ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Χαμόγελα σε ΔΕΠΑ, EDISON για το μνημόνιο με τη BOTAS

08:27 - 18 Ιουν 2010
Μαρίνα Φούντα

Από Μαρίνα Φούντα

Χαμόγελα έφερε στις διοικήσεις των εταιρειών ΔΕΠΑ και Edison, η υπογραφή χθες στην Άγκυρα του ενεργειακού μνημονίου με την εθνική εταιρεία αγωγών της χώρας, τη Botas.

Το μνημόνιο (MUO) που υπεγράφη, ανοίγει το δρόμο για την είσοδο της τουρκικής Botas στο όλο σχέδιο, γεγονός που αποτελεί μια σημαντική, μετά από αρκετό καιρό, εξέλιξη για τον Ελληνο-Ιταλικό αγωγό φυσικού αερίου (Ποσειδών- «IG Poseidon». Πρόκειται για ένα αίτημα που έθετε μονίμως η τουρκική προς τις άλλες δύο πλευρές, καθώς η εθνική εταιρεία αγωγών της γείτονος, διαθέτει αντίστοιχο δικαίωμα και στον αγωγό Νabucco, τον ανταγωνιστή δηλαδή του Ελληνο-Τουρκο-Ιταλικού αγωγού.

Τι προβλέπει το MUO

Με το μνημόνιο που υπεγράφη χθες, δεσμεύεται υπέρ του αγωγού Τουρκίας-Ελλάδας-Ιταλίας, τμήμα της δυναμικότητας του τουρκικού εθνικού συστήματος φυσικού αερίου. Επίσης, παρέχεται η δυνατότητα να διασφαλισθεί φυσικό αέριο για την άμεση τροφοδοσία της ελληνικής αγοράς, μέσω του Ελληνο-Τουρκικού αγωγού, πριν από την υπογραφή των τελικών συμφωνιών παροχής αερίου που απαιτούνται για να λειτουργήσει ο υποβρύχιος αγωγός "Ποσειδών".

Ανάλογη δυνατότητα διασφάλισης δίνεται και για τις εξαγωγές αζέρικου αερίου που θα κατευθυνθούν μετά το 2013 στις χώρες της Ν.Α. Ευρώπης μέσω του Ελληνο-Βουλγαρικού αγωγού (IGB), ο οποίος σχεδιάζεται για να συνδέσει το ελληνικό δίκτυο στο ύψος της Κομοτηνής, με την περιοχή Χάσκοβο της Βουλγαρίας.

Δικαίωμα στη Botas να αποκτήσει 15% στην «Ποσειδών»

Τέλος, το μνημόνιο, παρέχει τη δυνατότητα να εξεταστεί η συμμετοχή της τουρκικής εταιρείας αερίου Botas στον υποβρπυχιο αγωγό "Ποσειδών", όπως και η αναλογική συμμετοχή της ΔΕΠΑ, στην κοινοπραξία που θα κατασκευάσει και θα εκμεταλλεύεται έργα αναβάθμισης του τουρκικού δικτύου.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η τουρκική ΒΟΤΑS, θα έχει δικαίωμα να αγοράσει από τη ΔΕΠΑ και την Edison που είναι οι μέτοχοι της εταιρείας του υποβρύχιου αγωγού "Ποσειδών" ποσοστό μέχρι 15% των μετοχών. Επίσης θα έχει δικαίωμα να αποκτήσει και ποσοστό από τη χωρητικότητα του αγωγού που ανέρχεται σε 8 δισ. κυβικά μέτρα το χρόνο.

Γιώργος Φιντικάκης

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.