ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Χαμένοι στην απόσυρση

02:12 - 14 Ιαν 2010
Τάκης Λαϊνάς

Γράφει ο Τάκης Λαϊνάς

Χθες ομολογουμένως ήταν μία κακή ημέρα. Σκέτη απελπισία μετά τις νέες ριπές δημοσιευμάτων και εκθέσεων εις βάρος μας. Σε τέτοιο βαθμό που αναρωτιέται πλέον κανείς, εάν αποτελούν είδηση και ένα πρέπει να ασχοληθούμε σοβαρά μαζί τους. Εννοούμε με τα δημοσιεύματα και όχι την σκληρή πραγματικότητα, με την οποία πρέπει όλοι να ασχοληθούμε πολύ σοβαρά.

Την χθεσινή λοιπόν ημέρα, μέσα στο γενικό χαμό, ο κ. κ. Κυριάκος Μητσοτάκης επισκέφθηκε την κυρία Μπιρμπίλη και βγαίνοντας έκανε τη βαρύγδουπη δήλωση πως η Κυβέρνηση πρέπει να ξανασκεφθεί να επαναφέρει το μέτρο της απόσυρσης. Δυστυχώς μιλούσε πολύ σοβαρά.

Κατ αρχήν θα είχε ενδιαφέρον να μας εξηγήσει που θα βρει το κράτος τα χρήματα να μας πληρώσει για να πάρουμε νέο αυτοκίνητο και μάλιστα οικολογικό. Δεύτερον  ποιος σώφρων άνθρωπος θα πήγαινε αυτό τον καιρό να βάλει δάνειο στο κεφάλι του για να αγοράσει ένα οικολογικό αυτοκίνητο.

Μήπως είναι φθηνά και μπορούμε να τα αγοράσουμε τοις μετρητοίς; Αλλά γιατί το κράτος πρέπει να είναι ο Αγιος Παντελεήμονας; Γιατί να παίζει το ρόλο του Κωτσόβολου; Να μας επιδοτεί τα πάντα; Από χύτρες ταχύτητας ενεργειακής κλάσης Α, μέχρι μηχανές που κουρεύουν το γκαζόν κινούμνες με βιοκαύσιμα; Ασ είμαστε λίγο σοβαροί.

Εδώ κάνουμε αμάν να κοπούν οι σπατάλες, να κοπούν οι επιδοτήσεις, να κοπεί η οποιαδήποτε χαριστική παροχή. Κάνουμε αμάν να πληρώσουμε τα εφάπαξ των δημόσιων Υπαλλήλων. Αλήθεια δεν μπορώ να καταλάβω τη λογική ούτε της απόσυρσης ούτε φυσικά και του κ. Μητσοτάκη που επιμένει σε αυτή, μάλλον για ψηφοθηρικούς ψήφους. Γιατί επιδοτήσεις και φιλευεθερισμός.... δεν πάνε χέρι χέρι. Το αντίθετο μάλιστα.

Και μιας που αναφερθήκαμε στην απόσυρση, ας θυμηθούμε λίγο και τα πράσινα τέλη κυκλοφορίας. Είναι αλήθεια πως κάποια από τα τέλη κυκλοφορίας θα μπορούσαν να είναι πιο ευνοϊκά για τους ιδιοκτήτες μικρών αυτοκινήτων. Υπάρχουν και μεροκαματιάρηδες που με ένα μικρό αυτοκινητάκι πηγαινοέρχονται στη δουλειά τους, ενώ όποτε μπορούν κάνουν  και μια μικρή εκδρομή. Κάθε επιβάρυνση γι’ αυτήν την κατηγορία είναι de facto επαχθής, αφού συνήθως μετράνε και στο σέντσι για κάθε τους έξοδο. Και δεν είναι λίγοι.

