ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας
Πρόβλημα με τα τουριστικά vouchers

Πρόβλημα με τα τουριστικά vouchers

14:51 - 07 Μαϊ 2020
Γρηγόρης Νικολόπουλος

Γράφει ο Γρηγόρης Νικολόπουλος

Ο τρόπος με τον οποίο αντιμετωπίζει το Υπουργείο Τουρισμού τις αβάσταχτες επιπτώσεις της πανδημίας έχει δυστυχώς κάποιες επικίνδυνες “αστοχίες”.

Στην προσπάθεια του να βοηθήσει τους τουριστικούς επιχειρηματίες, του Υπουργείο έδωσε το δικαίωμα να εκδίδουν vouchers δηλαδή έγγραφα με τα οποία οι πελάτες των ξενοδοχείων αποκτούν το δικαίωμα να μείνουν στο ξενοδοχείο μελλοντικά, έναντι των προκαταβολών που έχουν δώσει ήδη για φέτος αλλά δεν ήρθαν λόγω πανδημίας. Η δυνατότητα αυτή έπρεπε να υπάρχει και ορθως νομοθετήθηκε.

Όμως η διατύπωση του υπουργείου στο σχετικό ΦΕΚ λέει οτι τα ξενοδοχεία έχουν τη δυνατότητα να δίνουν vouchers για χρήση στους επόμενους 18 μήνες, αλλά δεν διευκρινίζει οτι οι πελάτες έχουν το δικαίωμα να μη τα δεχτούν και να ζητήσουν τώρα τα λεφτά τους πίσω. 

Το ίδιο “λάθος” έκανε και ο ΣΕΤΕ ο Πρόεδρος του οποίου Γιάννης Ρέτσος έστειλε ένα υπόδειγμα επιστολή για voucher στα μέλη του στο οποίο πουθενά δεν αναφέρεται οτι η αποδοχή του voucher από τον πελάτη είναι προαιρετική. Η επιστολή απλώς ενημερώνει τον πελάτη οτι θα πάρει ένα vοucher για χρήση στους επόμενους 18 μήνες και οτι θα πάρει τα χρήματα του πίσω μόνο αν δεν χρησιμοποιήσει το voucher, δηλαδή μετά από 18 μήνες. 

Αυτο είναι αστοχία και κρύβει κινδύνους. 

Πολλοί πελάτες θα ενοχληθούν αφάνταστα από το οτι δεν τους δίνεται το δικαίωμα να διαλέξουν αν θέλουν τα λεφτά τους πίσω τώρα ή μετά από 18 μήνες. Αυτό που θα λένε είναι οτι “οι Έλληνες μας έφάγαν τα λεφτά”. Και πολλοί θα έχουν δίκιο διότι ενδεχομένως κάποιες επιχειρήσεις να κλείσουν και να μη μπορέσουν ποτέ να πάρουν πίσω τα χρηματα τους. Άσε δε που το ίδιο το voucher δεν έχει τα φορολογικά στοιχεια της επιχείρησης ώστε να μπορεί ο πελάτης που θα διεκδικήσει τα χρήματα του αργότερα να προσφύγει έστω στα δικαστήρια. 

Η πολιτική αυτή του Υπουργείου αλλά και του ΣΕΤΕ μπορεί να αποτελέσει αιτία να χαλάσει το όνομα του ελληνικού τουρισμού και να προκαλέσει μεγάλη ζημιά μελλοντικά.

Τι θα έπρεπε να έχει γίνει; Να δίδεται σαφής οδηγία οτι είναι στην ευχέρεια του πελάτη να αποφασίσει αν θα δεχτεί το voucher ή όχι και αν κάποιες επιχειρήσεις έχουν πρόβλημα να επιστρέψουν τα χρήματα των προκαταβολών - που οι περισσότερες θα έχουν διότι με αυτά πληρώνουν επισκευές, συντηρήσεις, προσωπικό και προμηθευτές - να αναζητηθεί άλλη λύση ενίσχυσης τους για αυτές τις επιστροφές από την κυβέρνηση. 

Πρακτικά η πολιτική των voucher λύνει το πρόβλημα της ρευστότητας λόγω της αποφυγής των επιστροφών των προκαταβολών, αλλά δυνητικά μπορεί να πληγώσει το όνομα του ελληνικού τουρισμού και να αποθαρρύνει μελλοντικούς πελάτες.

Το voucher μπορεί να είναι μόνο εναλλακτική πρόταση που η αποδοχή της αφήνεται στην ευχέρεια του πελάτη και όχι υποχρεωτική λύση. 

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.