ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Τιμολόγηση: ο πιο ευαίσθητος συντελεστής κέρδους που μπορεί να επηρεάσει το καλό ή το κακό μάνατζμεντ

08:40 - 22 Απρ 2014
Οι βιομηχανικές επιχειρήσεις με καλό μάνατζμεντ διεθνώς, έχουν ήδη αναγνωρίσει τον ζωτικό ρόλο της σωστής τιμολόγησης των προϊόντων που παράγουν και διαθέτουν στην αγορά, σε σχέση με την βιωσιμότητα και τη συνολική τους απόδοση. Το κλειδί για τη ρεαλιστική δυναμική τους αρίστευση, είναι η δημιουργία της κατάλληλης υποδομής, που θα τους παρέχει τη δυνατότητα να αναπτύξουν και να υλοποιήσουν μια σωστή τιμολογιακή στρατηγική.

 

key

Η τιμολόγηση είναι ο πιο ευαίσθητος συντελεστής κέρδους που μπορεί να επηρεάσει το καλό ή το κακό μάνατζμεντ. Η παραμικρή αλλαγή στη μέση τιμή ενός προϊόντος, μπορεί να έχει τεράστια επίδραση στο λειτουργικό κέρδος μιας επιχείρησης.

Αν και τη χώρα μας, φαίνεται ότι στις περισσότερες περιπτώσεις (ιδιαίτερα στις επιχειρήσεις τροφίμων), παρατηρείται όχι μόνο έλλειψη σωστής τιμολογιακής στρατηγικής, αλλά και σωστής αντίληψης της σχέσης τιμής – κέρδους. Ωστόσο, πέραν των βασικών συντελεστών (όπως οι τιμές πρώτων υλών και υλικών συσκευασίας, το κόστος παραγωγής, ενέργειας κλπ), που διαμορφώνουν τις τιμές των προϊόντων, υπάρχουν και άλλοι παράγοντες. Οι επιχειρήσεις που αναγνωρίζουν την αναγκαιότητα και σημαντικότητα του ρόλου των παραγόντων αυτών, διαφοροποιούνται και αριστεύουν. Η διαφοροποίηση τους οφείλεται στο γεγονός ότι κτίζουν μια δυνατή υποδομή, η οποία στηρίζει και συντηρεί αυτή τους την αρίστευση.

Ξεκινούν, επικεντρώνοντας την προσοχή τους στις πιο βασικές διαδικασίες τιμολόγησης και στη συνέχεια λαμβάνουν υπόψη τους ποιος «κατέχει» και οδηγεί το κέντρο κέρδους στις επιχειρήσεις τους. Επικεντρώνονται συνεχώς στην απόδοση του μάνατζμεντ και στο πως οι άνθρωποι που το απαρτίζουν εμπνέουν τους επί μέρους μάνατζερ, ώστε να βελτιώσουν με την σειρά τους την τιμολογιακή απόδοση των προϊόντων τους, στο πλαίσιο της συνολικής στρατηγικής της επιχείρησης, ενώ φροντίζουν να τους αναγνωρίσουν την επιτυχία, στην περίπτωση που επιτυγχάνουν ή ξεπερνούν τις προσδοκίες τους. Τέλος, με τα σωστά συστήματα και εργαλεία, διευκολύνουν τη διαδικασία τιμολόγησης των προϊόντων τους και βοηθούν να ανέβει ο πήχης στην οργάνωση τους.

Τις τελευταίες δυο δεκαετίες, όλο και περισσότερες επιχειρήσεις αντιλαμβάνονται τον αντίκτυπο που μπορεί να έχει, στις αγορές που δραστηριοποιούνται, η αποτελεσματική τιμολόγηση. Ωστόσο, η αναγνώριση του γεγονότος αυτού από μόνη της, δεν είναι αρκετή. Σύμφωνα με τους ερευνητές της McKinsey, Walter L. Baker, Michael V. Marn, και Craig C. Zawada και συγγραφείς του βιβλίου “The Price Advantage”,  για να κερδίσουν οι επιχειρήσεις όσα υπόσχεται η σωστή τιμολόγηση, πρέπει να δημιουργήσουν την κατάλληλη υποδομή που θα τις οδηγήσει σε ρεαλιστική και βιώσιμη τιμολογιακή απόδοση.

Απαιτείται σωστή επένδυση σε κατάλληλα στελέχη, ξεκάθαροι στόχοι και αποδοτικό μάνατζμεντ. Μπορεί η ανάπτυξη της απαιτούμενης υποδομής για τη σωστή τιμολόγηση να είναι δύσκολη και κοστοβόρα, αλλά αξίζει τον κόπο. Και οδηγεί στην ενδυνάμωση και την εδραίωση της ίδιας της επιχείρησης.

Τελευταία τροποποίηση στις 10:02 - 22 Απρ 2014
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.