ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Σηκώνουν το «γάντι» οι εταιρείες αλλαντικών - Τα 4 βήματα προς την... ανάκαμψη

01:45 - 17 Μαϊ 2011
stavroula

Από stavroula

Συνεχείς προσπάθειες χωρίς όμως. ανταπόκριση κάνουν εδώ και ενάμιση χρόνο οι εταιρείες του κλάδου των αλλαντικών, μήπως και καταφέρουν να φέρουν «τούμπα» την πτωτική πορεία που ακολουθούν τα οικονομικά τους μεγέθη. Σηκώνοντας το «γάντι» στον ανταγωνισμό οι βιομηχανίες της εν λόγω αγοράς επιχειρούν με κάθε δυνατό τρόπο να αντεπεξέλθουν της οικονομικής κρίσης και να κινηθούν κόντρα στο ρεύμα της «παγωμένης κατανάλωσης».
Παράγοντες των σχετικών βιομηχανιών σχολιάζουν με έντονη δυσαρέσκεια πως η μετάδοση του «ιού» της κρίσης έχει καταστρέψει όλους τους συσχετιζόμενους με το ελληνικό εμπόριο κλάδους, τονίζοντας την αποστροφή των καταναλωτών προς τα περαιτέρω έξοδα και την τάση «αποταμίευσης» και αυτοσυγκράτησης που έχει αντικαταστήσει τη διάθεση για σπατάλες του παρελθόντος.
 
Όπως επισημαίνουν κύκλοι της αγοράς, η ψυχολογία του Έλληνα καταναλωτή σε μία τόσο δυσχερή οικονομική συγκυρία παίζει το σημαντικότερο ρόλο στο «φαύλο κύκλο» που έχει εισέλθει η κατανάλωση. Οι ίδιοι τονίζουν πως αφενός η συρρίκνωση του οικογενειακού εισοδήματος και αφετέρου η αβεβαιότητα και η ανασφάλεια για το μέλλον κάνει πιο φειδωλούς τους καταναλωτές, ωθώντας την κατανάλωση στα «τάρταρα».
 
Τη «γκρίνια» των αρμοδίων της αγοράς αλλαντικών έρχεται να επιβεβαιώσει σχετική έρευνα της SymphonyIRI Group, σύμφωνα με την οποία το πρώτο δίμηνο του 2011 η κατανάλωση των αλλαντικών καταγράφεται ακόμη πιο μειωμένη συγκριτικά με το σύνολο του περασμένου έτους, παρά το γεγονός ότι η πτώση των τιμών ήταν ιδιαίτερα αισθητή, ενώ το «μπαράζ»των προσφορών ήταν μεγάλο.
 
Για να μιλήσουμε με νούμερα, κατά 2% διολίσθησε η κατανάλωση των αλλαντικών στο πρώτο δίμηνο του τρέχοντος έτους, ενώ μειωμένες κατά 8% ήταν οι πωλήσεις του κλάδου.
 
Τα τέσσερα βήματα προς την ανάκαμψη!
 
Τέσσερα καταμετρούνται τα βήματα που κάνουν οι εταιρείες αλλαντικών, κάποιες είτε για να διατηρήσουν το βιώσιμο προφίλ τους, άλλες είτε για να επαναφέρουν την ανάκαμψη.
 
-         Προϊόντα σε σταθερά χαμηλές τιμές
-         Καινοτομίες σε αγαθά και συσκευασίες
-         «Ντεμπούτο» σε νέες δραστηριότητες
-         «Ανοίγματα» στο εξωτερικό
-         
 
Σε αυτό το σημείο αξίζει να σημειωθεί ότι έρευνα της SymphonyIRI Group  σημειώνει ότι οι πωλήσεις αλλαντικών πάγκου υποχώρησαν κατά 18,3% ενώ την ίδια ώρα τα συσκευασμένα αυξήθηκαν κατά 10,6%, γεγονός που αποδεικνύει την στροφή του καταναλωτή στα συσκευασμένα αλλαντικά από τα αντίστοιχα του «πάγκου».
 
Ενάντια στην κρίση Creta Farms, Νίκας και Υφαντής
 
Με στόχο την διατήρηση τους στις πρώτες θέσεις του χώρου, οι τρεις μεγαλύτερες εταιρείες αλλαντικών Creta Farms, Νίκας και Υφαντής ακολουθούν τα παραπάνω βήματα εν μέσω οικονομικής κρίσης, προκειμένου να δουν την κατανάλωση να παίρνει και πάλι την «ανιούσα».
 
Creta Farms
Πριν από λίγους μήνες, η εταιρεία ανακοίνωσε τη συνεργασία της με την  ιταλική αλλαντοβιομηχανία Grandi Salumifici Italiani, αποκτώντας έτσι πρόσβαση σε Ιταλία, Ελβετία, Αυστρία, Σλοβενία και Κροατία, χώρες με ανεπτυγμένη αγορά αλλαντικών.
 
Παράλληλα, προχώρησε σε μείωση της τάξεως του 30% στις τιμές βασικών κωδικών όπως τα «Εν Ελλάδι» και το λανσάρισμα των συσκευασιών που δημιούργησε για τα αλλαντικά.
 
Νίκας
Από τα τέλη του 2010 χαμήλωσε τις τιμές σε βασικές σειρές κωδικών, κατά κύριο λόγο στις πάριζες και ανανέωσε την εμφάνιση στις συσκευασίες της, ώστε ο καταναλωτής να έχει πλήρη εικόνα του προϊόντος που αγοράζει.
 
Υφαντής
 «Γραμμή» της η ποιότητα των αλλαντικών της. Η εταιρεία επενδύει στην αναβάθμιση των γραμμών παραγωγής, καθώς και στην έρευνα καινοτόμων προϊόντων, ενώ πριν από εφτά μήνες κυκλοφόρησε  τους πρώτους κωδικούς κατεψυγμένων λαχανικών, τα οποία σήμερα βρίσκονται στα ράφια των περισσότερων σούπερ μάρκετ.
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.