ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Μείωση του κόστους κακοδιαχείρισης και απώλειας των αποσκευών αναφέρει ο SITA

08:31 - 20 Απρ 2010
Παρά την ηφαιστειακή στάχτη - που καλύπτει, εδώ και μέρες, τον ουρανό της Ευρώπης, με αποτέλεσμα να δημιουργεί τεράστια προβλήματα, τόσο στις αερομεταφορές εκατομμυρίων επιβατών, όσο και στις αεροπορικές εταιρίες, - φαίνεται, ότι η στρατηγική επιλογή των αεροπορικών εταιριών να χρεώνουν, εξαιτίας της οικονομικής κρίσης, τις αποσκευές των επιβατών, έχει θετικό αποτέλεσμα για αυτές. Όπως αναφέρει ο SITA, η τακτική αυτή είχε σαν αποτέλεσμα τη μείωση του κόστους των απολεσθεισών αποσκευών κατά 23 τοις εκατό. Ποσοστό, που μεταφράζεται σε 460 εκατομμύρια δολάρια περίπου, ενώ το συνολικό ποσό του κόστους απολεσθέντων για το 2009, ήταν 9.4 δις δολάρια.

Το αποτέλεσμα αυτό, αναφέρεται στην ετήσια έκθεση για το 2009 - που δόθηκε στη δημοσιότητα πρόσφατα - από τον SITA. Πρόκειται για τον ειδικό ΙΤ διεθνή οργανισμό για την αναζήτηση αποσκευών, που λειτουργεί με ειδικά στάνταρ, όπως πλήρη αυτοματοποιημένα συστήματα για την ανεύρεση απολεσθεισών αποσκευών, και ο οποίος χρησιμοποιείται από 449 αεροπορικές και εδάφους επιχειρήσεις -χειρισμού αποσκευών στον κόσμο.

Το 2009 ήταν η δεύτερη συνεχής χρονιά, κατά την οποία ο κλάδος κατόρθωσε να μειώσει σημαντικά τον αριθμό των απολεσθεισών αποσκευών παγκοσμίως. Το ίδιο έτος, κατεγράφησαν 2,2 δις επιβάτες και 25.025 εκατομμύρια απολεσθείσες αποσκευές παγκοσμίως. Οι αριθμοί αυτοί, όμως, είναι μικρότεροι κατά 23.8% (ή 7.8 εκατομμύρια αποσκευές), από το 2008 και περισσότερο από 40% (ή 17.4 εκατομμύρια αποσκευές), από το 2007.

Όπως δήλωσε ο Francesco Violante, Διευθύνων Σύμβουλος του SITA, «η αποτελεσματική διαχείριση των αποσκευών, παίζει σημαντικό ρόλο στη συνολική εμπειρία των πελατών, και η τελευταία μείωση του δείκτη διαχείρισης απολεσθεισών αποσκευών, είναι ευπρόσδεκτο νέο, τόσο για τους επιβάτες, όσο και για τις αεροπορικές εταιρίες».

Αν και η μερική μείωση στο κόστος, μπορεί να αποδοθεί στο γεγονός, ότι πέρυσι ταξίδεψαν λιγότεροι επιβάτες, ωστόσο, η μείωση του 2.9% σε αριθμό επιβατών, είναι μακράν μικρότερη, από το ποσοστό (23.8%), μείωσης των απολεσθεισών αποσκευών. Σε αυτό, συνεισέφεραν οι βελτιώσεις που επετεύχθησαν στο σύστημα χειρισμού των αποσκευών και του έλεγχου των επιβατών, με λιγότερες αποσκευές -λόγω του επιπλέον  κόστους τους- το όποιο κατ’ επέκταση, συνεισέφερε στην συνολική πτώση για το ίδιο έτος.

Σύμφωνα με την έκθεση του SITA, οι αποσκευές χάνονται συνήθως:

  • Στις μετεπιβιβάσεις των επιβατών, κατά 52%
  • Στην αμέλεια φόρτωσης, κατά 16%
  • Σε λάθη στον έλεγχο εισιτηρίων/ αναγνώρισης/ ασφάλειας/ και άλλων, κατά 13%
  • Στα αεροδρόμια/ τελωνεία/ λόγω καιρού και περιορισμών χώρου-βάρους κατά 6%
  • Σε λάθη κατά τη φόρτωση/ εκφόρτωση - 7%
  • Σε λάθη διαχείρισης κατά την άφιξη, -3%
  • Σε λάθη επικόλλησης της ετικέτας κατά τον έλεγχο επιβίβασης -3%

Παρόλα αυτά, όμως, η πλειονότητα των απολεσθεισών αποσκευών, παραδίδεται στους κατόχους της μέσα σε 48 ώρες ή λιγότερες, και μόνο το 3.4% του συνόλου των 25.025 εκατομμυρίων απολεσθεισών αποσκευών, δεν αναζητείται από αυτούς ή -σε σπάνιες περιπτώσεις- κλέβονται. Κανονικά, μετά από έξι μήνες, οι αζήτητες αποσκευές ή δωρίζονται ή καταστρέφονται.

Το βελτιωμένο πρόγραμμα της IATA, για τις αποσκευές (BIP, Baggage Improvement Program), το οποίο εφαρμόζεται από το 2008, προτείνει λύσεις, οι οποίες στοχεύουν στη μείωση των απολεσθεισών αποσκευών μέχρι το 2012, βοηθώντας έτσι, τον κλάδο να εξοικονομήσει 1-1,9  δις δολάρια μέχρι τότε.

Ελπίζουμε, ότι το φαινόμενο της ηφαιστειακή στάχτης, που καλύπτει τον ουρανό της Ευρώπης, οδηγώντας τις αεροπορικές εταιρίες, σε καθημερινές ζημιές εκατομμυρίων δολαρίων, από την αναγκαστική καθήλωση των αεροπλάνων τους στα αεροδρόμια της Ευρώπης, να μη συνεχιστεί για καιρό ακόμα, γιατί η επίτευξη του στόχου της ΙΑΤΑ, θα γίνει μάλλον «στάχτη» και αυτή.

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.