ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Η καινοτομία της Microsoft στο παγκόσμιο μοντέλο της R&D

09:22 - 11 Σεπ 2009 | Marketing Browser
Σύμφωνα με άρθρο του Navi Radjou* που δημοσιεύτηκε πρόσφατα στο Harvard Business Org., η Microsoft Research India, δια του τμήματος Technology for Emerging Markets (TEM) lab, επιχειρεί να απευθυνθεί στις κοινωνικό-οικονομικές ανάγκες και φιλοδοξίες των ανθρώπων στις αναδυόμενες αγορές, χωρών όπως της Ινδίας, όπου η πλειοψηφία του πληθυσμού εξακολουθεί να μη μπορεί να έχει πρόσβαση στις σύγχρονες τεχνολογίες των υπολογιστών.

Όπως προκύπτει από την επίσκεψη του αρθρογράφου στο ΤΕΜ, αυτό που τον άφησε έκπληκτο, ήταν το εντυπωσιακό μίγμα των μελών του τμήματος που αποτελείτο από επιστήμονες και μηχανικούς με αποδεδειγμένο παρελθόν, και του οποίου ηγείτο ο Dr Kentaro Toyama, assistant Managing Director της MSR India, ενώ επίσης, συμπεριελάμβανε experts στους τομείς της εθνογραφίας, κοινωνιολογίας, πολιτικών επιστημών και οικονομολόγους, οι οποίοι βοηθούσαν την Microsoft να κατανοήσει το κοινωνικό περιεχόμενο της τεχνολογίας στις αναδυόμενες αγορές, όπως αυτή της Ινδίας.

Χαρακτηριστική περίπτωση των επιστημόνων και άλλων ειδικών του τμήματος, είναι ο Aishawarya Ratan, associate ερευνητής, εκπαιδευμένος σε θέματα ανάπτυξης οικονομικών, ο οποίος ερευνά τις επιδόσεις των οικονομικών υπηρεσιών σε φτωχούς και χαμηλής μόρφωσης πελάτες χρησιμοποιώντας τις mobile τεχνολογίες.

Με τη δύναμη των πολύ-πειθαρχημένων ταλέντων της, η Microsoft ανέπτυξε μερικές από τις πιο εκπληκτικές λύσεις, σχεδιασμένες για τις αναπτυσσόμενες αγορές σε αστικό και επαρχιακό περιβάλλον. Για παράδειγμα, ανέπτυξε ένα πολύ εύχρηστο mouse, το οποίο επιτρέπει σε πολλά παιδιά να μοιράζονται ένα κομπιούτερ. Μεταξύ των πολυεθνικών εταιριών τεχνολογίας, η Microsoft ξεκάθαρα ξεχωρίζει με το πολύ-πειθαρχημένο τμήμα της έρευνας και τεχνολογίας, που στόχο έχει να ασχολείται με μεγάλες κοινωνικές προκλήσεις. Ας ευχηθούμε να ακολουθήσουν το παράδειγμά της σύντομα και άλλες επιχειρήσεις.

*Ο Navi Radjou είναι Executive Director του Centre for India & Global Business στο Judge Business School του University of Cambridge.

Πάνος Τσαγκαράκης
[email protected]  

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.