ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

ΕΛΠΕ: «Μην μας ζητάτε να πιέσουμε τις τιμές»

16:06 - 02 Ιουν 2010
Σταύρος Χαρίτος

Από Σταύρος Χαρίτος

Δεν μπορεί η κυβέρνηση να μας καλεί να μειώσουμε το περιθώριό μας, προκειμένου να πέσουν οι τελικές τιμές στα καύσιμα, καθώς ούτως ή άλλως αυτό είναι πολύ χαμηλό. Το μήνυμα αυτό έστειλε προς την κυβέρνηση ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου των ΕΛΠΕ Ι. Κωστόπουλος από το βήμα της σημερινής ετήσιας γενικής συνέλευσης του ομίλου, όπου και ανακοινώθηκε ότι το μέρισμα του 2009 θα είναι 0,45 ευρώ / μετοχή (με ημερομηνία αποκοπής τις 13 Ιουλίου).

«Καθ’ όλη την περίοδο των αυξήσεων του ΕΦΚ στα καύσιμα το κέρδος των διυλιστηρίων είναι μόλις 1 λεπτό στο λίτρο, τόσο δηλαδή χαμηλό, ώστε δεν γίνεται να το μειώσουμε κι άλλο», είπε χαρακτηριστικά.

Εκτενή ήταν η αναφορά του για τις επιπτώσεις από τις συνεχείς αυξήσεις των φόρων για τον κλάδο των πετρελαιοειδών, λόγω ακριβώς της μείωσης της κατανάλωσης, των αυξανόμενων επισφαλειών και του ολοένα μεγαλύτερου χρηματοοικονομικού κόστους.

«Όλες σχεδόν οι υγιείς εταιρείες σήμερα παρουσιάζουν μηδενικά κέρδη στο πρώτο τρίμηνο», σημείωσε με νόημα.

Έχουν κλείσει 500 πρατήρια

Άλλωστε στο περιθώριο της συνέλευσης των ΕΛΠΕ, στελέχη του συλλογικού οργάνου των εταιρειών εμπορίας (ΣΕΕΠΕ), ανέφεραν ότι διευρύνεται συνεχώς ο αριθμός των πρατηρίων που κλείνουν. Πριν από λίγες ημέρες, μιλώντας σε δημοσιογράφους, η διοίκηση του ΣΕΕΠΕ είχε αναφέρει ότι τους τελευταίους μήνες έχουν βάλει λουκέτο 300-350. Σήμερα γίνεται πλέον λόγος για 500 λουκέτα, λόγω των όλο και περισσότερων οφειλών που έχουν οι πρατηριούχοι προς τις εταιρείες, οι οποίες με τη σειρά τους αναγκάζονται να τους διακόπτουν την τροφοδοσία.

«Ταφόπλακα αν ενσωματώσετε στην τιμή το Τέλος Κυκλοφορίας»

Για όλους τους παραπάνω λόγους, το συλλογικό όργανο των εταιρειών συναντήθηκε σήμερα με τον γενικό γραμματέα Εμπορίου Στέφανο Κομνηνό, στον οποίο και μετέφεραν την ανησυχία τους. Ειδικότερα του ζήτησαν να μην γίνει πράξη το σενάριο ενσωμάτωσης του τέλους κυκλοφορίας στις τιμές των καυσίμων. Διότι σε μια τέτοια περίπτωση η τιμή της βενζίνης θα ανέβει κι άλλο (κάποιοι μιλούν για 2 ευρώ το λίτρο), η κατανάλωση θα υποχωρήσει κι άλλο, και θα κλείσουν κι άλλα πρατήρια, ακόμη και εταιρείες.

Εμπόδια για το Διυλιστήριο Ελευσίνας

Για την επένδυση της Ελευσίνας, ο κ. Κωστόπουλος ανέφερε ότι ο όμιλος αντιμετωπίζει εμπόδια, καθώς εδώ και 17 ημέρες συνδικαλιστές του ΠΑΜΕ μπλοκάρουν την είσοδο, και οι εργασίες έχουν διακοπεί. Το γεγονός, είπε, συνεπάγεται επιπλέον κόστος για τα ΕΛΠΕ και πιθανή απαίτηση για ρήτρες από τους εργολάβους. Εφόσον όλα πάνε καλά, εκτίμησε ότι η επένδυση θα έχει ολοκληρωθεί στο τέλος του 2011.

Ηλεκτροπαραγωγή

Για τον τομέα της ηλεκτροπαραγωγής ο κ. Κωστόπουλος έκανε λόγο για πιθανή επέκταση της δραστηριότητας του ομίλου σε γειτονικές χώρες, καθώς επίσης για εμπορική επέκταση με πετρελαιοειδή στην Τουρκία. Επίσης άσκησε κριτική στο υφιστάμενο πλαίσιο της ηλεκτροπαραγωγής στην Ελλάδα, λέγοντας ότι οι επενδύσεις δεν είναι αποδοτικές, γιατί η ΔΕΗ έχει το μονοπώλιο και εκμεταλλεύεται το γεγονός ότι μόνο εκείνη έχει πρόσβαση σε φθηνές μορφές ενέργειας, όπως οι λιγνίτες και τα νερά.

Γιώργος Φιντικάκης

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.