ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Η ύφεση είναι σαν την πυρκαγιά...

09:08 - 24 Σεπ 2009 | Marketing Browser
Ο τρόπος που επιδρά μια ύφεση στην οικονομία των χωρών του πλανήτη, μπορεί να συγκριθεί με μια πυρκαγιά η οποία καίει τα πάντα στο πέρασμα της και επιδρά καταστροφικά στις ζωές των ανθρώπων αλλά και στο περιβάλλον του πλανήτη.

Tα τελευταία εκατό χρόνια, τα κράτη και οι επιχειρήσεις αναζητούσαν τρόπους αντιμετώπισης των καταστροφικών επιδράσεων μιας ύφεσης, μέσω οικονομικών και νομισματικών μέτρων σε εθνικό επίπεδο. Το ίδιο συνέβαινε και στο επιχειρηματικό επίπεδο. Τα αποτελέσματα μέχρι στιγμής, στην καλύτερη περίπτωση, δεν είναι εντυπωσιακά, μάλλον, στη χειρότερη περίπτωση, είναι καταστροφικά.

Ο κόσμος, σήμερα αντιμετωπίζει την χειρότερη οικονομική κρίση από την εποχή της μεγάλης ύφεσης, αντίστοιχη με μια υπέρ-πυρκαγιά, που απειλεί ένα δάσος και τους ανθρώπους που ζουν γύρω από αυτό. Ιδιαίτερα στις ΗΠΑ, σε εταιρικό επίπεδο πτωχεύουν, περίπου τρακόσες εμπορικές επιχειρήσεις την ημέρα.

Οι καταστροφές που ενδέχεται να επιδράσουν καταστροφικά στο μέλλον, είναι ο αυξανόμενος υπερπληθυσμός του πλανήτη και η μείωση του φυσικού πλούτου και των πηγών του.

Οπότε, τι είναι αυτό που μπορεί να διδαχτούμε από τις πυρκαγιές, όσον αφορά την επιβίωση μας από την ύφεση;

Ο Adam Werbach, σε άρθρο του στο Harvard Business Review, μεταξύ άλλων αναφέρει, ότι οι κεντρικές τράπεζες θα πρέπει να αφήνουν τις οικονομίες των χωρών τους να κάνουν μικρές «βουτιές» συχνά, αντί να επιτρέπουν την συσσώρευση όρων που μπορούν να δημιουργήσουν συνθήκες κρίσης και να οδηγήσουν σε βαθύτερη ύφεση.

Οι δε επιχειρήσεις χρειάζεται να επαγρυπνούν και να αντιμετωπίζουν τις υπάρχουσες απειλές, αντί να τις καταπνίγουν. Δηλαδή, αντί να ξοδεύουν χρήμα και προσπάθεια για να σταματήσουν τη «φωτιά», αλλάζοντας τις απαιτήσεις των καταναλωτών, να προσπαθήσουν να δημιουργήσουν νέα προϊόντα που θα προπορεύονται των αναγκών των καταναλωτών για να βγουν κερδισμένες, σε ένα νέο υγιές περιβάλλον.

Πάνος Τσαγκαράκης
[email protected]  

*Ο Adam Werbach, είναι Global CEO of Saatchi and Saatchi S, former Sierra Club

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.