ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας
Το άλλο πρόσωπο των επιχειρήσεων

Το άλλο πρόσωπο των επιχειρήσεων

08:31 - 10 Σεπ 2013
Η εταιρική κοινωνική ευθύνη και η προσφορά των επιχειρήσεων στο κοινωνικό σύνολο είναι το άλλο πρόσωπο, το ευαίσθητο – το ευγενές. Είναι το πρόσωπο που διαφοροποιεί τις επιχειρήσεις που πιστεύουν πραγματικά ότι πρέπει να ασκούν τη δραστηριότητά τους με κοινωνική ευαισθησία και υπευθυνότητα, έναντι κάποιων άλλων οι οποίες αρκούνται στο να τη σκέπτονται μόνο. Οι πρώτες, την κάνουν πράξη, με απώτερο στόχο τη βελτίωση των συνθηκών της κοινωνίας αλλά και του περιβάλλοντος γενικότερα.

Η αντίληψη της κοινής γνώμης για τις επιχειρήσεις είναι ότι ενδιαφέρονται μόνο για τα κέρδη που αποκομίζουν από τις πωλήσεις των προϊόντων / υπηρεσιών τους. Αυτό είναι ανακριβές και λανθασμένο. Οι απαιτήσεις και οι συνθήκες που διαμόρφωσε η παγκοσμιοποίηση επέβαλαν από μόνες τους την ευαισθητοποίηση των επιχειρήσεων προς την κατεύθυνση της κοινωνικής προσφορά τους στην υγεία, την προστασία του περιβάλλοντος αλλά και τη δημιουργία υποδομών κοινωνικής φροντίδας.

Αυτό που πρέπει να γίνει από τις επιχειρήσεις οι οποίες αναδεικνύουν το άλλο πρόσωπο τους, είναι να το «επικοινωνήσουν» περισσότερο και πιο συχνά, αν και είναι πολλοί αυτοί που πιστεύουν το αντίθετο. Η διαφημιστική επικοινωνία ενός προϊόντος ή υπηρεσίας σε σχέση με την επικοινωνία μιας εταιρικής κοινωνικής δραστηριότητας, στοχεύσουν η μεν πρώτη σε συγκεκριμένο καταναλωτικό κοινό με σκοπό την δημιουργία μιας τάσης ή αντίληψης αγοραστικής συμπεριφοράς, ενώ η επικοινωνία κάποιας δραστηριότητας ΕΚΕ απευθύνεται στο σύνολο της κοινωνίας. Κι αυτό γιατί αποτελώντας τη συνειδητή υπεράσπιση των αξιών του ανθρώπου (που είναι βασικό κύτταρο της επιχειρηματικής δραστηριότητας) αλλά και του φυσικού περιβάλλοντος (στο οποίο δραστηριοποιούνται οι επιχειρήσεις), καθιστά την εφαρμογή της στις εξωτερικές και εσωτερικές δραστηριότητες κάθε επιχείρησης ως ύψιστη ηθική υποχρέωση.

Αυτό δεν σημαίνει ότι η δημοσιοποίηση τέτοιων δραστηριοτήτων δεν πρέπει να επιδιώκεται. Η διαμόρφωση της κοινής γνώμης, όσον αφορά την προκατάληψη της απέναντι στις επιχειρήσεις και τον τρόπο που αξιοποιούν τα κέρδη τους, απαιτεί πολύπλευρη και εξειδικευμένη ενημέρωση. Τα παραδείγματα των ελληνικών και ξένων επιχειρήσεων που προβάλουν το άλλο, το ευαίσθητο, πρόσωπο τους με διάφορα προγράμματα – εκστρατείες είναι πολλά. Και επειδή έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε τέτοια παραδείγματα από επιχειρήσεις καταναλωτικών κυρίως προϊόντων, οι οποίες συνήθως προβάλλονται με διάφορους τρόπους, αναφέρουμε μερικά παραδείγματα επιχειρήσεων από το χώρο της ενέργειας που από τη φύση της δραστηριότητάς τους θεωρούνται ρυπογόνες και έχουν αναπτύξει προγράμματα προστασίας του περιβάλλοντος:

Ο Όμιλος ΜΥΤΗΛΙΝΑΙΟΣ, προχώρησε στην αυτοδέσμευσή του για συστηματικό έλεγχο των δραστηριοτήτων του, με στόχο την ελαχιστοποίηση των συνεπειών. Με βάση τις δράσεις του εκπόνησε ένα σχέδιο περιβαλλοντικών πρακτικών για την διαχείριση των φυσικών πόρων (ενέργειας, νερού και καυσίμων, την αξιοποίηση των καταλοίπων (π.χ. βωξίτης), τον έλεγχο της ποιότητας του αέρα και την αποκατάσταση του φυσικού τοπίου.

