ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Βαθιά ύφεση και φέτος - Ανοιχτό το ενδεχόμενο να μην αυξηθεί ο ΦΠΑ στην εστίαση

15:17 - 22 Αυγ 2011
stavroula

Από stavroula

Μεταξύ 4,5% και 5,3% εκτιμά ο υπ. Οικ κ. Βενιζέλος την ύφεση. Τι δήλωσαν οι εμπορικοί φορείς στη συνάντησή τους με τον υπουργό Οικονομικών. Ποιες οι προτάσεις τους.
Μεταξύ 4,5% και 5,3% "βλέπει" την ύφεση της ελληνικής οικονομίας το 2011 η ελληνική κυβέρνηση, όπως ανέφερε στη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου του υπουργού Οικονομικών, κ.  Ευ. Βενιζέλου.

Στο μεταξύ, τις προτάσεις τους για το νέο φορολογικό νομοσχέδιο κατέθεσαν οι παραγωγικοί φορείς κατά τη σημερινή τους συνάντηση με τον κ. Βενιζέλο με θέμα το Εθνικό Φορολογικό Σύστημα και την τρέχουσα οικονομική κατάσταση.

"Η οικονομία και η κοινωνία δεν αντέχουν άλλες αποσπασματικές ρυθμίσεις και αναποτελεσματικά μέτρα. Η ασθενική αγορά δεν μπορεί πλέον να ανταποκριθεί ούτε στα τακτικά, ούτε στα έκτακτα φορολογικά μέτρα που επιβάλλονται χωρίς κανένα όριο'', ανέφερε ο πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου Β. Κορκίδης.

Στην ίδια συνάντηση, ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμλητηρίου Αθήνας Κ. Μίχαλος δήλωσε ότι:

«Η κυβέρνηση οφείλει έστω και τώρα να προβεί στην πλήρη ανατροπή του φορολογικού συστήματος της χώρας, και να θεσπίσει ένα απλό, σταθερό, δίκαιο και αναπτυξιακό φορολογικό σύστημα που θα αποτελέσει καθοριστικό παράγοντα γενικότερου εκσυγχρονισμού, αλλά και μέσο άρσης σειράς επενδυτικών αντικινήτρων».

Η ΕΣΕΕ δηλώνει ότι θα υποστηρίξει μια συνολική και ενιαία φορολογική αναδόμηση.

Οι Μμε έμποροι δηλώνουν έτοιμοι να δεχθούν εδώ και τώρα όλες τις προϋποθέσεις που θέτει ο υπουργός Οικονομικών για τη μείωση των συντελεστών ΦΠΑ σε 20% και 10% αντίστοιχα, ώστε να αλλάξουν τα δεδομένα στην αγορά ενώ η ΕΣΕΕ σημειώνει ότι από τις πρώτες απόπειρες εφαρμογής του αυξημένου ΦΠΑ κατέδειξε την αναποτελεσματικότητα της εν λόγω πολιτικής, τις αρνητικές επιπτώσεις για την αγορά και την κατανάλωση.

Το ελληνικό εμπόριο, τονιζει, όχι μόνο συμφωνεί σε απλούς και καθαρούς μηχανισμούς είσπραξης, στην αναμόρφωση του φορολογικού συστήματος για την πάταξη της φοροδιαφυγής και στο ισοδύναμο δημοσιονομικό αποτέλεσμα, αλλά τα έχει προτείνει επίμονα και επανειλημμένα.

''Στη χώρα μας σήμερα σε περίοδο βαθιάς και διπλής ύφεσης, τα πάντα υπερφορολογούνται χωρίς κανένα απολύτως αντίκρισμα. Η στέρηση εσόδων από φόρους το 2011 κατά 3,5 δισ. ουσιαστικά προειδοποιεί το οικονομικό επιτελείο για την αδυναμία καταβολής των νέων πρόσθετων φόρων'' όπως τονίζει η ΕΣΕΕ υπενθυμίζοντας ότι έχει καταθέσει αναλυτικά 40 ρυθμιστικές και διαρθρωτικές προτάσεις για την αναγκαιότητα μιας συνολικής και αποτελεσματικής αναδόμησης της φορολογίας στην χώρα μας.

Σήμερα, κατατέθηκαν και τρείς νέες προτάσεις/σενάρια μείωσης της φορολογίας των εμπορικών επιχειρήσεων που θα συνδυάζονται με τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας σε μια συγκυρία που τα ποσοστά της ανεργίας καλπάζουν.

Οι εκτιμήσεις των εμπόρων είναι ότι και ο λογαριασμός του Σεπτεμβρίου θα μείνει για άλλη μια φορά απλήρωτος, αυξάνοντας απλώς τις ληξιπρόθεσμες οφειλές των Ελλήνων φορολογούμενων.

Από την πλευρά του το ΕΒΕΑ θεωρεί ότι η αισθητή μείωση των υπέρογκων, σήμερα, φορολογικών επιβαρύνσεων επιχειρήσεων και νοικοκυριών, αποτελεί βασική προϋπόθεση για την ανάκαμψη της οικονομίας, την ενθάρρυνση των επενδύσεων, την άνοδο της ζήτησης, της παραγωγής, των εξαγωγών και της απασχόλησης.

Παράλληλα, το ΕΒΕΑ δηλώνει πεπεισμένο ότι η δραστική μείωση των φορολογικών, άμεσων και έμμεσων, συντελεστών, θα οδηγήσει, μέσω της ανάπτυξης, που θα προκαλέσει, σε αύξηση και όχι σε μείωση, των συνολικών φορολογικών εσόδων, σε αύξηση των εσόδων των ασφαλιστικών ταμείων και σε περιορισμό των κοινωνικών δαπανών, με συνέπεια τελικά και τη μείωση των κρατικών ελλειμμάτων. Στο πλαίσιο αυτό, το ΕΒΕΑ, κατ' αρχήν, ζητεί επιτακτικά ως αναγκαία τη δραστική σταθερή μείωση των φορολογικών επιβαρύνσεων, ως εξής:

Ενιαίος και χαμηλός (15%) συντελεστής φορολόγησης διανεμόμενων και μη, επιχειρηματικών κερδών (τα διανεμόμενα κέρδη συχνά χρησιμοποιούνται για τη χρηματοδότηση νέων καινοτόμων επενδυτικών σχεδίων, ενώ τα μη διανεμόμενα κέρδη δε χρησιμοποιούνται πάντοτε ορθολογικά). Με τον τρόπο αυτόν, πέραν της επαναδραστηριοποίησης της παραγωγικής μηχανής, θα περιοριστούν η φοροδιαφυγή και η παραοικονομία, ενώ θα μειωθεί και η ένταση του ενδοκοινοτικού φορολογικού ντάμπινγκ.

Μείωση του υψηλού φορολογικού συντελεστή Φ.Π.Α., από το σημερινό 23% στο 18% και του χαμηλού, από το σημερινό 13% στο 8% και κατάργηση του μειωμένου (6,5%) συντελεστή Φ.Π.Α. Στο χαμηλό συντελεστή θα υπάγονται τα προϊόντα που καταναλώνονται κυρίως από τις ασθενέστερες εισοδηματικές τάξεις και εκείνα που ενθαρρύνουν ή υπηρετούν πολιτικές περιβαλλοντικής προστασίας, ενώ στον υψηλό συντελεστή θα υπάγονται τα προϊόντα που καταναλώνονται κυρίως από εύπορες εισοδηματικές τάξεις.

Μείωση των άμεσων και έμμεσων φορολογικών επιβαρύνσεων που έχουν σήμερα καταστήσει απαγορευτική την αγορά ακινήτων και κατ' επέκταση, την επανδραστηριοποίηση της οικοδομικής δραστηριότητας.

Επαναφορά του αφορολόγητου ποσού των 12.000€ (μηδενικός φορολογικός συντελεστής) για όλα τα νοικοκυριά των οποίων το συνολικό εισόδημα είναι μικρότερο του επίσημου ορίου της φτώχειας.

Τονίζεται ότι οι μειώσεις των φορολογικών επιβαρύνσεων για να αποδώσουν πρέπει να πείθουν ότι θα είναι σταθερές. Για το σκοπό αυτό θεωρεί αναγκαία τα κάτωθι:

Σαφής νομοθετική διαβεβαίωση ότι οι νέοι φορολογικοί συντελεστές δε θα διαφοροποιηθούν, δυσμενέστερα, κατά την επόμενη πενταετία, τουλάχιστον.

Κατηγορηματική πολιτική δέσμευση ότι δε θα επιβληθούν νέες «έκτακτες» εισφορές και δε θα γίνουν άλλες «περαιώσεις» ή «αναβιώσεις περαιώσεων».

Προστίθεται ότι, ακόμη και οι σταθερές μειώσεις των φορολογικών συντελεστών δε θα φέρουν τα αναμενόμενα αποτελέσματα εάν δεν προηγηθεί απλοποίηση και ριζικός εκσυγχρονισμός του θεσμικού και νομικού πλαισίου που διέπει τις σχέσεις φορολογούμενων και φορολογικών αρχών και ειδικότερα:

Προσδιορισμός σύντομης (5 χρόνια) προθεσμίας παραγραφής χωρίς δυνατότητα παράτασης των φορολογικών υποχρεώσεων, πέραν της οποίας τα φορολογικά βιβλία και στοιχεία θα μπορούν να καταστρέφονται.

Πλήρης κατάργηση του αναχρονιστικού, πολύπλοκου και τυπολατρικού Κ.Β.Σ.

Κωδικοποίηση όλων των ισχυουσών φορολογικών διατάξεων.

Για την ενίσχυση της ρευστότητας, αλλά και για την αποκατάσταση σχέσεων ισότητας και αμοιβαίας εμπιστοσύνης ανάμεσα στο κράτος και τους φορολογούμενους, εκτιμάται ότι επιβάλλεται η άμεση απόδοση στις επιχειρήσεις όλων των οφειλόμενων από το δημόσιο ποσών, με τη ρητή διαβεβαίωση ότι δε θα υπάρξουν στο μέλλον, παρόμοιες, απαράδεκτες μεθοδεύσεις.

Όσον αφορά την πάταξη της φοροδιαφυγής, το επιμελητήριο σημειώνει ότι οι προσπάθειες θα πρέπει να στραφούν συστηματικά προς δύο κατευθύνσεις:

Την πλήρη και αναλυτική καταγραφή του εθνικού μας πλούτου και όλων των κατόχων του

Την ευρύτερη εφαρμογή ολοκληρωμένων συστημάτων διασταύρωσης φορολογικών πληροφοριών

Την επιτάχυνση της παραγωγικής μας αναδιάρθρωσης, με την ενθάρρυνση της δημιουργίας μεσαίων και μεγάλων επιχειρήσεων, που πιο εύκολα ελέγχονται φορολογικά και πιο δύσκολα φοροδιαφεύγουν και τον περιορισμό των πολύ μικρών και μικρών επιχειρήσεων, όπου οι ελεγκτικές παρεμβάσεις των φορολογικών οργάνων είναι, τις περισσότερες φορές, προβληματικές.

Τέλος, σημειώνει το ΕΒΕΑ ότι τα υψηλά πρόστιμα, η ποινικοποίηση της φοροδιαφυγής και η φυλάκιση επιχειρηματιών, ακόμη και για μικρές οφειλές προς την εφορία, σε εποχές αρνητικής πιστωτικής επέκτασης και ανεξόφλητων υποχρεώσεων του κράτους προς τον ιδιωτικό τομέα ύψους 6 δισ. ευρώ και πλέον, ενθαρρύνουν παραοικονομικές συμπεριφορές και εντείνουν το αίσθημα αδικίας που δημιουργεί το φορολογικό μας σύστημα στους συνεπείς φορολογούμενους.
Τελευταία τροποποίηση στις 02:09 - 23 Αυγ 2011
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.