• ΓΔ: 00
  • FTSE/ΧΑ LARGE CAP0
  • FTSE ΧΑ MID CAP0
  • Τζίρος0
  • €/$ 0 €/£ 0
    BTC 0 ETH 0 XRP 0
0
0
  • Nasdaq00%
  • S&P 50000%
  • CAC 4000%
  • DAX00%
  • FTSE 10000%
  • Nikkei 22500%
Πάνος Τσαγκαράκης

Πάνος Τσαγκαράκης

«Καλύτερα να σου βγει το μάτι  παρά τ’ όνομα»,  λέγανε οι παλιοί.

Σήμερα, η διαχείριση της φήμης περνά μέσα από την ενεργό διαχείριση των κριτικών, των συζητήσεων και των σχολίων για μια επιχείρηση. Συνήθως, αυτά συμβαίνουν online, αλλά χρειάζεται προσοχή και με ό, τι συμβαίνει στο offline περιβάλλον. Ένα παράπονο στο κατάστημα που δεν αντιμετωπίζεται σωστά, θα κάνει πάντα το δρόμο του μέσα από την εικονική οδό. Ως εκ τούτου, δεν θα πρέπει να αγνοηθεί.

Δεν υπάρχει επιτυχημένη επιχείρηση ή μάρκα που να μη παίρνει πολύ σοβαρά τη φήμη της, γι’ αυτό εξάλλου αναπτύχθηκαν οι δημόσιες σχέσεις και το word-of-mouth marketing. Ωστόσο, το τοπίο έχει αλλάξει ριζικά. Η ύπαρξη των social media το έχει αλλάξει. Οι κριτικές και τα σχόλια των χρηστών που φθάνουν ως άμεση ανατροφοδότηση σε κάθε επιχείρηση είναι πλέον κοινός τόπος, σημαίνοντας νέες προκλήσεις και ευκαιρίες.

Έτσι, πρέπει να πάρουμε κάποια μέτρα. Βασικά, χρειάζεται να δημιουργήσουμε μια καλή άμυνα, καθώς και σωστή στρατηγική επίθεση όταν απαιτείται. Οι επτά βασικοί τομείς είναι οι εξής:

Ένα χρόνο πριν περιμέναμε να μας φέρει το 2021 την επιστροφή στην προ Covid κανονικότητα, ώστε να συνεχίσουμε τα πάντα από εκεί που τα αφήσαμε το 2019. Λίγο πριν το 2022 καταλαβαίνουμε ότι η ζωή άλλαξε οριστικά, συνειδητοποιώντας πως ότι λειτουργούσε προχθές μπορεί να μη λειτουργεί πλέον σήμερα και αύριο.

Οι περισσότεροι ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων ξεκινώντας την επιχείρηση τους κάνουν τα πάντα μόνοι τους. Αν τα πράγματα πάνε καλά και η επιχείρηση μεγαλώσει διαπιστώνουν ότι χρειάζεται να προσλάβουν εξειδικευμένο προσωπικό για να αναπτύξουν περαιτέρω την επιχείρησή τους. 

Η αγορά γίνεται όλο και πιο ανταγωνιστική, τόσο σε διεθνές όσο και σε εγχώριο επίπεδο. Ακόμα κι αν το προϊόν ή η υπηρεσία σας είναι η καλύτερη της αγοράς, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν αντιμετωπίζετε ανταγωνισμό. Και ο λόγος δεν είναι μόνο οι προτάσεις των ανταγωνιστικών επιχειρήσεων αλλά οι ολοένα και περισσότερες επιλογές που έχουν οι δυνητικοί πελάτες. Άρα αν θέλουμε να επιτύχουμε πωλήσεις θα πρέπει να προσδιορίσουμε ποιες είναι οι ανταγωνιστικές επιλογές των πελατών και να τοποθετήσουμε το προϊόν ή την υπηρεσία μας με τρόπο που θα κάνει τους πελάτες να μας βλέπουν ως την προτιμώμενη επιλογή. Οι επιλογές που έχει ένας πελάτης σχετικά με μια αγορά ποικίλουν:

Σε κάθε ανταγωνιστική αγορά, το μόνο πράγμα που πρέπει να αποφύγετε με κάθε κόστος είναι να είστε απλώς ένα ακόμα προϊόν - ένας τυχαίος έμπορος, ένας απρόσωπος πάροχος, ένας από τους πολλούς, του οποίου απλώς η τιμή του προϊόντος/υπηρεσίας είναι αρκετά χαμηλή. Αν δεν εξασφαλίσετε την πίστη των πελατών σας, θα κινδυνεύετε πάντα. Εξάλλου, ακόμη και σε ώριμους κλάδους, υπάρχουν τρόποι για να διαφοροποιήσετε το προϊόν ή την υπηρεσία σας από τον ανταγωνισμό.

Όλες οι στρατηγικές μάρκετινγκ έχουν τον ίδιο τελικό στόχο είτε η επιχείρησή σας είναι B2C (απευθύνεται δηλαδή στον τελικό καταναλωτή) είτε B2B (απευθύνεται σε άλλες επιχειρήσεις): να δημιουργήσετε μια θετική φήμη για την εταιρεία σας και να αυξήσετε τις πωλήσεις σας. Οι προσεγγίσεις αρχίζουν να διαφέρουν, ωστόσο, όταν αρχίζετε να εξετάζετε το κοινό-στόχο. Η δημιουργία στρατηγικών μάρκετινγκ B2C είναι πολύ διαφορετική από αυτήν των B2B, καθώς το μάρκετινγκ επιχειρήσεων που απευθύνεται σε μεμονωμένους καταναλωτές διαφέρει από εκείνο που επικεντρώνεται στην πώληση σε πιο επιχειρηματικά ακροατήρια.

Σήμερα Παρασκευή η αγορά θα «γιορτάσει» την Black Friday. Τώρα, αμερικανιές ή όχι, σε εποχή που η πανδημία και τα συνεχιζόμενα περιοριστικά μέτρα έχουν πλήξει σοβαρά το λιανεμπόριο όλα είναι ευπρόσδεκτα. Το θέμα είναι να εξετάσουμε αν η Black Friday στην Ελλάδα τα δυο προηγούμενα χρόνια ήταν αποδοτική. Ίσως όχι, αλλά για κάποιους κλάδους, όπως τα ηλεκτρικά, ηλεκτρονικά και τα είδη τεχνολογίας, από όπου άλλωστε ξεκίνησε η ιδέα στην Αμερική, τα βοήθησε να αναπληρώσουν κάτι από το κακό δεκαήμερο των ενδιάμεσων εκπτώσεων. Άλλωστε, σε πολλά είδη δεν υπάρχει φθινοπωρινή ή χειμερινή σεζόν, όπως συμβαίνει με την μόδα και την εποχικότητα στην ένδυση και υπόδηση. Τώρα σε τι συνίσταται η καθ’ ημάς, «αμερικανιά» Black Friday; Ίσως σε μία Παρασκευή με γενναίες προσφορές, ίσως σε μια ημέρα ρευστοποίησης stock και υπολοίπων προηγούμενης περιόδου; Γιατί όχι, αρκεί να το γνωρίζει ο καταναλωτής και ο έμπορος να είναι όπως πάντα προσεκτικός στο διαχωρισμό των ειδών που πουλά με μειωμένη τιμή.