MYTIL AIOL

Η ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. προωθεί την ανάπτυξη νέων επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, στον ενεργειακό τομέα στην χώρα μας με τη μεγαλύτερη ανεξάρτητη παραγωγική δυνατότητα ισχύος, δίνοντας βαρύτητα στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (αιολική, υδραυλική, ηλιακή) με σημαντικές επενδύσεις.

Στον τομέα της παραγωγής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές (ΑΠΕ), με γνώμονα την μέγιστη δυνατή προστασία του περιβάλλοντος σε όλες τις δράσεις του, ο Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ συντελεί στην αποφυγή 4,5 φορές περισσότερων εκπομπών CO2 από ότι ο ίδιος συνολικά εκπέμπει. Αυτό τον καθιστά έναν «πράσινο» όμιλο. Συνειδητοποιώντας πως μπορεί ο ίδιος να αποτελεί πηγή ρύπανσης και παραγωγής επικίνδυνων αποβλήτων, δεσμεύεται για τη μείωση τους μέσω της εφαρμογής Συστήματος Περιβαλλοντικής Διαχείρισης, σύμφωνα με το πρότυπο ISO 14001:2004.

Στο χώρο της ενέργειας (ΑΠΕ) και του Περιβάλλοντος που προσφέρουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα παρέχοντας υπηρεσίες σε όλες τις φάσεις της ανάπτυξης των έργων, ανήκει ο Όμιλος ΕΛΛΑΚΤΩΡ. Η συνεχής προσπάθεια βελτίωσης των περιβαλλοντικών επιδόσεων στις εταιρείες του Ομίλου καθώς και η τήρηση των νομοθετικών απαιτήσεων στην άσκηση κάθε δραστηριότητας, είναι οι βασικοί άξονες στους οποίους κινείται η περιβαλλοντική πολιτική του.

Οι θυγατρικές εταιρείες του Ομίλου, μέσω περιβαλλοντικών έργων στον ελλαδικό χώρο στοχεύουν στην προστασία και αναβάθμιση του περιβάλλοντος. Αξίζει να σημειωθεί, ότι η Ελληνική Τεχνοδομική Άνεμος αναπτύσσει και κατασκευάζει μονάδες παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας με την αξιοποίηση των ΑΠΕ. Επίσης, η HE&D διαθέτει άδειες παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από συμβατικές πηγές (φυσικό αέριο). Η διαχείριση απορριμμάτων, αποτελεί για την παγκόσμια περιβαλλοντική κατάσταση ένα φλέγον θέμα. Έτσι, η ΗΛΕΚΤΩΡ Α.Ε, προχώρησε στην αξιοποίηση τους και έχει θέσει σε λειτουργία ενεργειακές μονάδες με καύσιμο το βιοαέριο. Οφείλουμε να επισημάνουμε πως είναι ο μοναδικός παραγωγός βιοαερίου στην Ελλάδα.

H ΔΕΗ Α.Ε., ο κρατικός φορέας ηλεκτρισμού στη χώρα μας, εφαρμόζει ολοκληρωμένη περιβαλλοντική στρατηγική. Λαμβάνει πρωτοβουλίες για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, συνδράμει τους εθνικούς στόχους για το περιβάλλον, όπως η αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, αναπτύσσει και εφαρμόζει συστήματα διαχείρισης της ποιότητας και περιβαλλοντικής διαχείρισης.

Επίσης, έχει προσαρμόσει με μια σειρά μέτρων φιλικά προς το περιβάλλον στις βασικές επιχειρησιακές μονάδες της, όπως στα λιγνιτικά κέντρα, μέτρα προστασίας της πανίδας και των υδάτων.

Τελευταία τροποποίηση στις 13:43 - 10 Σεπ 2013
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.