ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Οι έξυπνες τάσεις marketing στο διαδίκτυο

09:42 - 27 Ιαν 2010
“Ουδέν κακόν αμιγές καλού” έτσι μπορεί να συνοψίσει κάποιος τα αρνητικά και τα θετικά που προέκυψαν από το κατρακύλισμα της παγκόσμιας οικονομίας τα προηγούμενα χρόνια. Τα κακά είναι γνωστά, τα καλά, ίσως να μην έχουν αναγνωριστεί στο βαθμό που πρέπει από τους marketers και τις διαφημιστικές εταιρίες. Οι νέες συνθήκες που διαμορφώθηκαν, απαιτούν μια ευρύτερη ματιά στις διαθέσιμες εναλλακτικές λύσεις marketing και την προσαρμογή τους στις ευκαιρίες που παρουσιάζουν, τουλάχιστον για τους marketers. Τους ανθρώπους, δηλ. που φέρουν την ευθύνη και το δυσβάστακτο, αλλά και γεμάτο προκλήσεις βάρος της δημιουργίας, των προϋποθέσεων, της εικόνας, της ανταγωνιστικής εμπορευσιμότητας και τελικά, της διασφάλισης της σύνδεσης των καταναλωτών με τα προϊόντα που χειρίζονται και επικοινωνούν!

Το νέο περιβάλλον διαφήμισης προϊόντων / υπηρεσιών, το οποίο έχει διαμορφωθεί από τα σύγχρονα media, προσφέρει νέες τεχνικές marketing, οι οποίες διατηρούν ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα και διασφαλίζουν, μεταξύ άλλων, τη μάλλον σίγουρη απόδοση της επένδυσης (ROI).

Η αύξηση των κινητών και των κοινωνικών δικτυακών sites, οδηγεί τους marketers στην αναζήτηση επιτυχημένων στρατηγικών προκειμένου να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των καταναλωτών και να ευθυγραμμιστούν με αυτούς, μετατοπίζοντας το επίκεντρο των προσπαθειών τους στις δικτυακές τάσεις (online trends).

Για παράδειγμα, μια από τις φθηνότερες σε κόστος και πολύ δημοφιλής τεχνική στους marketers, είναι το e-mail, το οποίο βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος τους και παίζει ρόλο κύριου παρουσιαστή σε όλα τα δίκτυα που έχουν βάση το διαδίκτυο. Από έρευνες, προκύπτει, ότι άνω του 90% των marketers, παρόλο που στερείται «sex appeal», χρησιμοποιούν το e-mail για το χαμηλό του κόστος και την στοχευμένη επαφή που κατορθώνει να επιτυγχάνει. Το γεγονός αυτό, το καθιστά ιδανικό ώστε να βασίσουν σε αυτό άλλες marketing πρωτοβουλίες. Αυτό επιβεβαιώνεται από το 80. 4 τις εκατό των ανθρώπων του marketing, οι οποίοι δηλώνουν πως αποτελεί το πιο ισχυρό σε απόδοση εργαλείο για δικτυακό marketing.

Ωστόσο, η σημερινή υπερπληροφόρηση, οδηγεί σε λιγότερη προσοχή από πλευράς καταναλωτών, και τα στοιχεία σχετικά με τη συμπεριφορά τους, είναι απολύτως απαραίτητα για τα προϊόντα που θέλουν να αυξήσουν τις πωλήσεις τους. Επιπροσθέτως, οι marketers, πρέπει να αποδείξουν την απόδοση της επένδυσης (ROI), στους προϊσταμένούς τους, έτσι ώστε να διατηρήσουν την κεκτημένη ταχύτητα του προγράμματος marketing.  Οι περισσότερες και πιο ολοκληρωμένες μετρήσεις και αναλύσεις το 2010, θα ενισχύσουν και θα εμπλουτίσουν τη δυνατότητα αναφορών, με λεπτομερή στοιχεία, τα οποία θα προσφέρουν νέες ευκαιρίες σε αυτούς, για να μπορέσουν να δείξουν θετικά  αποτελέσματα και να παρουσιάσουν αύξηση του μεριδίου αγοράς των προϊόντων τους.

Τα κοινωνικά μέσα (social media) είναι σήμερα η νούμερο ένα δραστηριότητα στο διαδίκτυο, και έχουν σημαντικό ρόλο, σε μεγάλο βαθμό, στην απόφαση αγοράς προϊόντων από τους καταναλωτές.  Εκεί όπου το social ενσωματώνεται στο e-mail marketing, αποτελούν τα πιο αποτελεσματικά δίκτυα, για να ενδυναμώσουν τη δέσμευση των καταναλωτών με τα προϊόντα, να αναπτυχτούν, να διευρυνθούν οι βάσεις, και τέλος να κτίσουν σχέσεις εμπιστοσύνης.

Οι περισσότεροι marketers πλέον γνωρίζουν ότι τα έξυπνα κινητά είναι ευρέως διαθέσιμα. Σύμφωνα με έρευνα του ABI, τα έσοδα από το mobile marketing θα φτάσουν στα 24 δισ. δολάρια μέχρι το 2013 (η πρόβλεψη αναφέρεται στην αγορά των ΗΠΑ). Το mobile marketing, επιτυγχάνει να πιάνει το στοχευμένο κοινό και οδηγεί στην ανάγκη ανάληψης πρωτοβουλιών σε πραγματικό χρόνο, ενώ ταυτόχρονα μεγεθύνει την απόδοση του προγράμματος marketing, κτίζοντας και διατηρώντας την εμπιστοσύνη του πελάτη στο προϊόν. Ακόμα, κτίζει και βελτιστοποιεί μια πιο ισχυρή βάση πελατών. Κυρίως δε, το χαμηλό κόστος εκτέλεσης, μεγιστοποιεί το αποτέλεσμα μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Όσο συνεχίζει να διευρύνεται η χρήση των έξυπνων τηλεφώνων, τόσο περισσότερες ευκαιρίες προσφέρονται για mobile marketing. Και σε συνδυασμό με τα e-mail – marketing προγράμματα, αποτελούν μια πρώτης τάξεως τακτική σαν αφετηρία λανσαρίσματος προϊόντων.

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.