Ερευνητές της αγοράς, υπολογίζουν ότι κάθε ένας από εμάς εκτίθεται καθημερινά σε εκατό διαφημιστικά μηνύματα. Είναι απορίας άξιον πως πιστεύουν ορισμένες επιχειρήσεις ότι με «βλακώδη» μηνύματα μπορούν να προκαλέσουν το ενδιαφέρον μας. Απλώς το μόνο που πετυχαίνουν, είναι να αδιαφορούμε γι’ αυτά και να ενοχλούμαστε κιόλας κάποιες φορές, με αρνητικό αντίκτυπο τελικά στο brand που εκπροσωπούν. Οι επιχειρήσεις πρέπει να γίνουν πιο έξυπνες και αποτελεσματικές. Να σταματήσουν να μας «πετούν» τα άχρηστα μηνύματά τους προσπαθώντας να υποκαταστήσουν σοβαρές καμπάνιες μάρκετινγκ με τον όγκο των μηνυμάτων, που συχνά δεν αποτελούν παρά θορυβώδη διαφημιστικά πυροτεχνήματα.

Σε δύσκολους καιρούς – σαν τους σημερινούς – κάθε επιχείρηση ψάχνει να βρει τρόπους για να τονώσει τη δραστηριότητά της. Ιδιαίτερα οι περισσότερες μικρομεσαίες λιανεμπορικές επιχειρήσεις που παλεύουν καθημερινά να σταθούν στα πόδια τους. Μαγικές συνταγές δεν υπάρχουν, αλλά ένας τρόπος για να τονώσουν τον τζίρο τους και να αποκτήσουν νέους πελάτες είναι οι ειδικές προσφορές.

Η ταχύτητα με την οποία μια επιχείρηση οργανώνεται και δρα, αποτελεί κρίσιμο στοιχείο στη σημερινή καταναλωτική αγορά. Όχι μόνο οι επιχειρήσεις τεχνολογίας αλλά και οι εταιρείες καταναλωτικών αγαθών, και ειδών ένδυσης / μόδας, πρέπει να ακολουθήσουν αυτό τον ρυθμό, με έμφαση στον οργανωτικό μετασχηματισμό αλλά και στην εναρμόνιση του επιχειρησιακού τους μοντέλου με τη στρατηγική τους και τις απαιτήσεις της αγοράς.

Αναρωτιέστε γιατί πολλά προγράμματα-εμπειρίας του πελάτη αποτυγχάνουν παρά τις προθέσεις των εμπνευστών τους; Γιατί τα στελέχη των επιχειρήσεων βλέπουν τα τελικά οφέλη από το παιχνίδι της πελατοκεντρικής στρατηγικής: πιο ικανοποιημένους πελάτες, αύξηση της πιστότητας, χαμηλότερο κόστος για την εξυπηρέτηση τους, και πιο ενεργοί και δεσμευμένοι εργαζόμενοι. Αλλά συχνά αδυνατούν να κατανοήσουν με σαφήνεια πως μια ανώτερη εμπειρία του πελάτη δημιουργεί αξία.

«Κατέστρεψε τις καριέρες πολλών σπουδαίων και μη ανθρώπων. Εξανέμισε τεράστιες περιουσίες, οδήγησε στην πτώχευση επιχειρηματικούς κολοσσούς. Κάνει τις αντιξοότητες αβάσταχτες, μετατρέπει τον αγώνα σε ντροπή και οδύνη» λέει, στο βιβλίο του «Το Εγώ Είναι Εχθρός» ο Ryan Holiday, ένας από τους καλύτερους στοχαστές της γενιάς του.

Ακριβώς όπως ένας πολιτικός ή ο επικεφαλής μιας μεγάλης πολυεθνικής επιχείρησης, οι οποίοι οφείλουν να λαμβάνουν υπόψη τις αμέτρητες μεταβλητές, έτσι, και οι ιδιοκτήτες των μικρομεσαίων επιχειρήσεων πρέπει να αντιληφθούν την ευρύτερη εικόνα σε παγκόσμιο επίπεδο, αν θέλουν να μετατρέψουν τους κινδύνους σε εξαιρετικές ευκαιρίες για τις επιχειρήσεις, τους εργαζόμενους και το μέλλον του τόπου στον οποίο δραστηριοποιούνται.

σελίδα 1 από 97
Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman