• ΓΔ: 00
  • FTSE/ΧΑ LARGE CAP0
  • FTSE ΧΑ MID CAP0
  • Τζίρος0
  • €/$ 0 €/£ 0
    BTC 0 ETH 0 XRP 0
0
0
  • Nasdaq00%
  • S&P 50000%
  • CAC 4000%
  • DAX00%
  • FTSE 10000%
  • Nikkei 22500%
Πάνος Τσαγκαράκης

Πάνος Τσαγκαράκης

Οι υπολογιστές, παρόλο τον ενθουσιασμό που έχουν δημιουργήσει, δεν είναι ακόμη οικονομικά σημαντικοί. Είναι, λοιπόν, προφανές ότι δεν έχουμε αρχίσει να χρησιμοποιούμε στο έπακρο τις δυνατότητες τους. Μέχρι τώρα τους χρησιμοποιούσαμε μόνο για τις εργασίες του γραφείου, οι οποίες  εξ ορισμού είναι ασήμαντες. Για να είμαστε ακριβείς, οι υπολογιστές δημιούργησαν αμειβόμενες θέσεις εργασίας για τους μαθηματικούς. Αλλά αυτό δεν αποτελεί σημαντική οικονομική συμβολή. Έτσι, ο οικονομικός αντίκτυπος των νέων τεχνολογιών βρίσκεται ακόμα στο μέλλον και η οικονομική του επίδραση είναι μικρή. 

Η αναγκαιότητα για καινοτομία στη χώρα μας είναι πέρα για πέρα ένα στοίχημα με πολλά κέρδη για το μέλλον και των ελληνικών επιχειρήσεων. Η Έρευνα και Ανάπτυξη και η στελέχωση τους με ανθρώπους υψηλού επίπεδου γνώσης μπορεί να εξυπηρετήσει αυτό τον στόχο. Στη συζήτηση για καινοτομικές ιδέες, προϊόντα και υπηρεσίες, συνεισφέρει η καταπληκτική πρόταση ενός αναγνωρισμένου στελέχους μιας καινοτομικής επιχείρησης στη Silicon Valley, του επικεφαλής τεχνολογίας της Corning, Δρ. Waguih Ishak*, ο οποίος, σε άρθρο του στην McKinsey, προτείνει τρόπους για να παραμείνουμε δημιουργικοί μακροπρόθεσμα, αντλώντας παραδείγματα από τη δική του 40χρονη εμπειρία.

Οι επιχειρήσεις που πρώτες επένδυσαν αρκετά δισεκατομμύρια στην τεχνητή νοημοσύνη (Artificial Iintelligence - AI) αρχίζουν πλέον να αποκομίζουν πολλά οφέλη και μπορούν να μας διδάξουν αρκετά.

Πέρασαν βέβαια δεκαετίες υπερβολικών υποσχέσεων και απογοητεύσεων, αλλά όσοι υιοθέτησαν την ΑΙ ωφελούνται πραγματικά. Οι έμποροι λιανικής πώλησης που βρίσκονται στην αιχμή του ψηφιακού μετασχηματισμού, βασίζονται σε ρομπότ που κινούνται με ΑΙ  για να λειτουργούν τις αποθήκες τους - ακόμη και για την αυτόματη παραγγελία των αποθεμάτων τους όταν αυτά είναι χαμηλά. Οι επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας χρησιμοποιούν ΑΙ για να προβλέπουν τη ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αξιοποιούν την τεχνολογία στην αυτοκίνητα που κινούνται χωρίς οδηγό

Πότε κρίνετε η επιτυχία ενός ηγέτη; Μα όπως και όλων των υπολοίπων. Από την αποτελεσματικότητά του. Και τι χρειάζεται ένας ηγέτης για να είναι αποτελεσματικός; Κυρίως, να γνωρίζει τον εαυτό του και να είναι σε θέση να τον διαχειριστεί, πριν αρχίσει να διαχειρίζεται οποιονδήποτε και οτιδήποτε άλλο.

Γνωρίζουμε ότι οι ηγέτες χρειάζονται αυτογνωσία για να είναι αποτελεσματικοί. Δηλαδή, κατανόηση των ισχυρών και αδύναμων σημείων τους, αλλά και των συναισθημάτων, των σκέψεων και των αξιών τους, καθώς και του τρόπου με τον οποίο επιδρούν στους ανθρώπους που βρίσκονται γύρω τους. Αλλά αυτό είναι μόνο η μισή αλήθεια. Απλούστατα γιατί η αυτογνωσία είναι άχρηστη χωρίς μια εξίσου σημαντική δεξιότητα, την αυτοδιαχείριση.

