ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας
Ο Joker «έφαγε» τον Βαρουφάκη

Ο Joker «έφαγε» τον Βαρουφάκη Κύριο

12:32 - 08 Οκτ 2019
Άγγελος Κωβαίος

Γράφει ο Άγγελος Κωβαίος

Συνέπεσε (;) οι δύο πολυαναμενόμενες έως και σήμερα ταινίες της χρονιάς να προβληθούν ταυτοχρόνως στις κινηματογραφικές αίθουσες: το «Joker» του Τοντ Φίλιπς και το «Ενήλικοι στην αίθουσα» του Κώστα Γαβρά.

Για διαφορετικούς λόγους η καθεμιά θεωρούνταν εκ προοιμίου τα πολύ δυνατά χαρτιά των εταιρειών διανομής και όλοι οι ενδιαφερόμενοι ανέμεναν τα πρώτα στοιχεία του ελληνικού box office.

Οι επιλογές του κοινού ήταν μάλλον αντιπροσωπευτικές από πολλές απόψεις. Όσοι προτίμησαν το «Joker» δύσκολα θα έβλεπαν την ταινία του Γαβρά και πιθανώς να ισχύει και το αντίστροφο. Το κοινό των «Ενηλίκων» μάλλον κάποιους πολιτικούς λόγους θα είχε ώστε να δει την ταινία, ακόμη και αν σε αυτούς συμπεριλάβουμε την περιέργεια. Οι θεατές του «Joker» είχαν μάλλον περισσότερο κινηματογραφικά κίνητρα.

Όπως λοιπόν αποδείχθηκε, ο «Joker» νίκησε κατά κράτος τον Yianis. Σύμφωνα λοιπόν με τα πρώτα στοιχεία, το τετραήμερο 3 – 6 Οκτωβρίου (μαζί με τις avant premieres της Τετάρτης) ο «Joker» έκοψε 158.243 εισιτήρια, με ουρές δεκάδων μέτρων έξω από τις αίθουσες όπου προβλήθηκε.

Λίγο ακόμη και θα ξεπερνούσε το ρεκόρ των 166.068 εισιτηρίων που είχε κόψει στην πρώτη εβδομάδα προβολής του ο τελευταίος Τζέιμς Μποντ, το «Spectre» του 2015.

Η ταινία του Γαβρά έκοψε περίπου… επτά φορές λιγότερα εισιτήρια, σύνολο μάλλον απογοητευτικό αν λάβει κανείς υπόψη και το buzz που είχε προηγηθεί.

Οι 23.429 θεατές δείχνουν είτε ότι ο κόσμος δεν έχει και τόση διάθεση να παρακολουθήσει την Βαρουφάκεια εκδοχή μία εθνικής τραυματικής εμπειρίας, είτε ότι παρά την κατά γενική ομολογία εξαιρετική ερμηνεία του Χρήστου Λούλη, η ταινία δεν λέει και πολλά.

Απ’ ό,τι φαίνεται, η ταινία του Γαβρά, είναι θύμα του εαυτού της. Πολλοί από εκείνους που την παρακολούθησαν δεν είχαν κάτι καλό να πουν και αυτό που εν τέλει διαδόθηκε από στόμα σε στόμα ήταν αποτρεπτικό για όσους αμφιταλαντεύονταν, πόσο μάλλον για όσους αδιαφορούσαν.

Η κοινή συνισταμένη των εντυπώσεων καταλήξει στο ότι η ταινία κυριαρχείται από χοντροκομμένους και χαρακτήρες στα όρια της καρικατούρας και αναπαράγει γραφικότητες για την Ελλάδα, οι οποίες ζήτημα είναι αν  συγκινούν ακόμη και την διασπορά, αλλά πάντως ουδεμία σχέση έχουν με την πραγματικότητα...

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.