ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Η αναπόφευκτη, εναλλακτική πράσινη λύση

09:15 - 07 Σεπ 2009 | Marketing Browser
Αναφορικά με την New York Times, αν και βρισκόμαστε στα μέσα της μεγαλύτερης μεταπολεμικής ύφεσης και την χειρότερη στην ιστορία σε πωλησεις για την αυτοκινητοβιομηχανία περίοδο η Τογιότα, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, δεν προλαβαίνει τις παραγγελίες στο νέο μοντέλο της, το gas-electric Prius, η οποια είχε 80,000 προ-παραγγελμένα αυτοκίνητα δηλαδή, το ένα πέμπτο του συνόλου των παραγγελιών του νέου μοντέλου για αυτό τον χρόνο.

Ενώ η GM και η Chrysler βρέθηκαν πριν την πτώχευση, η Τογιότα οργάνωνε την αύξηση παραγωγής με υπερωρίες στο εργοστάσιο της στοTsutsumi, της Ιαπωνίας. Τα νέα από τον μεγάλο ανταγωνιστή της Τογιότα την Honda, είναι εξίσου ενθαρρυντικά ιδιαίτερα στο χώρο των υβριδικών αυτοκίνητων. Το πλήρως, ανανεωμένο νέο υβριδικό της Honda, ήταν το bestselling αυτοκίνητο στην Ιαπωνία τον Απρίλιο. Όχι, το bestselling hybrid, αλλα το bestselling car.

Με την Τογιότα και την Honda να έχουν την μεγαλύτερη πτώση στις πωλήσεις των άλλων μοντέλων, για πρώτη φορά εδώ και δεκαετίες, η μεγάλη επιτυχία που τους προσφέρουν τα πράσινα μοντέλα πρέπει να είναι πολύ ευπρόσδεκτη για αυτές σε τέτοιες περιόδους κρίσης. Είναι πολύ εκπαιδευτικό να σκεφτεί κανείς για ένα λεπτό, πότε τέθηκαν οι υποδομές για αυτή την επιτυχία. Η Τογιότα ξεκίνησε την ανάπτυξη της πρώτης γενιάς του Prius όχι, πριν μια κρίση, αλλα πριν δυο. Όταν, δεκαέξι χρόνια πριν στην παρόμοια αλλα μικρότερη σε έκταση κρίση στις αρχές τις δεκαετίας του ’90, ξεκίνησε να σχεδιάζει το αυτοκίνητο που πολλοί πίστευαν ότι θα ταίριαζε στις ανάγκες του 21ου αιώνα.

Νωρίς και την εποχή που το πετρέλαιο ήταν 17 δολάρια το βαρέλι η ομάδα σχεδιασμού και παράγωγης του Prius αποφάσισε ότι έπρεπε να εστιάσουν στο περιβάλλον (Για την Honda δεν γνωρίζω πότε ακριβώς ξεκίνησε η παραγωγή του υβριδικού της μοντέλου, αλλα πιστεύω, ότι δεν ήταν μακριά από την ίδια εποχή). Και είναι εξίσου ενθαρρυντικό να σκεφτεί κανείς, ότι μια μεγάλη μερίδα πολυεθνικών εταιριών κινούνται, με γνώμονα ένα πράσινο μέλλον. Όπως η P&G, GE, η IBM και πολλές άλλες. Η καινοτομία παίρνει καιρό. Χτίζοντας νέες αγορές οι οποίες μπορούν να αναδειχτούν σε σημαντικές πηγές εσόδων χρειάζεται σκληρή δουλειά και υπομονή. Ποιος ξέρει, ποιο θα είναι αυτό που θα εκτοξεύσει τα κέρδη σας όταν παρουσιαστεί μια άλλη δύσκολη οικονομική συγκυρία; η θα σας οδηγήσει σε καθοδική πορεία; Τι μπορεί να χρειάζονται οι πελάτες σας 10 χρόνια μετά; Οι απαντήσεις σε αυτά τα ερωτήματα βρίσκονται στον πυρήνα των αναπόφευκτα, επερχόμενων, περιβαλλοντικών μέτρων και πιέσεων.

Πάνος Τσαγκαράκης
[email protected]  

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.