Από την άλλη όμως πλευρά, διαβάζοντας ότι υπάρχουν ουρές στις εφορίες όπου θιγόμενοι σπεύδουν να καταθέσουν τις πινακίδες τους εξοργισμένοι με το ανάλγητο κράτος,  σκέφτηκα πόση παραπληροφόρηση υπάρχει για το τι κατά τη γνώμη μου πραγματικά συμβαίνει για μεγάλη μερίδα διαμαρτυρομένων. Φυσικά οι επιτήδειοι σπεύδουν να σπείρουν την παραπληροφόρηση παντού.

Με την αναγγελία των νέων τελών, ακούγαμε την φημολογία πως  αν κάποιος πληρώσει τα τέλη κυκλοφορίας, σε δυο τρείς χρονιές θα έχει πληρώσει την αξία του αυτοκινήτου του.

Τις τελευταίες ημέρες, το καινούριο «επιστημονικότατο» επιχείρημα που κυκλοφορεί,  θέλει  το κράτος να επιθυμεί  να καταστρέψει το φουκαρά, ο οποίος καλείται να πληρώσει  800 ευρώ τέλη τη στιγμή που αξία του αυτοκινήτου του δεν ξεπερνάει τις δύο τρείς χιλιάδες ευρώ. Αυτό προωθούν οι αναξιοπαθούντες συμπολίτες μας που συνσωτίζονται μπροστά στην κάμερα είτε σε κάποια εφορία είτε στο παζάρι αυτοκινήτων στο Σχιστό.

Αν το ακούσει αυτό κανείς, αυτομάτως θα σκεφτεί το ανάλγητο κράτος. Αν όμως σκεφτεί για καθείστε βρε παιδιά, τι αυτοκίνητο είναι αυτό που κοστίζει δυο τρεις άντε τέσσερις χιλιάδες ευρώ, που θα πληρώσει 800 ευρώ, θα βρεθεί προ μεγάλων εκπλήξεως.

Να σημειώσω δε, πως το αρχικό επιχείρημα που ακούγαμε στην αρχή με αυτό που κυκλοφορεί τελευταία, είναι το ίδιο και το αυτό, αλλά με διαφορετική περιβολή. Πολλαπλασιάστε τα τέλη των 800 ευρώ για δυο τρία χρόνια, και θα φθάσετε στην σημερινή αξία του αυτοκινήτου του «εξάλλου» που απαρηγόρητος θα πάει να παραδώσει τις πινακίδες του.

Αν κάποιος δει προσεκτικά τα νέα τέλη θα δει ότι , 671 και 880 ευρώ πληρώσουν τα αυτοκίνητα από 1929 έως 2357 και από 2357 + αντίστοιχα, που κυκλοφόρησαν πριν το 1995. Αναρωτιέμαι λοιπόν, ποια μπορεί να είναι αυτά τα αυτοκίνητα; Ποιες μάρκες και ποια μοντέλα έβγαζαν τότε αυτοκίνητα τόσο μεγάλου κυβισμού;  Μήπως πρόκειται για αυτοκίνητα πολυτελείας της εποχής;  Και εδώ έρχεται το δεύτερο ερώτημα; Τι κατανάλωση έχουν αυτά τα αυτοκίνητα; Μήπως κανένα εβδομηντάρικο ευρώ τη βδομάδα προκειμένου να γεμίσουν το ντεπόζιτο τους; Αλλά δεν θα σταματήσουμε εδώ. Ποιο είναι το κόστος συντήρησης αυτών των αυτοκινήτων; Αν μιλάμε για αυτοκίνητα πολυτελείας της εποχής, σημαίνει πως με το που ο ιδιοκτήτης λέει καλημέρα στο συνεργείο ή στην αντιπροσωπεία.. το ρολόι αρχίζει και γράφει όσον αφορά τις εργατοώρες, για να μην μιλήσουμε για ανταλλακτικά..

Αλήθεια λοιπόν δεν καταλαβαίνω προς τι οι λυγμοί, και το κυριότερο που βρίσκεται η αδικία.

Οσο για τέλη ας ελπίσουμε πως επιτέλους από του χρόνου θα φορολογείται η ιπποδύναμη και όχι τα κυβικά.

Τελευταία τροποποίηση στις 02:24 - 14 Ιαν 2010
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.