ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Αναζητείται «σανίδα σωτηρίας» για την αγορά κινητής τηλεφωνίας

01:23 - 19 Απρ 2011
Αλεξάνδρα Τόμπρα

Γράφει η Αλεξάνδρα Τόμπρα

Σε «εκπτώσεις» και στα τηλέφωνα προχωρούν οι καταναλωτές εν μέσω οικονομικής κρίσης, προκειμένου να μειώσουν περαιτέρω το budget του μήνα, αφού οι εργασιακές απολαβές συρρικνώνονται, ενώ η ζωή ακριβαίνει. Με τη συμπεριφορά του καταναλωτή να έχει αλλάξει ριζικά, καθώς προτεραιότητα πλέον δίνεται στην τιμή και όχι τόσο στην πληρότητα των προδιαγραφών, ο κλάδος της κινητής τηλεφωνίας βρίσκεται σε μια διαρκή αναζήτηση «σανίδας σωτηρίας», αφού η πτώση των εσόδων και της ζήτησης δείχνουν να μην έχουν πλέον τέλος. «Αδιάφορος» περνά από τις κινητές τηλεφωνίες και ο ανταγωνισμός στην εν λόγω αγορά, καθώς παρά το «μπαράζ» νέων προσφορών και πακέτων ομιλίας, αντιστρόφως ανάλογη είναι η ανταπόκριση του καταναλωτικού κοινού. Με τις απολύσεις να αυξάνονται και την ανεργία να «καλπάζει», οι Έλληνες φέρονται να υπολογίζουν και το τελευταίο cent που βγάζουν από την τσέπη τους. Συνεπώς, οι περικοπές των καταναλωτών ξεκινούν από τα προϊόντα δευτερεύουσας ανάγκης, στο πλαίσιο του περιορισμού της «σπατάλης» και της αγοράς των απολύτως απαραίτητων αγαθών.
Η φειδώ των πελατών αντικατοπτρίζεται πρώτα από όλα από το γεγονός ότι σιγά σιγά ένας ένας εγκαταλείπει τη σύνδεση στο κινητό του τηλέφωνο και επιστρέφει και πάλι στην καρτοκινητή, αφού θεωρείται ευκολότερο να ελέγξεις τις κλήσεις σου μέσω μίας απλής κάρτας - υψηλότερης μόλις 20 ευρώ - παρά μέσω της σύνδεσής σου, παρόλο που και οι τρεις μεγάλες κινητές τηλεφωνίες έχουν προχωρήσει σε φθηνά πακέτα ομιλίας, στα οποία συμπεριλαμβάνονται κλήσεις σε κινητά, σε σταθερά, καθώς και πρόσβαση στο internet σε πολύ καλές τιμές προς ικανοποίηση όλων των γούστων και των αναγκών. Όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς, η ανησυχία της πλειονότητας των καταναλωτών έγκειται κυρίως στο λογαριασμό που καλούνται να πληρώσουν κάθε μήνα και στο κατά πόσο ενδέχεται να ξεπεράσουν το επιτρεπτό - με βάση το κόστος ζωής - όριο. Συγκεκριμένα, στην Cosmote το ποσοστό καρτοκινητών συνδέσεων και συνδέσεων συμβολαίου έχει διαμορφωθεί σε αναλογία 70%- 30%.

«Βουτιά» στα έσοδα το 2010 - Απογοήτευση και στο πρώτο τρίμηνο

Η κρίση στον κλάδο της κινητής τηλεφωνίας «απαντά» σε νούμερα και σε ποσοστά. Η ετήσια χρήση 2010 παρουσίασε αρνητικό πρόσημο για τις εταιρείες της εν λόγω αγοράς, με τις απώλειες των εσόδων να κυμαίνονται  μεταξύ 18% και 20%, ενώ τα κέρδη πήραν και αυτά την «κατιούσα» και μάλιστα ωθήθηκαν πολύ χαμηλότερα από τα έσοδα. Στο ίδιο μοτίβο κινήθηκε και το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, με τις πληροφορίες να κάνουν λόγο για «απογοήτευση», αφού η πτωτική τάση φέρεται να συνεχίζεται, γεγονός που υποχρεώνει τις επιχειρήσεις να δράσουν κατεπειγόντως.

Cosmote

Στο πλαίσιο των διορθωτικών κινήσεων, η εταιρεία ανανέωσε πρόσφατα τα προγράμματα καρτοσυμβολαίου, ενώ τις τελευταίες ημέρες διαφημίζει τις αλλαγές στα προγράμματα πλοήγησης στο διαδίκτυο, με μισό πάγιο σε κάποιες περιπτώσεις.  Ταυτόχρονα, προωθούνται και προσφορές για νέες συνδέσεις που προσφέρουν μέχρι και 2,5 πάγια δωρεάν.

Vodafone

Με προτεραιότητα στα chatphones, η Vodafone έχει προβεί σε νέες προσφορές στην καρτοκινητή, με μεγαλύτερο bonus για την ανανέωση του χρόνου ομιλίας, ενώ επανέφερε και το πρόγραμμα για πρόσβαση στο Internet με 1 ευρώ την ημέρα.

Wind

Η εταιρεία έχει επεκτείνει το σλόγκαν Wind for all με αντίστοιχες προσφορές και για τα προγράμματα καρτοκινητής. Επίσης, ανανέωσε τα προγράμματά της για πρόσβαση στο Internet μέσω κινητού.

Πάντως αξίζει να σημειωθεί ότι μέσα σε δύο χρόνια 1,1 δις. ευρώ έκαναν «φτερά» από την αγορά κινητής τηλεφωνίας, ενώ σύμφωνα με τις εκτιμήσεις παραγόντων του κλάδου αναφορικά με το υπόλοιπο του 2011, λόγω υψηλής μεταβλητότητας της αγοράς, οι προβλέψεις δεν θα μπορούσαν να είναι ασφαλείς. Ωστόσο, αναμένεται περαιτέρω πτώση, η οποία ακόμη δεν δύναται να μεταφραστεί σε μονοψήφιο ή διψήφιο νούμερο.

Σταυρούλα Μαλαίνου

Τελευταία τροποποίηση στις 07:10 - 20 Απρ 2011
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.