Η σύγκλιση προϊόντων, υπηρεσιών και περιβάλλοντος των χρηστών αρχίζει να γίνεται πραγματικότητα. Σε αυτό το νέο περιβάλλον, θα εμφανιστούν μεγάλες και απροσδόκητες επιχειρηματικές ευκαιρίες, καθώς και απίθανοι ανταγωνιστές. Για να ευημερήσουν οι επιχειρήσεις πρέπει να εξισορροπήσουν την ευελιξία, με την ανάπτυξη του σχεδιασμού των διαδικασιών και τον συνεχή επανασχεδιασμό του ταξιδιού των πελατών τους.

Σήμερα επικρατεί η λανθασμένη αντίληψη για την επιχειρηματικότητα που σε ένα μεγάλο (ευτυχώς όχι σε όλους) ποσοστό στον πρωτογενή και όχι μόνο τομέα παραγωγής, είναι: ότι κοστίζει ακριβά δεν το παράγουμε.

Η συζήτηση που γίνεται για την τεχνητή νοημοσύνη (AI-ΤΝ) και τη δυνατότητά της να μετασχηματίσει τις επιχειρήσεις είναι πολύ μεγάλη . Οι πωλήσεις δεν αποτελούν εξαίρεση και φαίνεται πως έχουν να προσφέρουν εξαιρετικά παραδείγματα.

Η ΤΝ συνδέεται κυρίως με τις πωλήσεις online σε εταιρείες όπως οι Amazon και Netflix. Τον τελευταίο καιρό όμως, διάφορα άρθρα ανά τον κόσμο αναφέρονται σε υψηλή απόδοση από την ΤΝ, που σχεδιάστηκε για να ενισχύσει τις επιδόσεις στον τομέα των πωλήσεων. Από όλες αυτές τις ιστορίες επιτυχίας, θα μπορούσε κανείς να καταλήξει στο συμπέρασμα ότι οι περισσότερες δυνάμεις πωλήσεων βρίσκονται σε καλό δρόμο για να αποκομίσουν αξία από την ΤΝ και ότι η μετάβαση είναι εύκολη.

Πολλές μελέτες έχουν δείξει ότι οι άνθρωποι προσέχουν εντονότερα τις αρνητικές πληροφορίες, ενώ αν ζητήσουμε από κάποιον να θυμηθεί σημαντικά συναισθηματικά γεγονότα από τη ζωή του, ανακαλεί συνήθως τέσσερις αρνητικές μνήμες για κάθε μία θετική. Ποιες είναι λοιπόν οι συνηθισμένες συμπεριφορές που πρέπει να αποφύγετε; Ας δούμε τις τρεις πιο σημαντικές, που προέκυψαν από ποιοτική έρευνα , που δημοσιεύτηκε στο HBR και περιελάμβανε 360 συνεντεύξεις:

Τα έργα επιστημονικής φαντασίας του Χόλυγουντ, μας μεταφέρουν συχνά νοερά σ' έναν απίστευτο φανταστικό κόσμο του μέλλοντος, οδηγώντας πολλούς από εμάς να φανταζόμαστε πόσο διαφορετική θα μπορούσε να είναι η καθημερινότητα μας. Από τις μετακινήσεις ή την άνεση που θα μας προσφέρει το σπίτι μας, με τις εξελιγμένες τεχνολογικά οικιακές συσκευές, που για να πάρουν μπρος θα τους μιλάμε, μέχρι τον τρόπο προετοιμασίας των καταναλωτικών μας επιλογών, που θα άλλαζαν συνολικά τη ζωή μας κάνοντας τη να φαντάζει πιο συναρπαστική! 

Μπορείς να καταλάβεις ότι μια επιχείρηση αντιμετωπίζει προβλήματα στη λήψη αποφάσεων όταν ακούγονται παράπονα όπως ότι «η επιχείρηση είναι ιδιαίτερα πολύπλοκη», «έχει κουλτούρα συναντήσεων για τη λήψη μιας απόφασης» ή «είναι υπερβολικά συναινετική». Το να είναι ιδιαίτερα πολύπλοκη» μπορεί απλώς να σημαίνει ότι «είναι δύσκολο να γίνουν πράγματα». Και ενώ συχνά υποδεικνύονται πάρα πολλοί ως «ένοχοι», υπάρχουν δομές matrix, στις οποίες παρότι εμπλέκονται παρά πολλοί άνθρωποι, οι ρόλοι τους είναι σαφείς, ο τρόπος λειτουργίας των εργασιών είναι απλός και η λήψη αποφάσεων είναι γρήγορη και αποτελεσματική.

