ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Kόντρα ΕΛΠΕ - ΠΑΜΕ

15:52 - 12 Μαϊ 2010
Σταύρος Χαρίτος

Από Σταύρος Χαρίτος

Για υπονόμευση κατηγορούν το ΠΑΜΕ πηγές προσκείμενες στη διοίκηση των Ελληνικών Πετρελαίων του έργου εκσυγχρονισμού του διυλιστηρίου Ελευσίνας, το οποίο ταυτόχρονα αποτελεί το μεγαλύτερο διυλιστηριακό έργο σε εξέλιξη στην Ευρώπη, σε μια περίοδο η οποία σφραγίζεται από ένα τεράστιο επενδυτικό και αναπτυξιακό εθνικό έλλειμμα.
Η ολοκλήρωσή του αναμένεται για το 2ο εξάμηνο του 2011. Τα ΕΛΠΕ, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, είναι σε συνεχή συνεννόηση με τους συνδικαλιστικούς φορείς όλων των βαθμίδων και με το Εργατικό Κέντρο Ελευσίνας για τη διασφάλιση των ομαλών και νόμιμων εργατικών διαδικασιών αναφορικά με τη συμμετοχή όσων απασχολούνται στο έργο, τηρώντας κατά γράμμα την ισχύουσα νομοθεσία.

Το τελευταίο χρονικό διάστημα έχουν εκδηλωθεί συστηματικές και παράνομες ενέργειες από το Σωματείο της Ναυτικής Ζώνης Περάματος και το Σωματείο Μετάλλου Ελευσίνας (ΜΑΣΙΝΑ), τα οποία πρόσκεινται στο ΠΑΜΕ, που διεκδικούν προκλητικά τον ρόλο του αποκλειστικού διαμεσολαβητή για την πρόσληψη εργαζομένων στο έργο. Απροσχημάτιστα απαιτούν να προσληφθούν από τους εργολάβους, μέλη των συνδικάτων τους ως «τοποτηρητές» στους χώρους εργασίας, ώστε να εξασφαλίσουν στη συνέχεια την πρόσληψη μόνο των εκλεκτών των Σωματείων, αποκλείοντας άλλους εργαζόμενους, οι οποίοι πληρούν κάθε νόμιμη προϋπόθεση. Συγκεκριμένα επιχειρείται με βίαιο τρόπο η παρεμπόδιση των εργασιών, είτε με εισβολές στα εργοτάξια, που θέτουν σε άμεσο κίνδυνο την ασφάλεια των εργαζομένων, είτε με αποκλεισμούς στην είσοδο και στην εργασία των εργατοτεχνιτών. Επισημαίνεται ότι οι καθυστερήσεις, ιδιαίτερα αυτή την εξαιρετικά δύσκολη περίοδο.

Οι ίδιες πηγές σημειώνουν πως:

Το έργο θα συμβάλει στην ενίσχυση της εθνικής οικονομίας και στη μείωση της επιβάρυνσης του περιβάλλοντος:

  • με τη δημιουργία 165 μόνιμων θέσεων εργασίας στο εκσυγχρονισμένο διυλιστήριο και

τη διασφάλιση των θέσεων 450 εργαζομένων που ήδη απασχολούνται

  • με την απασχόληση 2.400 ατόμων κατά την κορύφωση της ανέγερσης του έργου, έναντι 500 που εργάζονται σήμερα στα εργοτάξια
  • με την ανάθεση σε ελληνικές εταιρείες παραγγελιών εξοπλισμού και εργολαβιών, που υπερβαίνουν τα 200 εκατομμύρια ευρώ
  • με την παραγωγή καθαρότερων καυσίμων για τους τελικούς καταναλωτές σε όλη την επικράτεια
  • με τη σημαντική μείωση των εκπομπών τοπικών αερίων ρύπων και υγρών αποβλήτων, που θα βελτιώσουν την ποιότητα της ατμόσφαιρας στην ευρύτερη περιοχή.

Λόγω της σημαντικότητας της επένδυσης στη σημερινή δύσκολη συγκυρία και της τεχνικής πολυπλοκότητας του έργου, η εταιρεία επεσήμανε την ανάγκη στους εργολάβους, που έχουν αναλάβει την κατασκευή του έργου, να δώσουν ιδιαίτερη βαρύτητα στα ακόλουθα:

1. Πρώτιστο και κύριο μέλημα η ασφάλεια όλων όσων απασχολούνται στο έργο.

2. Αξιοποίηση σε μέγιστο ποσοστό Ελλήνων εργαζομένων με έμφαση στους κατοίκους των τοπικών κοινωνιών.

Οι εργολαβικές εταιρείες ανακοινώνουν τις ανάγκες τους για εργατικό δυναμικό στα τοπικά και εθνικά έντυπα ΜΜΕ.

Περιορισμένη χρήση ξένων τεχνιτών κυρίως για εξειδικευμένες υπηρεσίες.

3. Συνεχής συνεργασία εταιρείας και εργολάβων με τον ΟΑΕΔ προς την κατεύθυνση της μείωσης της ανεργίας, καθώς και με το Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας του Υπουργείου Εργασίας & Κοινωνικής Ασφάλισης για την εξασφάλιση της νομιμότητας της απασχόλησης και των ασφαλιστικών εισφορών.

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.