ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Frigoglass: Στα 3,041 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη το 2009 - Κάμψη 84,4%

10:49 - 12 Μαρ 2010 | Επιχειρήσεις
Στα 3,041 εκατ. ευρώ διαμορφώθηκαν τα καθαρά κέρδη της Frigoglass το 2009, από τα επίπεδα των 19, 455 εκατ. ένα χρόνο νωρίτερα, ήτοι κάμψη της τάξης του 84,4%.

Το καθαρό κέρδος επηρεάστηκε κατά το τέταρτο τρίμηνο από μια αναδρομική έκτακτη εισφορά που επιβλήθηκε στις ελληνικές επιχειρήσεις και ανήλθε σε 5,5 εκατ. ευρώ. Εξαιρουμένης της έκτακτης εισφοράς το καθαρό κέρδος για το σύνολο του έτους ανήλθε σε 8,5 εκατ. ευρώ, ήτοι μείωση της τάξης του 56,1% έναντι του 2008.

Οι ενοποιημένες πωλήσεις μειώθηκαν κατά 30,8% σε 337,6 εκατ. ευρώ για το σύνολο του 2009. Το τέταρτο τρίμηνο οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 42,4% σε 91,4 εκατ. ευρώ.

“Το 2009 ήταν μια ιδιαίτερη χρονιά για τη Frigoglass, μια χρονιά δοκιμασίας του επιχειρηματικού μας μοντέλου, της στρατηγικής και της αποφασιστικότητας των ανθρώπων μας. Στο αντίξοο αυτό οικονομικό περιβάλλον, καταφέραμε να πετύχουμε τους στόχους μας, προσαρμόζοντας έγκαιρα και ουσιαστικά την κοστολογική μας βάση, με αποτέλεσμα  να εμφανίσουμε θετικές ταμειακές ροές και υγιή ισολογισμό. Οι δραστηριότητες της υαλουργίας στη Νιγηρία αποτέλεσαν σημαντικό αντισταθμιστικό παράγοντα στις αρνητικές οικονομικές συνθήκες», σχολίασε μεταξύ άλλων ο Πέτρος Διαμαντίδης, Διευθύνων Σύμβουλος της Frigoglass και συνέχισε:

Επιπλέον, συνεχίσαμε να επενδύουμε στην έρευνα και ανάπτυξη, σχεδιάζοντας πάνω από 70 νέα μοντέλα επαγγελματικής ψύξης. Βασικός παράγοντας εξέλιξης ήταν η δημιουργία της σειράς Εcocool, της πρώτης παγκοσμίως ολοκληρωμένης σειράς ψυγείων φιλικών προς το περιβάλλον, που συντελεί στη μείωση των εκπομπών άνθρακα των πελατών μας. Η ευρεία γκάμα καινοτόμων προϊόντων, η παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσιών, παράλληλα με τη γεωγραφική μας διασπορά, βοήθησαν στο να επωφεληθούμε από την ανάπτυξη των αναδυόμενων αγορών και να διατηρήσουμε την ηγετική μας θέση στην αγορά επαγγελματικής ψύξης.

Ταυτόχρονα, συνεχίσαμε να επενδύουμε στη μελλοντική μας ανάπτυξη, εξασφαλίζοντας την είσοδό μας στην αγορά της Αμερικής.

Το 2010, είναι σαφές ότι η καταναλωτική εμπιστοσύνη παραμένει ιδιαίτερα εύθραυστη σε πολλές αγορές παγκοσμίως. Παρ’ όλα αυτά, παρατηρούμε ήδη σημεία ανάκαμψης, τα οποία σε συνδυασμό με την παγκόσμια παρουσία μας και την προσφορά ολοκληρωμένων λύσεων επαγγελματικής ψύξης, θέτουν τις βάσεις για μια μακροπρόθεσμη δυναμική ανάπτυξη”.