Μπορεί η εξυπηρέτηση των πολιτών να παραμένει βασικό ζητούμενο για τις υπηρεσίες του Δημοσίου, αλλά, οι ιδιωτικές επιχειρήσεις προϊόντων και υπηρεσιών, δεν έχουν την «πολυτέλεια» να διώχνουν και να δυσαρεστούν τους πελάτες τους. Ιδιαίτερα στις σημερινές συνθήκες της αγοράς. Οι σωστές δεξιότητες εξυπηρέτησης μέσω τηλεφώνου, είναι ένας από τους θεμέλιους λίθους κάθε επιχείρησης και αυτό είναι εύκολα κατανοητό. Ένα μεγάλο μέρος της θετικής ή της αρνητικής εικόνας που έχουν οι πελάτες για μια επιχείρηση, οφείλεται στην τηλεφωνική εξυπηρέτηση που λαμβάνουν από αυτή. Επίσης, ένα σημαντικό ποσοστό των δυνητικών πελατών μιας επιχείρησης, καταλήγουν να γίνουν πελάτες της διότι οι εργαζόμενοί της αξιοποίησαν τις τηλεφωνικές τους δεξιότητες αποτελεσματικά, για να τους παρέχουν σωστή εξυπηρέτηση. Με άλλα λόγια, η σωστή τηλεφωνική εξυπηρέτηση μπορεί να κάνει ανθηρή μια επιχείρηση!

Κάθε επιχειρηματίας θέλει να έχει πιστούς πελάτες που προτιμούν την επιχείρησή του. Αλλά αν θέλετε αφοσίωση από τους πελάτες σας πρέπει πρώτοι εσείς να τους προσφέρετε τη δυνατότητα να παραμείνουν πιστοί στην επιχείρηση σας. Αν εσείς οι ίδιοι δεσμευτείτε σε πέντε βασικούς τομείς, τότε οι πελάτες σας θα σας ανταμείψουν με την αφοσίωσή τους.

Ακολουθούν κάποιες «συμβουλές» που στην πραγματικότητα ισχύουν για οποιοδήποτε σχεδόν επάγγελμα ή τομέα αγοράς. Αν νομίζετε ότι είναι αυτονόητες, δεν έχετε παρά να κάνετε μια αυτοαξιολόγηση. Εκτυπώστε αυτή τη σελίδα και κρατήστε τη λίστα στο γραφείο σας για μια εβδομάδα. Κάθε φορά που μία δραστηριότητά σας πληροί έναν από τους στόχους που περιλαμβάνονται, τοποθετήστε ένα σημάδι ελέγχου δίπλα στη σχετική συμβουλή.  Έτσι μπορείτε να ελέγξετε αν δεσμεύεστε στην πράξη, όπως ακριβώς θεωρείτε ότι κάνετε, παρακολουθώντας αυτό το checklist για μια εβδομάδα.

Σε περιόδους κρίσης είναι πολύ εύκολο να χάσετε τον έλεγχο των συναισθημάτων σας. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η συναισθηματική νοημοσύνη, γνωστή διεθνώς ως ΕΙ ή EQ, είναι τόσο σημαντική. Η ικανότητα να αναγνωρίζετε τα συναισθήματα (τα δικά σας και των άλλων), να κατανοείτε την ισχυρή επίδραση τους, και να χρησιμοποιείτε τις πληροφορίες αυτές για να καθοδηγήσετε τη σκέψη και τη συμπεριφορά σας, μπορεί να αυξήσει σημαντικά τις πιθανότητες επιτυχίας στην επίτευξη των στόχων σας.

Σύμφωνα λοιπόν με τους ειδικούς, όπως κάθε ικανότητα έτσι και αυτή της συναισθηματικής νοημοσύνης εξασκείται με την πρακτική. Μήπως, όμως, ήδη κατέχετε υψηλό EQ, χωρίς να το γνωρίζετε; Ρίξτε μια ματιά στις παρακάτω προτάσεις, για να δείτε αν περιγράφουν τη συμπεριφορά και τις συνήθειές σας:

σελίδα 1 από 94
Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman