ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

NΟΚΙΑ: Το τεχνολογικό branding

10:37 - 23 Μαρ 2009 | Marketing Browser
Κάθε φορά που βρίσκομαι σε δημόσιους χώρους συμβαίνει το ίδιο. Ακούω το κινητό μου να χτυπάει, το ανοίγω και διαπιστώνω ότι δεν είναι το δικό μου ΝΟΚΙΑ που χτυπάει, αλλά κάποιο άλλο. Σκεφτόμουνα λοιπόν ότι τελικά το ίδιο το ηχητικό σήμα του κινητού καθίσταται τελικά διαφημιστικό μέσον για το προϊόν. Η κατασκευάστρια εταιρία δηλαδή στηρίζει το branding του προϊόντος της στον ήχο του τηλεφώνου, καθώς και στην «ταπετσαρία» της οθόνης της. Αυτό σημαίνει ότι όποιος βλέπει ή ακούει ένα κινητό ΝΟΚΙΑ αμέσως αναγνωρίζει ότι πρόκειται για ΝΟΚΙΑ και όχι για μια άλλη μάρκα. Το ίδιο φυσικά κάνουν και οι περισσότερες εταιρίες κινητών. Αντιλαμβάνομαι λοιπόν ότι η τεχνολογία, που για πολλούς είναι ακόμη terra ingognita, προσφέρει δυνατότητες marketing πολύ περισσότερες από αυτές που έχουμε αντιληφθεί μέχρι σήμερα. Βοηθάει δηλαδή η τεχνολογία και στο branding και όχι μόνο στις πωλήσεις των προϊόντων και των υπηρεσιών.

Το τέλεξ, κάποτε, ήταν η συντομότερη μορφή επικοινωνίας των εταιριών σ' όλο τον κόσμο, σήμερα το φαξ, το e-mail,και το sms, ήρθαν να κάνουν τη ζωή των ανθρώπων του πλανήτη, πιο εύκολη, πιο παραγωγική, και πάνω από όλα πιο συναρπαστική.

Η εξέλιξη αυτή, οδήγησε τις κατασκευάστριες εταιρίες σένα ασύλληπτο ανταγωνισμό, με καινοτομικά προϊόντα υψηλής τεχνολογίας, τα οποία διαδέχονταν το ένα το άλλο, σε δυνατότητες και εύρος. Το γεγονός αυτό, προσέφερε στην βιομηχανία καταναλωτικών και άλλων προϊόντων, αλλά και στον κλάδο των εταιριών επικοινωνίας, μια νέα, εναλλακτική και πλούσια σε περιεχόμενο πλατφόρμα, διαφορετικών μορφών επικοινωνίας, για τους πελάτες καταναλωτές, στους οποίους απευθύνονταν.

Η σημαντικότερη τεχνολογική εξέλιξη των μορφών επικοινωνίας είναι ασφαλώς αυτή του διαδικτύου, που τους έδωσε τη δυνατότητα να ξεπεράσουν τα σύνορα της χώρας που δραστηριοποιούνταν, με μικρό κόστος και μεγαλύτεροαποτέλεσμα.

Στην Ελλάδα, η χρήση του διαδικτύου αναπτύσσεται ολοένα και πιο γρήγορα, αλλά ακόμη οι διαφημιστικές εταιρίες δεν έχουν μεταφέρει τα κεφάλαια που αντιστοιχούν στην ισχύ του νέου μέσου από τα παραδοσιακά. Η μεταφορά διαφημιστικών κονδυλίων από τα παραδοσιακά μέσα στο ιντερνετ ή ακόμη και στα κινητά τηλέφωνα, είναι νομοτελειακή. Το ζήτημα είναι το πόσο γρήγορα θα γίνει αυτή η μεταφορά και αυτό βεβαίως εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό και από τις ίδιες τις εκδοτικές επιχειρήσεις οι οποίες προχωρούν με αργούς ρυθμούς στην ενίσχυση των διαδικτυακών ενημερωτικών σελίδων τους.

Το ίδιο ισχύει και για τα εργαλεία που προσφέρει το διαδίκτυο για την προβολή του διαφημιζομένου. Ούτε τα μέσα ενημέρωσης του διαδικτύου, ούτε οι διαφημιστικές εταιρίες έχουν ακόμη αξιοποιήσει αυτά τα εργαλεία και το σύνολο των δυνατοτήτων που προσφέρουν, παρόλο που η απόδοση τους είναι απολύτως μετρήσιμη και πολλαπλώς αξιοποιήσιμη από τους διαφημιστές.

Στον χώρο του μάρκετινγκ και της επικοινωνίας, και όχι μόνο, η σωστή χρήση της υψηλής τεχνολογίας και των εφαρμογών της, θα προσφέρει μια άνευ προηγμένου επιτάχυνση των διαδικασιών προσέγγισης με τον τελικό στόχο.

[email protected]  

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.