ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Χάλκινο στο social networking, η Ελλάδα!

09:35 - 12 Νοε 2009 | Marketing Browser
Αν και η διαφήμιση στον Ημερήσιο και Κυριακάτικο Τύπο μειώνεται σταδιακά, αν και οι διαφημιστικές δαπάνες μοιράζονται στα ίδια σχεδόν (με λίγες εξαιρέσεις), media, τηλεόραση, ραδιόφωνο, περιοδικό τύπο, κλπ. όπως και πριν την αύξηση των χρηστών του internet. Παρόλα αυτά, τα στοιχεία που προκύπτουν από την 1η ΠΑΝΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΡΕΥΝΑ ΣΥΝΗΘΕΙΩΝ ΚΑΙ ΣΤΑΣΕΩΝ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟ INTERNET ΚΑΙ ΤΗΝ ONLINE ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ - MCDC. η οποία παρουσιάστηκε στα μέλη του IAB Hellas, επιβάλλουν αλλαγή πλεύσης, των διαφημιστών αλλά και των επιχειρήσεων, όσον αφορά τη διανομή της διαφημιστικής δαπάνης στα media.
Η πανευρωπαϊκή online έρευνα συνηθειών Internet & Mobile, που διεξήγαγε η InSites Consulting σε συνεργασία με το IAB Europe και τα ΙΑΒ 16 χωρών, συμπεριλαμβανομένης και της χώρας μας, είναι ενδεικτική, τόσο για την αύξηση του χρόνου χρήσης και επισκεψιμότητας των ελλήνων χρηστών, όσο και για τη δεκτικότητα τους στη δημιουργική και ευρηματική διαφήμιση προϊόντων/υπηρεσιών σε αυτό. Η έρευνα ανέδειξε σημαντικά ευρήματα τα οποία αναδεικνύουν το προφίλ ενός ιδιαίτερα ενεργού, κοινωνικού και συνειδητοποιημένου χρήστη.

Το 66% μπαίνει στο Internet καθημερινά (Ευρωπαϊκός μ.ο. 53%), ενώ το 24% είναι ενεργά συνδεδεμένο για περισσότερες από 4 ώρες (Ευρωπαϊκός μ.ο. 17%). Το 19% των Ελλήνων χρηστών έχουν στην κατοχή τους smartphone (iPhone, Blackberry κτλ) και έχει συνδρομή σε mobile internet υπηρεσία (Ευρωπαϊκός μ.ο. 15%). Το 54% ελέγχει το e-mail του καθημερινά (Ευρωπαϊκός μ.ο. 37%).

Οσον αφορά το κοινωνικό του προφίλ, το 35% κάνει χρήση υπηρεσιών instant messaging καθημερινά (Ευρωπαϊκός μ.ο. 25%), το 21% παρακολουθεί καθημερινά videos από γνωστές υπηρεσίες (YouTube κτλ, Ευρωπαϊκός μ.ο. 12%) το 24% ανεβάζει video τουλάχιστο 1 φορά την εβδομάδα (Ευρωπαϊκός μ.ο. 12%) ενώ το 25% ακούει ραδιόφωνο μέσω Internet καθημερινά (Ευρωπαϊκός μ.ο. 16%).

Το 63% έχει προφίλ σε social networking site (κοινωνικής δικτύωσης, Ευρωπαϊκός μ.ο. 45%), ποσοστό που φέρνει την Ελλάδα 3η πανευρωπαϊκά, μετά τη Δανία και τη Νορβηγία. Το 33% ανανεώνει το προφίλ του καθημερινά σε social networking sites (Ευρωπαϊκός μ.ο. 15%), ενώ το 37% παρακολουθεί καθημερινά τα προφιλ των φίλων του (Ευρωπαϊκός μ.ο. 19%).

Σε σχέση με τις μηχανές αναζήτησης, το 36% χρησιμοποιεί μηχανές αναζήτησης αρκετές φορές την ημέρα (Ευρωπαϊκός μ.ο. 22%). Το 67% τις χρησιμοποιεί τουλάχιστον 1 φορά την εβδομάδα για αναζήτηση προϊόντων/υπηρεσιών που ενδιαφέρεται να αγοράσει (Ευρωπαϊκός μ.ο. 59% , το 64% τις χρησιμοποιεί για να αναζητήσει σημείο πώλησης (Ευρωπαϊκός μ.ο. 56%). Το 69% εμπιστεύεται τα αποτελέσματα που λαμβάνει από τις μηχανές αναζήτησης.

Στην ερώτηση ποιες πηγές πληροφόρησης (online και offline) εμπιστεύονται περισσότερο όταν ψάχνουν για brands/προϊόντα/υπηρεσίες, στις 3 πρώτες θέσεις βρίσκονται ψηφιακά κανάλια, ήτοι comparison websites (67%), sites με αξιολογήσεις χρηστών (58%) και sites με αξιολογήσεις ειδικών (46%). Στην 4η και την 5η θέση αντίστοιχα βρίσκονται η επαφή με πωλητές (41%) και η γνώμη φίλων/γνωστών (39%).

Ο μέσος Έλληνας χρήστης έχει αγοράσει online 7 φορές μέσα στον τελευταίο χρόνο, (8 φορές ο Ευρωπαϊκός μέσος, με τη Μεγάλη Βρετανία να βρίσκεται στην 1η θέση με 10+ φορές τον τελευταίο χρόνο) ενώ το 82% είναι αρκετά / πολύ πιθανό να το επαναλάβει.

Το 60% δηλώνει πως η πλοήγηση στο Internet θα ήταν πιο ευχάριστη αν οι διαφημίσεις ήταν περισσότερο προσαρμοσμένες στο προφίλ του (Ευρωπαϊκός μ.ο. 47%), ενώ το 65% δηλώνει την πρόθεσή του να δεχθεί επικοινωνία από εταιρείες στις οποίες είναι ήδη πελάτης. Το 70% βρίσκει χρήσιμες τις προτάσεις για προϊόντα/υπηρεσίες από sites τα οποία επισκέπτεται τακτικά, ενώ το 50% βρίσκει χρήσιμες τις πληρωμένες διαφημίσεις σε μηχανές αναζήτησης. Το 25% στέλνει σε φίλους ή ανεβάζει σε video sharing site διαφημιστικό που βρήκε ενδιαφέρον, τουλάχιστον 1 φορά την εβδομάδα.

To 72% των Ελλήνων χρηστών βρίσκει την online διαφήμιση λιγότερο ενοχλητική από τα άλλα μέσα. Τα στοιχεία που βρίσκει πλέον ελκυστικά ο Έλληνας σε μια online διαφήμιση είναι το έξυπνο δημιουργικό και τα πολυμεσικά στοιχεία (ήχος και video).

Τέλος, το 59% δεν ενοχλείται από διαφημίσεις σε social networking sites (Ευρωπαϊκός μ.ο. 32%), ενώ το 37% δεν έχει πρόβλημα με το να χρησιμοποιούνται τα στοιχεία του για σωστότερο targeting διαφημίσεων (Ευρωπαϊκός μ.ο. 26%).

Τα στοιχεία αυτά, είναι πολύ ενθαρρυντικά, και αποδεικνύουν, ότι το σύνολο των ελλήνων χρηστών του internet, αποτελεί ένα δυναμικό πυρήνα καταναλωτών, στους οποίους οι διαφημιστές, αλλά και οι επιχειρήσεις, πρέπει να απευθυνθούν προκειμένου να διευρύνουν την βάση των πελατών τους.

Πηγή: IAB Hellas.

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.