• ΓΔ: 00
  • FTSE/ΧΑ LARGE CAP0
  • FTSE ΧΑ MID CAP0
  • Τζίρος0
  • €/$ 0 €/£ 0
    BTC 0 ETH 0 XRP 0
0
0
  • Nasdaq00%
  • S&P 50000%
  • CAC 4000%
  • DAX00%
  • FTSE 10000%
  • Nikkei 22500%

“Πρωτοτυπήστε” μην τα κάνετε όλα μόνοι σας

08:46 - 21 Ιουν 2020
Οι περισσότεροι ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων ξεκινώντας την επιχείρηση τους κάνουν τα πάντα μόνοι τους. Αν τα πράγματα πάνε καλά και η επιχείρηση μεγαλώσει διαπιστώνουν ότι χρειάζεται να προσλάβουν εξειδικευμένο προσωπικό για να αναπτύξουν περαιτέρω την επιχείρησή τους.

Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να πάρουν κάποιες δύσκολες αποφάσεις, προσπαθώντας να αποφασίσουν ποια από τα καθήκοντα που εκτελούν μόνοι τους θα πρέπει να τα αναθέσουν σε κάποιον άλλο. Φυσικά, αυτό εξαρτάται από τις δεξιότητες που διαθέτει ο άνθρωπος που προσλαμβάνεται, αλλά κυρίως από την πρόθεση του ίδιου του επιχειρηματία να αφήσει πραγματικά κάποιον άλλο να ασχοληθεί με κάποια έργα για τα οποία αισθάνεται ότι έχει ανάγκη βοήθειας. Ταυτόχρονα, θα πρέπει να συνειδητοποιήσει ότι μπορεί να γνωρίζει πολύ καλά τις ανάγκες της δικής του επιχείρησης και τους τρόπους που θα επιτύχει τους στόχους που έχει θέσει, αλλά δεν είναι εύκολο να γνωρίζει σε βάθος όλα όσα πρέπει να γίνουν. Κάποια πράγματα απαιτούν υψηλή εξειδίκευση. Ας προσπαθήσουμε λοιπόν να αναλύσουμε τα βασικά, ώστε να είναι βέβαιο ότι όταν έρθει η ώρα να ανατεθούν κάποια καθήκοντα σε τρίτους, θα καταλήξουμε σε σωστές επιλογές.

Ξεκινώντας από το Μάρκετινγκ. Όπως είναι γνωστό με τον όρο αυτό καλύπτεται ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων το online περιεχόμενο, την ιστοσελίδα, κ.ά. κυρίως, όμως, τη διαμόρφωση μιας συνολικής στρατηγικής. Χρειάζεται ένα σχέδιο για το τι πρέπει να γίνει από πλευράς μάρκετινγκ, τόσο σε καθημερινή όσο και σε μηνιαία ή σε ετήσια βάση. Χρειάζεται προγραμματισμός και συνεπής εκτέλεση. Αυτό δεν είναι κάτι που μπορεί να γίνει μόνο από τον ίδιο τον επιχειρηματία, εκτός αν είναι ειδικός στο μάρκετινγκ και πάλι όμως κατά πάσα πιθανότητα θα χρειασθεί βοήθεια. Ίσως να είναι εύκολο όταν η επιχείρηση είναι μικρή να κάνει κανείς τα πάντα μόνος του. Αλλά όσο μεγαλώνει μια επιχείρηση τόσο χρειάζεται κάποιον ειδικό για να αναλάβει την ευθύνη. Διαφορετικά, θα χαθεί το παιχνίδι της ανάπτυξης. Θα χαθούν οι πιθανοί πελάτες και αντίστοιχα τα έσοδα. Η ανάθεση αυτού του έργου αξίζει τα χρήματα που θα χρειασθεί να επενδύσετε.

Στη συνέχεια είναι τα Οικονομικά. Είναι βέβαιο ότι δεν είναι ο καθένας ικανός να χειρίζεται τα οικονομικά καλά. Μπορεί κάποιος να έχει βγάλει αρκετά χρήματα από τη λειτουργία της επιχείρησής του, διαχειριζόμενος μόνος του τα οικονομικά της, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι τα διαχειρίζεται σωστά ή ότι γνωρίζει πώς να σχεδιάζει τη ροή εσόδων της επιχείρησης. Εάν η διαχείριση των οικονομικών δεν συγκαταλέγεται στα δυνατά σας σημεία, αναθέστε την σε κάποιον τρίτο outsourcing, ή προσλάβετε κάποιον να αναλάβει τη φροντίδα των οικονομικών της επιχείρησης για λογαριασμό σας. Το πιθανότερο είναι πως θα διαπιστώσετε ότι τα χρήματα που θα ξοδέψετε για το λόγο αυτό αντισταθμίζονται από την αύξηση των εσόδων που θα έχει η επιχείρηση σας, επειδή θα απελευθερωθείτε από αυτό το βαρύ φορτίο και θα επενδύσετε τον χρόνο σας σε κάτι πιο παραγωγικό για σας.

Και τέλος η παρουσία σας οnline. Στο σημερινό επιχειρηματικό κόσμο η παρουσία μιας επιχείρησης στο διαδίκτυο είναι πολύ κρίσιμη, αν και είναι δύσκολο να μετρήσει κανείς την απόδοση αυτής της επένδυσης. Δεν είναι κάτι όμως που μπορεί να κάνει κάποιος για μερικές εβδομάδες και μετά να τα παρατήσει. Ξεκινήστε με μια ιστοσελίδα, μια παρουσία στα βασικά social media, και με κάποια promotions, ώστε ο κόσμος να αρχίσει να σας γνωρίζει σαν επιχείρηση, να γνωρίσει τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας και τις τυχόν προσφορές που έχετε κατά καιρούς. Τα περισσότερα από αυτά μπορείτε να τα κάνετε δωρεάν - εκτός από την προσπάθεια και το χρόνο που χρειάζεται να αφιερώσετε για να γίνουν. Και θα πρέπει να γίνουν σωστά. Θα πρέπει να ανανεώνετε την ιστοσελίδα σας και το οnline περιεχόμενο σε τακτά χρονικά διαστήματα. Προσπαθήστε να εμπλέξετε τους πελάτες σας οnline στα social media και επικαιροποιείτε το περιεχόμενο τακτικά για να κρατήσετε τους πιθανούς πελάτες που ενδιαφέρονται. Αν δεν έχετε τις απαραίτητες τεχνικές γνώσεις, τότε πρέπει να προσλάβετε κάποιον που να τις έχει και μπορεί να το κάνει, διότι αυτό είναι απολύτως απαραίτητο πλέον για το παρόν και το μέλλον μιας επιχείρησης.

Στο τέλος της ημέρας, κάθε μικρός επιχειρηματίας θα πρέπει να αναλύσει σε τι είναι πραγματικά καλός και σε τι χρειάζεται βοήθεια για να αναπτύξει την επιχείρησή του. Επενδύοντας σε ανθρώπους με εξειδικευμένες ικανότητες και δεξιότητες θα δείτε την επιχείρησή σας να αναπτύσσεται και να κερδίζει πάνω σε πιο υγιείς και στέρεες βάσεις.

ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ Π. ΤΣΑΓΚΑΡΑΚΗ

Όλα τα άρθρα του Π. Τσαγκαράκη
Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman