ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Στρατηγική σκέψη με «άστατο καιρό»

09:57 - 22 Απρ 2009 | Marketing Browser
Όποιο έντυπο και να διαβάσεις, οποιοδήποτε οικονομικό ρεπορτάζ, ανάλυση, ακόμα και πρόβλεψη για ανάκαμψη της οικονομικής κατάστασης, είναι, από απογοητευτικό μέχρι απαισιόδοξο. Ωστόσο, πάντα υπάρχουν και οι αισιόδοξοι, οι οποίοι πιστεύουν ότι ανεξάρτητα το μέγεθος μιας κρίσης υπάρχει τρόπος για τους ψύχραιμους και διορατικούς marketers, να βγουν από αυτήν με την μικρότερη ζημία.

Μερικοί, είναι γεγονός, ότι κακόμαθαν τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια  με την ραγδαίαανάπτυξη της αγοράς, από τις υπερτιμημένες τιμές των ακινήτων, την ελεύθερη σε διάθεση στο καταναλωτικό κοινό πίστωση {πιστωτικές κάρτες, προσωπικά και στεγαστικά δάνεια], με ένα άνευ προηγούμενου ρεκόρ καταναλωτικών αγορών ποσοτικά αλλά και ποιοτικά. Αυτό, είχε σαν αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός κύματος  νέων επιχειρηματιών και επιχειρήσεων ιδιαίτερα στο χώρο της λιανικής πώλησης και το όποιο είναι αυτό το κύμα, που σε μεγάλο ποσοστό αδυνατεί να αντιμετωπίσει την σημερινή δύσκολη οικονομική κατάσταση.

Αλλά όλα αυτά ανήκουν στο παρελθόν, αν και πριν την οικονομική κρίση ένα μεγάλο ποσοστό αυτών των επιχειρήσεων αντιμετώπιζε προβλήματα επιβίωσης.

Το θέμα, είναι τι μπορούν να κάνουν σήμερα οι επιχειρήσεις λιανικής πώλησης έτσι ώστε πρώτα να επιβιώσουν  της κρίσης και συνάμα να σκεφτούνστρατηγικές λύσεις για το μέλλον. Στο πλαίσιο αυτό, οτιδήποτε κάνει μια επιχείρηση από την μείωση ή αλλαγή ωραρίου του προσωπικού μέχρι την ενδυνάμωση του στοκ των προϊόντων με ποιοτικά χαρακτηριστικά σε συνδυασμό με την τιμή είναι στα πλαίσια της λογικής. Όπως επίσης, διάφορες προσφορές που θα εστιάζουν όχι στο ξεφόρτωμα παλιών κωδικών –προϊόντων αλλά με επίκεντρο τι ζητά ο καταναλωτής – πελάτης να βρει στο κατάστημα τους. Αυτό, επιτυγχάνεται με την συνεχή επαφή και διάλογο με τον πελάτη έτσι ώστε να αναγνωρίσει τις πραγματικές ανάγκες του.

Είναι ενθαρρυντικό, να βλέπεις μικρές επιχειρήσεις και επιχειρηματίες με έμπνευση, όπως ένα μικρό καφέ στη γειτονιά μου [το οποίο επισκέπτομαι κάθε πρωί για να πιω τον καφέ μου], να έχει εγκαινιάσει μια διαφορετική τιμολογιακή πολιτική από τον ανταγωνισμό του, για τις πρωινές ώρες μεταξύ 8-10,   πωλεί τον εσπρέσο προς 1 ευρώ με ένα κρουασάν, προσφορά του καταστήματος. Όπως λέει ο ίδιος διπλασίασε την πελατεία του στο διάστημα των δυο ωρών από πέρυσι.

Τα στρατηγικά πλάνα με “αίθριο καιρό” είναι εύκολα, το δύσκολο είναι σήμερα, πως σχεδιάζεις στρατηγικά να αντιμετωπίσεις μια κρίση σαν αυτή που βιώνουμε; Όπως είπε και ο Peter Drunker, “A Strategy is a sense of direction around which to improvise”

Πάνος Τσαγκαράκης
[email protected]

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.