ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Οι καιροί επιβάλλουν αλλαγή κατεύθυνσης...

15:19 - 17 Δεκ 2008
Εν μέσω μιας άνευ προηγούμενου οικονομικής και κοινωνικής αναταραχής, η αγορά των εμπορικών καταστημάτων της Αθήνας και των άλλων μεγάλων αστικών κέντρων, στα πλαίσια αναδιοργάνωσης ανασύνταξης και επανεξέτασης των δυνατοτήτων ανάκαμψης της, ενδεχομένως, να βρει έδαφος στις εναλλακτικές μορφές διαφήμισης - προώθησης και πωλήσεων, που προσφέρει το διαδίκτυο.

Τα πρόσφατα γεγονότα που έπληξαν ιδιαίτερα την αγορά αυτές τις κρίσιμες από όλες τις πλευρές ημέρες, λόγω της κοινωνικό – οικονομικής κρίσης, και της κοινωνικής αναταραχής, ίσως, θα πρέπει να οδηγήσουν τους εμπόρους και καταστηματάρχες της Αθήνας και των άλλων μεγάλων αστικών κέντρων, στην ανεύρεση λύσεων και διαφορετικών μέσων προσέγγισης και αναζήτησης πελατών.

Ένα, εξαιρετικό και αποτελεσματικό μέσο είναι και το διαδίκτυο, ιδιαίτερα για τους νέους οι οποίοι αποτελούν και τον πυρήνα της αγοράς για πολλά προϊόντα.

Αν και στη χώρα μας εκτιμάται ότι οι χρήστες του διαδικτύου υπολείπονται σε νούμερα – ποσοστά από τους ευρωπαίους χρήστες, παρόλα αυτά, αποτελεί ένα σημαντικό medium για τις ελληνικές επιχειρήσεις καταναλωτικών και άλλων προϊόντων, που θέλουν να διευρύνουν και να μεγιστοποιήσουν το πελατολόγιο τους και τα έσοδα τους αντίστοιχα.

Το γεγονός ότι το διαδίκτυο αποτελεί έναν από τους πιο αγαπητούς καιαποτελεσματικούς τρόπους επικοινωνίας των νέων στη χώρα μας, αποδεικνύεται, από την ταχύτητα με την οποία μεταφέρονται οι πληροφορίες σ’ αυτούς, ‘’παρασύροντας’’ τους, σε ένα διαρκές ταξίδι αναζήτησης, ενημέρωσης και λύσεωνστα προβλήματα που αντιμετωπίζουν. Το δεδομένο αυτό, προσφέρεται σαν ένα αξιόλογο εργαλείο του μάρκετινγκ, και κατ’ επέκταση του viral marketing.

Οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, όπως τα καταστήματα και πολυκαταστήματα που ενδιαφέρονται να ερευνήσουν τις δυνατότητες που τους προσφέρει το διαδίκτυο, επιβάλλεται να αναζητήσουν και να ενημερωθούν από  τους επαγγελματίες του χώρου, έτσι ώστε, να έχουν από πρώτο χέρι σωστή ενημέρωση, άλλα και γνώση των μετρήσεων και της αποτελεσματικότητας που προσφέρει το μέσο.

Ήδη, πολλά καταστήματα ειδών ένδυσης και άλλων προϊόντων διατηρούν στο διαδίκτυο ιστοσελίδα, ακόμα και αυτά, θα πρέπει να αναβαθμίσουν τη χρησιμότητα της ιστοσελίδας τους σε ένα παραγωγικό πωλητή με απλές διαδικασίες εξυπηρέτησης. Βέβαια, όλα αυτά προϋποθέτουν τη θεμελίωση υποδομών σε ασφαλιστικές δικλείδες προσωπικών δεδομένων των πελατών τους, καθώς και συστήματα εξυπηρέτησης και διανομής των προϊόντων τους, όπως επίσης και την επιμόρφωση του προσωπικού τους στην αποτελεσματική διαχείριση του μέσου.

Ίσως, οι εμπορικοί σύλλογοι των μεγάλων αστικών κέντρων, θα πρέπει να δημιουργήσουν έναν ενημερωτικό φορέα, ο οποίος σκοπό και στόχο θα έχει, να ενημερώνει και να εξηγεί στους κατά τόπους εμπόρους τον τρόπο δημιουργίας αλλά και εγκατάστασης μιας ιστοσελίδας στο διαδίκτυο.

Μια άλλη, πολύ καλή ιδέα θα ήταν, αν οι τράπεζες και η πολιτεία με συνοπτικές διαδικασίες χορηγούσαν τα απαιτούμενα ποσά που χρειάζονται για τη δημιουργία ιστοσελίδων και των υποδομών που προϋποθέτουν την λειτουργία τους, στους εμπόρους που ενδιαφέρονται να επενδύσουν στο διαδίκτυο, με ευνοϊκότερους όρους από τα συνήθη επιχειρηματικά και ενισχυτικά δάνεια,  μιας και το αποτέλεσμα αφενός, θα ωφελήσει τις τράπεζες, βραχυπρόθεσμα αλλά και μακροπρόθεσμα, και αφετέρου, θα ενισχύσει την αποτελεσματικότητα της κοινωνικής ευθύνης της πολιτείας, στα μάτια της κοινής γνώμης.

Πάνος Τσαγκαράκης
[email protected]

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.