ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Πολιτικό vs Εμπορικό μάρκετινγκ. Η περίπτωση Ομπάμα

11:12 - 07 Νοε 2008
Το συγκριτικό πλεονέκτημα που οδήγησε σε νίκη τον Barak Obama, έναντι του αντίπαλου του John McCain, δεν είναι άλλο, από τη ξεκάθαρη διαφοροποίηση στην αντιμετώπιση του πιο καυτού προβλήματος των αμερικανών πολιτών, την οικονομική κρίση.

Οι πολιτικοί καλούνται να πουλήσουν το 'προϊόν' τους κάθε τέσσερα χρόνια, αν και στην Ελλάδα, το πολιτικό 'προϊόν' διαφημίζεται και προβάλλεται καθημερινά, μέσω της τηλεόρασης, με την παγκόσμια πατέντα του τηλεοπτικού 'παραθύρου', σε μια μόνιμη αντιπαράθεση και καταλογισμό ευθυνών του ενός εκπρόσωπου κάποιου κόμματος, στο άλλο.

Αυτό και μόνο το γεγονός, δηλαδή του 'μαυρίσματος' της εικόνας ενός κόμματος, από τους εκπροσώπους ενός άλλου κόμματος, δεν στηρίζεται στις ηθικές αξίες και αρχές που διέπουν το εμπορικό μάρκετινγκ, αλλά στηρίζεται, στον κυνισμό και την απαξίωση. Επιπροσθέτως δεν προσφέρει προς  τον προσδοκώμενο πελάτη -τη θεμελιώδη αρχή του μάρκετινγκ- που στηρίζεται στη δυνατότητα επιλογής των συγκριτικών πλεονεκτημάτων ενός προϊόντος, αλλά τον μπερδεύει, με αποτέλεσμα τον αποπροσανατολισμό και μοιραία την απομάκρυνση του απ’αυτό.

Στο εμπορικό μάρκετινγκ, οι marketers των καταναλωτικών προϊόντων, κοπιάζουν καθημερινά για να δώσουν τη δυνατότητα επιλογής στους προσδοκώμενους πελάτες τους, ανταγωνιζόμενοι, σε συγκριτικά πλεονεκτήματα, όπως ποιότητα, τιμή, ευκαιρία κλπ. είτε από το ράφι ενός σουπερμάρκετ, είτε από τη βιτρίνα ενός πολυκαταστήματος είτε από το φαρμακείο κλπ.

Το πολιτικό μάρκετινγκ, διεθνώς, στηρίζεται στην υποβάθμιση του έργου και της προσωπικότητας του ενός υποψήφιου έναντι του άλλου, ενώ, θα έπρεπε να στηρίζεται στις αρχές που διαφοροποιούν τη μια πολιτική θέση από την άλλη, τη διαφοροποίηση στις προτάσεις - λύσεις και τον τρόπο που θα αντιμετωπίσουν τα καυτά προβλήματα των πολιτών. Έτσι, τεκμηριώνουν το συγκριτικό τους πλεονέκτημα και προσφέρουν στους προσδοκώμενους ψηφοφόρους τους τη δυνατότητα ποιον θα επιλέξουν να 'αγοράσουν'.

Στο εμπορικό μάρκετινγκ, οι επιτυχημένοι Διευθυντές Μάρκετινγκ [CMO'S],αν όχι όλοι, οι περισσότεροι, έρχονται σ' επαφή με τους προσδοκώμενους πελάτες τους στα σημεία που προσφέρουν τα προϊόντα τους στην αγορά, συζητούν μαζί τους, ακούν τα παράπονα τους και προσπαθούν να βελτιώσουν τις σχέσεις μεταξύ εταιρίας - προϊόντος - πελάτη.

Στο πολιτικό μάρκετινγκ, αυτό, συμβαίνει μια φορά κάθε τέσσερα χρόνια. Έτσι κι αλλιώς, ένα κόμμα θα έρθει στην εξουσία, και θα είναι αυτό που έπεισε, που έδωσε τη δυνατότητα επιλογής στον προσδοκώμενο 'πελάτη' να το 'αγοράσει'. Ενώ αντιθέτως, στην περίπτωση του εμπορικού μάρκετινγκ, ο καταναλωτής έχει τη δυνατότητα, αν το προϊόν που αγόρασε δεν πληροί τις προδιαγραφές που του υποσχόταν, να το αλλάξει. Στην περίπτωση του πολιτικού μάρκετινγκ, θα πρέπει να κάτσει τέσσερα ολόκληρα χρόνια με το ίδιο 'προϊόν', που κάποιος άλλος 'αγόρασε' για λογαριασμό του.

Πάνος Τσαγκαράκης
[email protected]

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.