ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Το Facebook αφαιρεί την αντιεμβολιαστική καμπάνια των influencers

15:54 - 14 Αυγ 2021 | Επιχειρήσεις
Το Facebook αφαιρεί την αντιεμβολιαστική καμπάνια των influencers
Το Facebook έχει κλείσει εκατοντάδες λογαριασμούς οι οποίοι, όπως ανέφερε, συμμετείχαν σε εκστρατείες παραπληροφόρησης κατά του εμβολίου από τη Ρωσία.

Η εταιρεία δήλωσε ότι το δίκτυο λογαριασμών στοχεύει στην Ινδία, τη Λατινική Αμερική και τις ΗΠΑ.

Προσπάθησαν, μάλιστα, να στρατολογήσουν influencers για να διαδώσουν ψευδείς ισχυρισμούς και να υπονομεύσουν την εμπιστοσύνη του κοινού σε συγκεκριμένα εμβόλια Covid-19.

Στην τελευταία έκθεσή του για τη «συντονισμένη μη αυθεντική συμπεριφορά», το Facebook δήλωσε ότι βρήκε συνδέσμους μεταξύ του δικτύου και μιας εκστρατείας παραπληροφόρησης από την εταιρεία μάρκετινγκ influencer Fazze - η οποία είναι μέρος μιας ρωσικής εταιρείας που ονομάζεται AdNow.

Τον περασμένο μήνα, μια έρευνα του BBC Trending ανέφερε πως τον Μάιο φέτος η Fazze προσέφερε χρήματα σε influencers για να διαδώσουν ψευδείς ισχυρισμούς σχετικά με τους κινδύνους που σχετίζονται με το εμβόλιο Pfizer.

Σύμφωνα με το Facebook, αυτό ήταν το δεύτερο κύμα προσπαθειών του δικτύου να αμαυρώσει τα δυτικά εμβόλια.

Η έρευνά τους διαπίστωσε ότι από τον Νοέμβριο του 2020 το ίδιο δίκτυο προσπάθησε να παρουσιάσει ψευδώς το εμβόλιο AstraZeneca ως επικίνδυνο επειδή χρησιμοποιεί έναν ακίνδυνο αδενοϊό που έχει ληφθεί από χιμπατζήδες.

Οι αναρτήσεις από λογαριασμούς στο δίκτυο διέδωσαν memes που χρησιμοποίησαν εικόνες από τις ταινίες του Planet of Apes για να δώσουν την εντύπωση ότι το εμβόλιο θα μετατρέψει τους ανθρώπους σε πιθήκους.

Αυτές οι αναρτήσεις εμφανίστηκαν στο Facebook περίπου την ίδια στιγμή που η ινδική κυβέρνηση συζητούσε την έκτακτη έγκριση για το εμβόλιο AstraZeneca.

Η καμπάνια χρησιμοποίησε ψεύτικους λογαριασμούς, μερικοί από τους οποίους το Facebook λέει ότι πιθανότατα προέρχονται από φάρμες λογαριασμών στο Μπαγκλαντές και το Πακιστάν.

Το Facebook δήλωσε ότι έχει αφαιρέσει 65 λογαριασμούς στο Facebook και 243 λογαριασμούς στο Instagram για παραβίαση της πολιτικής τους κατά των ξένων επεμβάσεων.

Ο Ben Nimmo, επικεφαλής της υπηρεσίας πληροφοριών απειλών του Facebook, περιέγραψε την καμπάνια ως "ένα πλυντήριο παραπληροφόρησης" που φύτεψε περιεχόμενο σε μερικά διαδικτυακά φόρουμ και στη συνέχεια ενίσχυσε αυτό το περιεχόμενο σε άλλες πλατφόρμες.

Η επιχείρηση εκτείνεται σε περισσότερες από δώδεκα πλατφόρμες. Παραπλανητικές δημοσιεύσεις εμφανίστηκαν στο Reddit και το Medium και αναφορές στο change.org που εξέφραζαν ανησυχία για την ασφάλεια του εμβολίου AstraZeneca.

Σύμφωνα με την έκθεση του Facebook, αυτοί οι σύνδεσμοι μοιράστηκαν στη συνέχεια από μερικούς influencers στο Instagram που χρησιμοποίησαν τα ίδια hashtag και έκαναν αναφορές στο γεγονός ότι το εμβόλιο AstraZeneca προήλθε από αδενοϊό χιμπατζή.

Και τα δύο κύματα της εκστρατείας ήταν ανεπιτυχή και απέτυχαν να αποκτήσουν μεγάλη απήχηση - παρά τις ποικίλες μεθόδους που χρησιμοποιήθηκαν.

"Εκτός από τις προσπάθειες που παρουσιάστηκαν προηγουμένως για την προσέλκυση influencers στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αυτή η επιχείρηση φαίνεται ότι χρησιμοποίησε μια ολόκληρη σειρά τακτικών σε μια ευρύτερη προσπάθεια να σπείρει παραπλανητικές ιστορίες στο διαδίκτυο σχετικά με τα Covid εμβόλια της Δύσης", δήλωσε ο Jack Stubbs, Διευθυντής Ερευνών στην εταιρεία ανάλυσης κοινωνικών μέσων Graphika.

"Υπήρχε μια ισχυριζόμενη τακτική η οποία αποτελείτο από εισβολή (χακ) και διαρροή, χρήση ιστότοπων ψευδο-ειδήσεων με πληρωμή για δημοσίευση, και ένα δίκτυο ψεύτικων προσώπων στο Facebook και το Instagram".

Παρά τις καλύτερες προσπάθειες της καμπάνιας, η έκθεση του Facebook παρατήρησε ατημέλητες πρακτικές, συμπεριλαμβανομένης της ανάμειξης γλωσσών - όπως η ανάρτηση meme στα Χίντι συνοδευόμενη από hashtags στα πορτογαλικά.

Η έρευνα του BBC Trending έδειξε ότι η Fazze ήταν μέρος μιας ρωσικής εταιρείας, της AdNow. Το BBC έκανε επανειλημμένες προσπάθειες με σκοπό να λάβει ένα σχόλιο από τα κεντρικά γραφεία της AdNow στη Μόσχα, αλλά δεν έλαβε καμία απάντηση. Ωστόσο, ο διευθυντής του βρετανικού τμήματος της AdNow είπε στο BBC ότι η Fazze κλείνει.

Σε απάντηση των κατηγοριών ενός Γερμανού πολιτικού ότι η δυσφήμιση των δυτικών εμβολίων ήταν προς το συμφέρον του Κρεμλίνου, η Ρωσική Πρεσβεία στο Ηνωμένο Βασίλειο είπε: «Αντιμετωπίζουμε την Covid-19 ως μια παγκόσμια απειλή και ως εκ τούτου δεν ενδιαφερόμαστε να υπονομεύσουμε τις παγκόσμιες προσπάθειες στον αγώνα εναντίον του με τον εμβολιασμό των ανθρώπων με το εμβόλιο Pfizer ως έναν από τους τρόπους αντιμετώπισης του ιού».

Το BBC προσπάθησε και πάλι να επικοινωνήσει με την Fazze για σχόλιο, αλλά τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που αποστέλλονται στις διευθύνσεις Fazze εξακολουθούν να επιστρέφουν από τον τομέα της AdNow.

Το Facebook λέει ότι η Fazze έχει πλέον απαγορευτεί από την πλατφόρμα τους.

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.