινό, το οποίο θα κινηθεί με βάση τις μουσικές προτιμήσεις του, R&B, hip-hop, house κτλ. «Τα events συντηρούν τα clubs και όχι το όνομα του μαγαζιού», τονίζει στο «R» ο Τίμος Emmanouel, διοργανωτής πάρτυ σε γνωστά clubs της Αθήνας.

Επισημαίνει, δε, ότι αν και η κατάσταση είναι πιο «χαλαρή» από πέρσι, τα events συγκεντρώνουν τον κόσμο που θα αποφασίσει να βγει, ακόμα και δύο φορές μόνο τη βδομάδα, προσφέροντας του ένα ολοκληρωμένο «πακέτο». Ειδικότερα, ο Τ. Emmanouel μιλά για διευκολύνσεις, κεράσματα, μειωμένες τιμές στους καλεσμένους, κάτι που μία συνηθισμένη βραδιά σε club δεν πρόκεται να τους προσφέρει.

Παρόλα αυτά, παρατηρεί συνεχείς καθυστερήσεις πληρωμών στα κέντρα, περικοπές προσωπικού, αλλά και μείωση των ημερών λειτουργίας, ενώ καταλήγει ότι «παρά την κρίση, τα μεγάλα μαγαζιά αντέχουν».

Μπαρ και μουσικές σκηνές

Αν κάποιος επισκεφτεί Παρασκευή ή Σάββατο βράδυ το Γκάζι, δεν πρόκειται ούτε για μία στιγμή να σκεφτεί ότι βιώνουμε οικονομική κρίση. Τα μαγαζιά πλημμυρίζουν από κόσμο, δίνοντας την εντύπωση μίας υγιούς κατάστασης. Ποια είναι, όμως, η αλήθεια;

«Τα κέντρα αντιμετωπίζουν πτώση τζίρου έως και 60%, ενώ λειτουργούν πέντε από τις επτά μέρες», δηλώνει η ιδιοκτήτρια του club Almaz, Μαρία Σαμπάτ, η οποία δεν αποκλείει επιπλέον περικοπές προσωπικού λόγω των νέων μέτρων του Δήμου Αθηναίων.

«Οι λίγοι στηρίζουν τα μαγαζιά των Αθηνών», υπογραμμίζει καταστηματάρχης γνωστής μουσικής σκηνής, ο οποίος «βλέπει» τα μερίδια αγοράς να μειώνονται και «τον κόσμο να τον κερδίζει ο καλύτερος». «Ο κόσμος έρχεται σε αυτόν που του παρέχει τις καλύτερες υπηρεσίες», επισημαίνει και προσθέτει ότι «λόγω του έντονου πλέον ανταγωνισμού, ο καθένας ψάχνει για λύσεις, το χειρίζεται όσο καλύτερα μπορεί και ταυτόχρονα δέχεται και τις συνέπειες».

Τέλος, αναφέρει ότι λόγω των νέων ανατιμήσεων, οι θαμώνες μένουν στο ένα ποτό, ασκόντας πιέσεις στα κέντρα, τα οποία «κλείνουν» το βράδυ με μικρή κατανάλωση, και παράλληλα, δεν ανανεώνουν τον κόσμο.


Αλκμήνη Χατζηνάσιου
[email protected]

Τελευταία τροποποίηση στις 12:04 - 22 Μαρ 2010
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.