ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Το brain drain καθορίζει το μέλλον των πολυεθνικών στην Ελλάδα

08:20 - 18 Αυγ 2018
Επί κυβέρνησης Σαμαρά-Βενιζέλου, οι πολυεθνικές που είχαν και έχουν παρουσία στην Ελλάδα δήλωναν την εμπιστοσύνη τους στην Ελληνική οικονομία και είχαν υποσχεθεί νέες επενδύσεις και νέες θέσεις εργασίας.

Μετά από 9 χρόνια πόνου και δοκιμασίας για τα ελληνικά νοικοκυριά, η συντριπτική πλειοψηφία  των πολυεθνικών στην Ελλάδα συνεχίζουν να δείχνουν εμπιστοσύνη και να διατηρούν τα γραφεία τους και τις θέσεις εργασίας. Όμως έχει αλλάξει ο τρόπος και η διάθεση που παρατηρούν την Ελληνική οικονομία.

Οι μηνιαίες εκθέσεις των διευθυντών και υψηλόβαθμων στελεχών προς τους προϊσταμένους τους στις έδρες των πολυεθνικών είναι αποκαλυπτικές. Η Ελλάδα χάνει την καταναλωτική της δύναμη αφού μειώνεται σε ετήσια βάση ο αριθμός των πολιτών στη χώρα που μπορεί και συνεχίζει να αγοράζει τα προϊόντα των πολυεθνικών.  Ας εξαιρέσουμε το θέμα της γήρανσης του πληθυσμού αφού για παράδειγμα το 2017 αποχαιρέτησαν το μάταιο τούτο κόσμο 30.000 συμπολίτες μας.

Η μελέτη της KPMG κατέδειξε πως την 9ετία(2008-2016) της κρίσης ο συνολικός αριθμός των Ελλήνων που εγκατέλειψαν τη χώρα  ανήλθαν σε 450.000 άτομα. Με ένα πρόχειρο υπολογισμό-γιατί αναφερόμαστε σε συμπολίτες με υψηλές δεξιότητες που εγκατέλειψαν την Ελλάδα-  η αξία αυτών των ανθρώπων που ενισχύουν άλλες χώρες μέσω φορολογίας και καταναλωτικής δαπάνης προσεγγίζει τα 16 δις. ευρώ.

Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι η Ελλάδα σταδιακά και όσο τα χρόνια προχωρούν θα ξεθωριάζει η καταναλωτική εικόνα που είχαν οι πολυεθνικές για τη χώρα μας αφού μειώνεται η δαπάνη και  περιορίζεται η ηλικιακή βάση στους εν δυνάμει καταναλωτές.

Αξίζει να σκεφτούμε τη σύγκριση με τη Τουρκία με όλα τα προβλήματα που αντιμετωπίζει και ρέπει προς ένα αυταρχικό καθεστώς κάθε χρόνο οι γεννήσεις ανέρχονται σε 1,7 εκατ. ανθρώπους με ένα πληθυσμό που ήδη βρίσκεται στα 80,810 εκατομμύρια πολίτες και θα ξεπεράσει τα 90 εκατ. χρόνια την επόμενη δεκαετία. Επίσης η Αίγυπτος όπου το 40% του συνολικού πληθυσμού της(97,130 εκατ. πολίτες) είναι η νέα γενιά από 15-έως 35 ετών.

Γι αυτό τα επόμενα τρίμηνα η και εξάμηνα που έρχονται θα διαπιστώσουμε αλλαγή της στρατηγικής των πολυεθνικών στην Ελλάδα που βλέπουν τη χώρα μας να συρρικνώνεται και να μετατρέπεται σε μικρή αγορά της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και υποχρεωτικά θα πρέπει να ενταχθούμε κάτω από την ομπρέλα άλλων μεγάλων σε πληθυσμιακά κριτήρια χωρών της Ευρώπης όπως Ιταλία, Ρουμανία, Ισπανία.

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.