ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Οι καινοτομίες δεν είναι αθάνατες!

09:43 - 16 Νοε 2009 | Marketing Browser
Οι επιχειρήσεις σήμερα, που αντιλαμβάνονται ότι το αύριο και το μέλλον τους εξαρτάται από την ανάπτυξη ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων που προκύπτει από τη συνεχή αναζήτηση καινοτομικών προϊόντων - υπηρεσιών, πρέπει να αντιληφθούν ταυτόχρονα ότι οι σημερινές καινοτομίες έχουν ημερομηνία λήξεως. Το να συνειδητοποιήσει κανείς πως η αυριανή αγορά θα είναι θεμελιωδώς διαφορετική από τη σημερινή δεν είναι εύκολο. Ωστόσο, αυτό που σήμερα είναι καινοτομικό αύριο είναι ξεπερασμένο. ’ρα, αυτό στο οποίο πρέπει να στοχεύουν οι επιχειρήσεις είναι η επόμενη καινοτομία και στη συνέχεια αυτές που θα ακολουθήσουν τις καινοτομίες που έχουν δημιουργήσει σήμερα.
Αυτό το μήνυμα κλειδί, ήταν το αποτέλεσμα της ολοήμερης συζήτησης για την ανάπτυξη και καινοτομία, με θέμα «Η καινοτομία σε αβέβαιες αγορές», που κάλυψαν 20 CEOs, που φιλοξενηθήκαν από τις Innosight και Clayton Christensen, πρόσφατα στη Βοστώνη των ΗΠΑ.

Η Christensen, περιέγραψε πως ακόμα και οι καλύτερες επιχειρήσεις μπορεί να είναι ευάλωτες σε διασπαστικές επιθέσεις, ενώ ο Dick Foster μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Innosight, μοιράστηκε την ιστορική του έρευνα, δείχνοντας πως οι CEOs μπορεί να μην αποδίδουν σε μεγαλύτερες αλλά αβέβαιες αγορές, τονίζοντας ότι «για να καταφέρεις μεγάλες επιδόσεις στην αγορά, πρέπει να αλλάξεις τον ρυθμό και την κλίμακα της».

Ο Scott Anthony, Managing Director της Innosight Ventures, που δημοσιοποίησε τη συνάντηση αυτή στο Harvard Business Review, περιέγραψε την δική του άποψη επί του θέματος, δηλώνοντας ότι ο ρυθμός της τεχνολογικής αλλαγής και η επακόλουθη αύξηση του έντονου ανταγωνισμού, σημαίνει ότι η λειτουργική αριστεία δεν είναι αρκετή για την επιβίωση των επιχειρήσεων. Η επιβίωση απαιτεί καινοτομία!

Ένα κρίσιμο σημείο, είναι να καταλάβουν με απόλυτη σαφήνεια οι επιχειρήσεις ότι αυτό που τις έκανε μεγάλες στο παρελθόν, δεν θα τις κάνει απαραίτητα μεγάλες και στο μέλλον. Γεγονός είναι ότι ορισμένα brands, τα οποια αποτελούν τους αιμοδότες της σημερινής αγοράς μπορεί να έχουν εξαφανιστεί στο μέλλον. Και τα επιχειρηματικά μοντέλα που παρέχουν τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα σήμερα, μπορεί να μην ισχύουν αύριο.

Απλά, σκεφτείτε μεταφορικά, πιο είναι το στοιχείο που δίνει την δυνατότητα σε μια ομάδα ποδοσφαίρου να ανταγωνίζεται επιτυχώς κάθε σαιζόν, αναρωτήθηκε ο Scott Anthony; Μια ομάδα εξαρτάται από ένα βασικό πυρήνα παικτών για μερικά χρόνια, αλλα μακροπρόθεσμα, για να επιτύχουν πρέπει να φέρουν φρέσκα ταλέντα. Μερικές φορές απαιτείται να αποσύρουν τους αγαπημένους τους superstars, πριν εμφανίσουν σημάδια φθοράς. Οι αποφάσεις αυτές, μπορεί να είναι επώδυνες, αλλά όπως έχει πει και ο θρυλικός γενικός διευθυντής των Dodgers, Branch Rickey «καλύτερα να αλλάζεις ένα παίκτη ένα χρόνο νωρίτερα παρά ένα χρόνο αργότερα από ότι πρέπει». Αυτό, δεν σημαίνει ότι οι επιχειρήσεις πρέπει να ξεχάσουν το παρελθόν τους, αλλά ότι πρέπει να είναι επιλεκτικές με αυτά που χρησιμοποιούν σε σχέση με τη βασική τους δραστηριότητα, και να έχουν επίγνωση όσων αφήνουν.

Πάνος Τσαγκαράκης
[email protected] 
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.