ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Η στρατηγική για τον τουρισμό ή προορισμός «παντόφλας»

11:51 - 03 Ιουν 2018
Με πολλές υποσχέσεις αλλά κι επαίνους από το σύνολο της πολιτικής ηγεσίας ολοκληρώθηκε πριν λίγες μέρες η26η Γενική Συνέλευση του Συνδέσμου Τουριστικών Επιχειρήσεων.

Αναμφισβήτητα τα διάφορα «θα» και «δέον γενέσθαι» δημιουργούν ένα θετικό κλίμα στον κλάδο αλλά και σε όλους όσοι θεωρούν τον τουρισμό μοχλό που μπορεί να σηκώσει κι άλλα τμήματα της οικονομίας. Όμως η θετικότητα της επίδρασης είναι προσωρινή.

Η μέχρι τώρα στάση της πολιτείας, πατά τις όποιες εξαιρέσεις, απέχει πολύ από τη διαμόρφωση ενός στρατηγικού σχεδίου ανάπτυξης για τον κλάδο που σύμφωνα με το Ινστιτούτο του ΣΕΤΕ έδωσε 100 δισ. αξία στο ΑΕΠ στα 8 χρόνια της κρίσης.

Η προσπάθεια όλων των επιχειρήσεων, το ισχυρό brand «Ελλάδα» και κυρίως τα απόνερα της Αραβικής Άνοιξης βοήθησαν.

Όμως κανείς δεν πρέπει να ξεχνά ότι ο τουρισμός είναι δραστηριότητα με χαρακτηριστικά κυκλικών φάσεων.

Η συνεχής άνοδος που καταγράφουν οι αφίξεις δεν μπορεί να οδηγήσει σε εφησυχασμό. Αντίθετα χρειάζεται επαγρύπνηση καθώς η άνοδος δεν μπορεί συνεχιστεί επ΄ άπειρον. Σε κάποια στιγμή το επόμενο διάστημα θα υπάρξει μια ανάσχεση της ανόδου.

Το θέμα είναι αυτή να έχει το χαρακτήρα της διόρθωσης και όχι της αναστροφής της τάσης. Γι’ αυτό όμως θα πρέπει όλοι όσοι πιστεύουν και ομνύουν συνεχώς στις προοπτικές της χώρας να καταλάβουν ότι τα προβλήματα δεν μπορεί να περιμένουν και να δράσουν.

Ειδικά η ανάγκη να προχωρήσει η αναβάθμιση των δημόσιων υποδομών, η επίλυση βασικών ζητημάτων όπως τα χωροταξικά και τα περιβαλλοντικά, η αντιμετώπιση φαινομένων υπερ - τουρισμού, η ανάδειξη ποιοτικών στοιχείων σε κάθε προορισμό, η προσεκτική αδειοδότηση νέων ξενοδοχείων, τα προγράμματα αναβάθμισης κτηριακού δυναμικού, το πάντρεμα με τη γαστρονομία και τον πρωτογενή τομέα, είναι αδήριτη.

Μόνο έτσι θα μπορέσει η χώρα να αναβαθμίσει το τουριστικό της προϊόν, να ανοίξει δρόμους βιωσιμότητας για τον κλάδο, αλλά και να διασφαλίσει καλύτερα έσοδα per capita, που είναι και το μεγάλο ζητούμενο, ώστε να μη γίνει προορισμός μαζικού τουρισμού, κοινώς της «παντόφλας» η χώρα.

Ουσιαστικά, αν δεν είναι ήδη αργά, θα πρέπει να δούμε ένα master plan για το πόσες και ποιες μορφές τουρισμού θέλουμε, τι είδους έργα θα πρέπει να προτάξουμε και το διορθώσεις στη φορολογία θα πρέπει να κάνουμε. Όσο είναι καιρός κι όλοι είναι χαρούμενοι.

Τελευταία τροποποίηση στις 16:57 - 03 Ιουν 2018
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.