ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Τι μπορεί να μας διδάξει για τις πωλήσεις ένας άνθρωπος του «πεζοδρομίου»

12:02 - 19 Νοε 2012
Είναι γνωστή η έννοια που αποδίδουμε όταν χαρακτηρίζουμε κάποιον «άνθρωπο του πεζοδρομίου». Αυτό που δεν είναι γνωστό, αλλά κάποτε το άκουγα συχνά από τον πατέρα μου, είναι ότι οι άνθρωποι αυτοί ενίοτε μπορούν να μας διδάξουν πολλά, από ευγένεια και απλότητα μέχρι και επιχειρηματική ευρηματικότητα. Και μπορεί να ακούγεται υπερβολικό, ένας άνθρωπος του δρόμου να αποτελεί πηγή διδαγμάτων, αλλά τελικά δεν είναι. Ιδιαίτερα όταν οι τεχνικές που χρησιμοποιεί μπορεί να αποτελέσουν ένεση ενδυνάμωσης για τους, πολύπαθους σήμερα, ανθρώπους των πωλήσεων. Και είναι σίγουρο ότι μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τις απλές τεχνικές αυτές για να αυξήσετε τη δυναμική των πωλήσεων σας.

Θα σας περιγράψω λοιπόν την εμπειρία μου από την επίσκεψη που έκανα την προηγούμενη Κυριακή στο Μοναστηράκι. Το οποίο είναι γεμάτο από «επιθετικούς» πωλητές με πάγκους, που προσπαθούν να πουλήσουν στους  περαστικούς και ειδικότερα στους τουρίστες την πραμάτεια τους.

Κάποιος, μπορεί να απορρίψει αυτούς  τους σύγχρονους κράχτες, ως ενοχλητικά «παράσιτα», θεωρώντας ότι οι περισσότεροι είναι λαθρομετανάστες και πουλάνε προϊόντα μαϊμού. Για να μην αναφερθούμε στο γεγονός ότι το παρεμπόριο έχει εξελιχθεί σε μάστιγα από την οποία υποφέρει η πλειοψηφία των εμπορικών καταστημάτων. Ωστόσο, αναφέρομαι σε Έλληνες μικροπωλητές και σε νόμιμους μετανάστες. Όσο για το τι πουλάνε, δεν έχει καμία σημασία για το μήνυμα που θέλω να περάσω. Εν πάση περίπτωση, αν θέλει κάποιος να παρατηρήσει τι συμβαίνει μπορεί το κάνει είτε προσποιούμενος τον αγοραστή είτε και από ασφαλή απόσταση. Είναι βέβαιο ότι θα  θαυμάσει τις δεξιότητες αυτές των πωλητών του δρόμου, οι οποίοι τολμώ να πω ότι έχουν τελειοποιηθεί.  Αυτά που παρατήρησα είναι τα εξής:

Ο πρώτος τους κανόνας είναι να πιάσουν τον περαστικό στο μπλα μπλα, καλωσορίζοντας τον υποψήφιο πελάτη με ένα πλατύ χαμόγελο και ρωτώντας τον από πού είναι, όχι μόνο τους τουρίστες, με τα σπασμένα αγγλικά τους, αλλά και όλους τους άλλους. Ρωτούν, ακόμα,  πως τον λένε, τι ομάδα είναι, κλπ. Έτσι, μπορεί να μάθουν τι του αρέσει, και τι δεν του αρέσει.  Κάτι, που όπως έχει αποδειχτεί, σπάει τον πάγο σε μια συναλλαγή, αφαιρώντας τον οποιοδήποτε δισταγμό από όποια τυχόν προκατάληψη μπορεί να υπάρχει απέναντι σε ανθρώπους σαν κι αυτούς. Το κάνουν συστηματικά αυτό με στόχο να τους κερδίσουν ως πελάτες τους. Επίσης, σε περίπτωση που δείξουν ενδιαφέρον για κάποιο από τα προϊόντα που πουλάνε, φροντίζουν να ικανοποιήσουν κάθε αγοραστική τους επιθυμία. Αν δεν μπορούν να τους εξυπηρετήσουν οι ίδιοι, όταν δεν έχουν κάτι που να τους αρέσει, ή όταν διαπιστώνουν πως χρειάζονται κάτι άλλο, αφού τους ρωτήσουν και μάθουν τι είναι αυτό που τους ενδιαφέρει, τηλεφωνούν από το κινητό τους σε κάποιον άλλο «συνάδελφο» τους, για να τον ρωτήσουν αν το έχει και τους στέλνουν σε αυτόν. Τεχνικές, που οι πωλητές διαφόρων προϊόντων και υπηρεσιών, χονδρικής ή λιανικής, σε καταστήματα της σειράς ή και σε ελιτίστικα μπορεί να μην γνωρίζουν (όπως ήδη έχει αναφερθεί από προηγούμενες εμπειρίες που έχω καταγράψει σε αυτήν τη στήλη).

Η μακρά εμπειρία μου στο χώρο, με έχει οδηγήσει πλέον στο συμπέρασμα ότι η πιο ουσιαστική δεξιότητα ενός πωλητή είναι η ικανότητα του να μιλάει με άνεση, να χαλαρώνει τον πελάτη, να μαθαίνει τι του αρέσει και τι όχι - και να γνωρίζει καλά το προϊόν του. Με άλλα λόγια, να ξέρει τη σημασία του να ακούει τον πελάτη του και να χρησιμοποιεί αυτά που του λέει προς όφελος του!

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.