ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας
Οι γυναίκες δεν βάφονται πια;

Οι γυναίκες δεν βάφονται πια;

08:01 - 04 Απρ 2013
Η απάντηση στο ερώτημα είναι ότι, μάλλον λεφτά δεν υπάρχουν. Και πώς να υπάρχουν αφού το μεγαλύτερο ποσοστό στο σύνολο των ανέργων στη χώρα μας είναι γυναίκες (29,3%). Και αυτό αποδεικνύεται στην πρόσφατη έρευνα της ΕΛΣΤΑΤ. Σύμφωνα με την οποία οι πωλήσεις καλλυντικών τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους παρουσιάζουν πτώση της τάξης του 18%. Ενώ σύμφωνα με την ICAP, η βαθιά ύφεση που βιώνει η χώρα μας έχει επηρεάσει αρνητικά την αγορά καλλυντικών, με αποτέλεσμα οι εκτιμήσεις και για το 2013 να κάνουν λόγο για περαιτέρω συρρίκνωσή της.

Η εγχώρια αγορά καλλυντικών περιλαμβάνει σημαντικό αριθμό επιχειρήσεων, οι οποίες διακινούν πληθώρα προϊόντων και εμπορικών σημάτων.

Η αξία της εγχώριας αγοράς καλλυντικών (σε τιμές χονδρικής) ακολούθησε ανοδική πορεία την περίοδο 2000-2009, με μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης της τάξης του 5%, ενώ την επόμενη τριετία (2010-2012) κατέγραψε απώλειες. Τα δε προϊόντα περιποίησης δέρματος καλύπτουν το 49% της συνολικής αξίας της εγχώριας αγοράς καλλυντικών και ακολουθούν τα προϊόντα περιποίησης μαλλιών με ποσοστό 33%.

Στον κλάδο των καλλυντικών δραστηριοποιείται σημαντικός αριθμός επιχειρήσεων, τόσο παραγωγικών όσο και εισαγωγικών, η πλειονότητα των οποίων ασχολείται με περισσότερες από μία κατηγορίες καλλυντικών. Πολλές επιχειρήσεις δραστηριοποιούνται και σε άλλους κλάδους πέραν των καλλυντικών, όπως των φαρμακευτικών και παραφαρμακευτικών προϊόντων, των χημικών, των απορρυπαντικών κλπ.

Ο ανταγωνισμός μεταξύ των επιχειρήσεων είναι έντονος λόγω και της υπερπροσφοράς προϊόντων, κυρίως στο κανάλι της ευρείας διανομής. Η πλειοψηφία των επιχειρήσεων διαθέτουν τα προϊόντα τους στο συγκεκριμένο κανάλι, καθώς πολλοί καταναλωτές επιλέγουν τα σούπερ-μάρκετ για την αγορά ορισμένων κατηγοριών προϊόντων, λόγω της ευκολίας πρόσβασης και της προσιτής τιμής, αλλά και της δυνατότητας επιλογής μεταξύ πολλών εμπορικών σημάτων.

Οι συνολικές πωλήσεις καλλυντικών (σε τιμές χονδρικής) αυξήθηκαν την περίοδο 2000-2009, με μέσο ετήσιο ρυθμό μεταβολής 4,9%. Ωστόσο, από το 2010 η συγκεκριμένη αγορά είναι πτωτική, εκτιμάται δε ότι οι συνολικές πωλήσεις υποχώρησαν κατά 20% την τελευταία διετία (2010-2011).

Οι εταιρείες παραγωγής ή/και εισαγωγής καλλυντικών προκειμένου να αντιμετωπίσουν τη μειωμένη ζήτηση και να «συγκρατήσουν» τις πωλήσεις τους, αναπτύσσουν συνεχώς νέα προϊόντα με στόχο την κάλυψη εξειδικευμένων αναγκών των καταναλωτών, ενώ παράλληλα «ωθούνται» στην παροχή εκπτώσεων, προσφορών κ.ά. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, οι δέκα μεγαλύτερες επιχειρήσεις του κλάδου απέσπασαν συνολικά μερίδιο της τάξης του 65% επί της συνολικής αγοράς το 2011, ενώ το ποσοστό των τριών μεγαλύτερων εταιρειών εκτιμάται στο 35% περίπου. Αναφορικά με τη διάρθρωση της αγοράς καλλυντικών, σημειώνεται ότι τα προϊόντα περιποίησης δέρματος αποτελούν διαχρονικά την κυριότερη κατηγορία καλλυντικών, καλύπτοντας το 49,4% των συνολικών πωλήσεων, ενώ ακολουθούν τα προϊόντα περιποίησης μαλλιών με ποσοστό 33%. Το κανάλι της ευρείας διανομής εκτιμάται ότι καλύπτει το 49% της συνολικής αξίας της αγοράς καλλυντικών και ακολουθεί το κανάλι της επιλεκτικής διανομής με ποσοστό 20%.

Τελευταία τροποποίηση στις 16:03 - 04 Απρ 2013
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.