ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Χόγκεν:Το Facebook βάζει τα τεράστια κέρδη του πάνω απ'τους ανθρώπους!

12:06 - 09 Νοε 2021 | Ειδήσεις
Χόγκεν:Το Facebook βάζει τα τεράστια κέρδη του πάνω απ'τους ανθρώπους!
Δριμύ το «κατηγορώ» κατά του Facebook, που ανέπτυξε, επί τέσσερις ώρες χθές, στους ευρωβουλευτές τριών Επιτροπών, η πρώην ανώτερη υπάλληλος του Φράνσις Χόγκεν, γνωστή για τις αποκαλύψεις χιλιάδων «εσωτερικών» εγγράφων αυτού του μέσου κοινωνικής δικτύωσης στην Wall Street Journal!

Το Facebook έχει βάλλει τα τεράστια κέρδη του μπροστά από τους ανθρώπους, βλάπτοντας την υγεία και την ασφάλεια των χρηστών και απειλώντας τις δημοκρατίες και γι’ αυτό απαιτείται περισσότερη διαφάνεια για τον έλεγχο των διαδικτυακών πλατφορμών και τη λήψη τεκμηριωμένων επιλογών, τόνισε.

Αναφερόμενη στον μελλοντικό νόμο της ΕΕ για τις ψηφιακές υπηρεσίες (DSA), υποστήριξε ότι μπορεί να θέσει τα παγκόσμια πρότυπα στη διαφάνεια, την εποπτεία και την επιβολή, ενώ έχει τη δυνατότητα να εμπνεύσει άλλες χώρες να «επιδιώξουν νέους κανόνες που θα προστατεύουν τις δημοκρατίες μας.

Οι αποκαλύψεις της κα. Χόγκεν σχετικά με τις πρακτικές του Facebook και τον τρόπο με τον οποίο επηρεάζουν τους χρήστες και τα θεμελιώδη δικαιώματά τους ήταν ανησυχητικές για τους ευρωβουλευτές.

Εξέφρασαν τις ανησυχίες τους, μεταξύ άλλων, για την εκμετάλλευση της ψυχικής υγείας των παιδιών και των εφήβων και για τη μικρο-στόχευση, μεταξύ άλλων για πολιτικούς σκοπούς. Οι ερωτήσεις επικεντρώθηκαν στο πώς να γίνουν οι πλατφόρμες πιο υπεύθυνες και να διασφαλιστεί ότι οι διατάξεις για την εκτίμηση κινδύνου και τον μετριασμό του κινδύνου στον προτεινόμενο νόμο για τις ψηφιακές υπηρεσίες (DSA) είναι αρκετά ισχυρές ώστε να αποφεύγονται οι καταχρήσεις, η πόλωση και οι κίνδυνοι για τη δημοκρατία.

Οι ευρωβουλευτές ζήτησαν επίσης από την κα. Χόγκεν τις απόψεις της σχετικά με τη ρύθμιση, όχι μόνο παράνομου αλλά και επιβλαβούς περιεχομένου, σχετικά με τα εργαλεία εποπτείας περιεχομένου και εάν η στοχευμένη διαφήμιση πρέπει να απαγορευτεί. Ήθελαν επίσης να μάθουν ποιες διασφαλίσεις θα ήθελε να συμπεριληφθούν στους ψηφιακούς νόμους της ΕΕ, διερωτώμενοι εάν το πακέτο που βρίσκεται επί του παρόντος στο τραπέζι θεωρείται επαρκές.

Στις απαντήσεις της, η κα. Χόγκεν τόνισε τη σημασία της διασφάλισης ότι εταιρείες, όπως το Facebook αποκαλύπτουν δημόσια δεδομένα και τον τρόπο με τον οποίο τα συλλέγουν (για παράδειγμα, όσον αφορά την κατάταξη περιεχομένου, τη διαφήμιση, τις παραμέτρους βαθμολόγησης) για να επιτρέπουν στους ανθρώπους να λαμβάνουν διαφανείς αποφάσεις και να απαγορεύουν τα «σκοτεινά μοτίβα» στο διαδίκτυο.

Τα άτομα σε αυτές τις εταιρείες, όχι οι επιτροπές, θα πρέπει να λογοδοτήσουν προσωπικά για τις αποφάσεις που λαμβάνουν, πρόσθεσε.

Σχετικά με την καταπολέμηση της παραπληροφόρησης και τον υποβιβασμό επιβλαβούς περιεχομένου, η κα. Χόγκεν τόνισε ότι το Facebook είναι πολύ λιγότερο διαφανές από άλλες πλατφόρμες και θα μπορούσε να κάνει πολύ περισσότερα για να κάνει τους αλγόριθμους ασφαλέστερους θέτοντας όρια στο πόσες φορές μπορεί να αναδημοσιευτεί περιεχόμενο, αυξάνοντας τις υπηρεσίες για υποστήριξη περισσότερων γλωσσών, διαφανή κίνδυνο αξιολόγηση, καθιστώντας τις πλατφόρμες πιο ανθρώπινες κλίμακες και βρίσκοντας τρόπους για τους χρήστες να μεσολαβούν ο ένας τον άλλον αντί να εποπτεύονται από την τεχνητή νοημοσύνη. Επαίνεσε τους νομοθέτες για την ουδέτερη ως προς το περιεχόμενο προσέγγισή τους, αλλά προειδοποίησε για πιθανά κενά και εξαιρέσεις για τους οργανισμούς μέσων ενημέρωσης

Κατά την παρουσίασή της, η κα. Χόγκεν ανέφερε επίσης πόσο σημαντικό είναι για τις κυβερνήσεις να προστατεύουν τους πληροφοριοδότες τεχνολογίας, καθώς οι μαρτυρίες τους θα είναι το κλειδί για την προστασία των ανθρώπων από τις βλάβες που προκαλούν οι ψηφιακές τεχνολογίες στο μέλλον.

Σημειώνεται ότι, η ακρόαση οργανώθηκε από την Επιτροπή Εσωτερικής Αγοράς και Προστασίας των Καταναλωτών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, σε συνεργασία με τις επιτροπές Βιομηχανίας, Νομικών Θεμάτων και Πολιτικών Ελευθεριών και τις ειδικές επιτροπές για την παραπληροφόρηση και την τεχνητή νοημοσύνη.

Υπενθυμίζεται, τέλος, ότι η κα. Χόγκεν είναι πρώην υπάλληλος του Facebook με εξειδίκευση στη Μηχανική Υπολογιστών και, συγκεκριμένα, στη διαχείριση αλγοριθμικών προϊόντων. Στο Facebook, η κα Χόγκεν εργάστηκε ως Υπεύθυνη Προϊόντος στην ομάδα Civic Παραπληροφόρησης.

Αυτή η ομάδα εξέτασε τις εκλογικές παρεμβάσεις σε όλο τον κόσμο και εργάστηκε με ζητήματα που σχετίζονται με τη δημοκρατία και την παραπληροφόρηση. Το Facebook διέκοψε αυτήν την ομάδα μετά τις εκλογές του 2020 στις ΗΠΑ και η κ. Χόγκεν επικοινώνησε με τη Wall Street Journal αμέσως μετά. Η κα. Χόγκεν αποκάλυψε χιλιάδες εσωτερικά έγγραφα που συνέλεξε ενώ εργαζόταν για το Facebook. Μερικά από τα πιο εντυπωσιακά στοιχεία που υποστηρίζονται από τα έγγραφα που διέρρευσαν περιλαμβάνουν το πώς η χρήση του Instagram βλάπτει σοβαρά την ψυχική υγεία των εφήβων, ιδιαίτερα όταν πρόκειται για την ενθάρρυνση διατροφικών διαταραχών και της εικόνας του σώματος.

Γενικά, τα έγγραφα που διέρρευσαν δείχνουν πώς οι δημόσιες αξιώσεις του Facebook για διάφορα θέματα - συμπεριλαμβανομένης, πέρα από την ψυχική υγεία, του έργου του Facebook για τη ρητορική μίσους και την ελευθερία του λόγου - συχνά έρχονται σε αντίθεση με την εσωτερική έρευνα.

Συνολικά, η κα. Χόγκεν ισχυρίζεται ότι το Facebook (το οποίο κατέχει άλλες ευρέως χρησιμοποιούμενες εταιρείες κοινωνικών μέσων όπως το Instagram) σκόπιμα δεν κάνει αυτές τις πλατφόρμες ασφαλέστερες για τους χρήστες, επειδή αυτό θα είχε αντίκτυπο στα κέρδη τους.

Νίκος Ρούσσης - Στρασβούργο

 

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.