ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

"Ανοιχτός" πόλεμος της Κίνας στην Apple

02:21 - 29 Μαρ 2013 | Επιχειρήσεις
"Ανοιχτός" πόλεμος της Κίνας στην Apple
Με πρόσχημα την ποιότητα των υπηρεσιών, το Πεκίνο επιτίθεται στον αμερικανικό τεχνολογικό κολοσσό προκειμένου να μπορέσει να επιβάλλει τους δικούς του κανόνες.

Η κινεζική κυβέρνηση εντείνει τη συντονισμένη δημόσια εκστρατεία ενάντια στον αμερικανικό τεχνολογικό κολοσσό Apple, την οποία κατηγορεί ως "ανέντιμη", "άπληστη" και "ασύγκριτα αλαζονική", ενώ την κατηγορεί με ρυθμιστική δράση εάν η αμερικανική εταιρεία δεν βελτιώσει την πολιτική της εξυπηρέτησης σε επίπεδο after-sales.

Ύστερα από μία καλά ενορχηστρωμένη εκστρατεία που εξελίσσεται τις τελευταίες εβδομάδες μέσα από τα μεγαλύτερα κρατικά ΜΜΕ, το γραφείο ελέγχου ποιότητας της Κίνας ανακοίνωσε την Πέμπτη ότι η Apple θα πρέπει να αλλάξει ορισμένες από τις πολιτικές εγγύησης ή θα πρέπει να αντιμετωπίσει ορισμένες "σοβαρές επιπτώσεις όπως προβλέπονται από τη νομοθεσία".

 

Ωστόσο, σε μία χώρα η οποία είναι συνεχώς εκτεθειμένη σε σκάνδαλα δημόσιας υγείας, όπως τοξικά παιδικά γάλατα και βιομηχανική μόλυνση, το κοινό αντέδρασε με χλιαρό τρόπο στις υποτιθέμενες ευθύνες της Apple.


Ένας πολύ γνωστός μπλόγκερ της Κίνας που εξειδικεύεται σε τεχνολογικά θέματα, ο Σι Μπιισέν ανέφερε χαρακτηριστικά πως "πίσω από αυτή την εκστρατεία υπάρχει ένας απώτερος σκοπός. Πρώτον, οι σέρβερ της Apple δεν βρίσκονται στην Κίνα και έτσι η κυβέρνηση στο Πεκίνο δεν μπορεί να επιβάλει τη συνηθισμένη λογοκρισία".

Από τη άλλη πλευρά, ορισμένοι αναλυτές εκτιμούν ότι η κινεζική κυβέρνηση ελπίζει πως με αυτό τον τρόπο μπορεί να υπονομεύσει την κυριαρχία της Apple και άλλων ξένων εταιρειών στην κινεζική αγορά, προκειμένου να επωφεληθούν εγχώριες επιχειρήσεις όπως η Lenovo, η Huawei και η ZΤΕ. Όπως τονίζουν πολλοί αναλυτές, οι κινεζικές εταιρείες έχουν μείνει τεχνολογικά "πίσω", καθώς οι ανταγωνίστριές τους διαθέτουν περισσότερο καινοτόμα προϊόντα.


Για την Apple η Κίνα είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά μετά τις ΗΠΑ, ενώ σύμφωνα με εκτιμήσεις του διευθυντή του αμερικανικού κολοσσού, Τιμ Κουκ, στο μέλλον θα γίνει η σημαντικότερη αγορά της εταιρείας. Είναι χαρακτηριστικό ότι μόνο στο 4 ο τρίμηνο του 2012, οι πωλήσεις της Apple στην Κίνα έφτασαν τα 7,3 δισ. δολάρια.
Ωστόσο, μία πρόσφατη έρευνα που δημοσιεύθηκε από ένα κρατικό ινστιτούτο της Κίνας ανέφερε ότι η Κίνα είναι υπερβολικά εξαρτημένη από τα έξυπνα κινητά με βάση το λογισμό Android της Google. Με βάση την έρευνα αυτή, το Πεκίνο ανακοίνωσε ότι θα επιβάλει υψηλότερα στάνταρ και περιορισμούς στις κατασκευάστριες εταιρείες smartphones. Μία από τις προϋποθέσεις που θέτει η κινεζική κυβέρνηση στις εταιρείες είναι ότι αυτές θα πρέπει να βοηθούν το Πεκίνο στην επίβλεψη του Διαδικτύου και της δραστηριότητας των χρηστών.

Τελευταία τροποποίηση στις 02:27 - 29 Μαρ 2013
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.