Επιχειρηματικές Προοπτικές

Η σημαντική μείωση των πωλήσεων το 2009 σε σύγκριση με τα προηγούμενα έτη προήλθε από την άμεση προσπάθεια διατήρησης της ρευστότητας και μείωσης των δαπανών των κύριων πελατών μας. Παρά τις αντίξοες αυτές οικονομικές συνθήκες, κατορθώσαμε να επιτύχουμε τους στόχους μας, λαμβάνοντας έγκαιρα μέτρα, προκειμένου να προσαρμόσουμε την κοστολογική μας δομή στο νέο οικονομικό περιβάλλον και να πετύχουμε θετικές ταμειακές ροές. Επιπλέον, η ευρεία γεωγραφική μας διασπορά βοήθησε στην αντιστάθμιση της πτώσης που παρατηρήθηκε στις αναπτυγμένες αγορές, σε σύγκριση με τις αναδυόμενες, ενώ η συνεχώς αυξανόμενη, πλήρης γκάμα προϊόντων και η προσφορά ολοκληρωμένων λύσεων εξασφάλισαν την ηγετική μας θέση στην αγορά επαγγελματικής ψύξης.

Η οικονομική πορεία της εταιρείας κατά τη διάρκεια του δευτέρου εξαμήνου κυμάνθηκε σε υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο, με τα πρώτα σημάδια ανάκαμψης να εμφανίζονται στη διάρκεια του τετάρτου τριμήνου. Αυτό μερικώς αντικατοπτρίζει και τη σύγκριση με ένα εξαιρετικά αδύναμο αντίστοιχο περυσινό τέταρτο τρίμηνο. Ωστόσο, είμαστε ευχαριστημένοι με τη θετική εξέλιξη που παρατηρείται.

Αναμένουμε συνεχιζόμενη ανάπτυξη και στη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του 2010, ωστόσο, η προοπτική αυτή συγκρίνεται με τη σημαντική πτώση των αγορών που παρατηρήθηκε την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους. Επίσης, η  καταναλωτική εμπιστοσύνη παραμένει αδύναμη, κυρίως στις ώριμες αγορές, όπως σημειώθηκε και στις πρόσφατες ανακοινώσεις των σημαντικότερων πελατών μας.

Αναμένουμε βελτίωση της κεφαλαιακή μας δομής ως αποτέλεσμα της  συνεχούς προσπάθειας βελτιστοποίησης της αποδοτικότητας και του κεφαλαίου κίνησης. Επιπλέον, το κόστος των πρώτων υλών αναμένεται ευνοϊκότερο σε σύγκριση με το 2009, ενώ παραμένουμε προσηλωμένοι στη δημιουργία νέων καινοτόμων προϊόντων, στοχεύοντας στη διατήρηση της ηγετικής μας θέσης στην αγορά ψύξης.

Παράλληλα, η αυστηρή διαχείριση των στοιχείων κόστους είναι πλέον συνυφασμένη με τη φιλοσοφία της εταιρείας, και ενώ συνεχίζουμε την αποδοτική διαχείριση των ταμειακών ροών και επικεντρωνόμαστε στην περαιτέρω μείωση του καθαρού δανεισμού μας, οι κεφαλαιακές μας δαπάνες αναμένεται να ανέλθουν σε €25 εκατ. αυτό το χρόνο, κυρίως λόγω αυξημένων δαπανών στον κλάδο υαλουργίας στη Νιγηρία.

Επομένως, ενώ αναμένουμε έναν ακόμα χρόνο προκλήσεων, πιστεύουμε ότι το ισχυρό επιχειρηματικό μοντέλο της Frigoglass, το εξαιρετικό ανθρώπινο δυναμικό και οι ισχυρές σχέσεις με τους πελάτες, την τοποθετούν στην καλύτερη θέση από ποτέ για μακροπρόθεσμη δυναμική ανάπτυξη.

Τελευταία τροποποίηση στις 11:11 - 12 Μαρ 2010
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.