ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Mάχη στους... αιθέρες από την απόφαση της Ryanair να εισχωρήσει στην Ελληνική αγορά

14:04 - 15 Ιαν 2014 | Επιχειρήσεις
Mάχη στους... αιθέρες από την απόφαση της Ryanair να εισχωρήσει στην Ελληνική αγορά
Νέες θέσεις εργασίας και φθηνά εισητήρια.

Αερομαχίες με φόντο  την επιβατική κίνηση και το τουριστικό ρεύμα στην Ελλάδα προκαλεί η απόφαση της Ryanair για τη δημιουργία βάσης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Πρόκειται για μία απόφαση, σύμφωνα με εκτιμήσεις παραγόντων αεροπορικών εταιρειών , που πέρα από τα προφανή, όπως η αύξηση της απασχόλησης και η δημιουργία περίπου 1.200 νέων θέσεων εργασίας που βάζει φωτιά στο σκηνικό του ανταγωνισμού, μόλις λίγους μήνες μετά την συγχώνευση της Aegean με την Ολυμπιακή και την δραστηριοποίηση της Cyprus Airways στις πτήσεις εσωτερικού.

 

Οι διαθέσεις της Ιρλανδικής εταιρείας  είναι χαρακτηριστικές, αφήνοντας αιχμές για μονοπωλιακές καταστάσεις στην εγχώρια αεροπορική αγορά. Μάλιστα, τονίστηκε χθες πως «η Αθήνα δεν εξυπηρετείται επαρκώς» κι ότι η ζήτηση «πιέζεται προς τα κάτω λόγω των υψηλών τιμών των εισιτηρίων και της μείωσης της χωρητικότητας». Παραθέτοντας, μάλιστα, έναν πίνακα σύγκρισης της Αθήνας σε σχέση με  άλλες ευρωπαϊκές πόλεις, οι επικεφαλής της Ryanair ανέφεραν ότι η μέση τιμή στις πτήσεις εσωτερικού (με μία αεροπορική εταιρεία) στην Αθήνα είναι στα 70 ευρώ, όταν στη Μαδρίτη (με έναν αριθμό από 3- 5 εταιρείες) αντιστοιχεί σε 42 ευρώ, στη Βαρκελώνη (3-4 εταιρείες) στα 30 ευρώ, στη Ρώμη (3-4 εταιρείες) στα 38 ευρώ και στο Μιλάνο (3-5 εταιρείες) στα 29 ευρώ. 

 

Η Ryanair πρόκειται να παίξει πολύ επιθετικά λανσάροντας  πολύ φθηνά εισιτήρια και τιμές για Αθήνα και Θεσσαλονίκη από 12 ευρώ (για τους μήνες Απρίλιο – Μάιο για την Αθήνα και Φεβρουάριο-Μάρτιο για τη Θεσσαλονίκη). Σημειωτέον ότι οι θέσεις αυτές θα είναι διαθέσιμες έως τα μεσάνυχτα της Δευτέρας 20/1 για την Αθήνα (οι κρατήσεις ξεκινούν από σήμερα), ενώ για τη Θεσσαλονίκη, οι θέσεις θα είναι διαθέσιμες από αύριο έως τα μεσάνυχτα της Πέμπτης 16/1.

 

Συνολικά από το Ελ. Βενιζέλος θα γίνονται 154 πτήσεις εβδομαδιαίως και τα δρομολόγια καθημερινά θα έχουν ως εξής:

 

10 ημερήσιες πτήσεις προς Θεσσαλονίκη

 

4 ημερήσιες πτήσεις προς Χανιά

 

2 ημερήσιες πτήσεις προς Ρόδο

 

2 ημερήσιες πτήσεις προς Λονδίνο (Στάνστεντ)

 

2 ημερήσιες πτήσεις προς Πάφο

    

2 ημερήσιες πτήσεις προς Μιλάνο (Μπέργκαμο).

 

Μάλιστα, η αεροπορική εταιρεία ρίχνει στην αγορά εισιτήρια εσωτερικού με τιμή 12 ευρώ έως τις 20 Ιανουαρίου για τα ταξίδια που θα πραγματοποιηθούν από το «Ελ. Βενιζέλος» τον Απρίλιο και το Μάιο.

Παράλληλα η Ryanair εξήγγειλε και την δημιουργία νέας βάσης στην Θεσσαλονίκη όπου θα σταθμεύει μόνιμα ένα ακόμη αεροσκάφος και από όπου θα εξυπηρετούνται συνολικά 16 προορισμοί εσωτερικού και εξωτερικού με 212 πτήσεις σε εβδομαδιαία βάση.

 

Συγκεκριμένα, από τη Θεσσαλονίκη θα γίνονται   212 πτήσεις κάθε εβδομάδα προς τους εξής προορισμούς:

 

Αθήνα

 

Χανιά

 

Πάφο

   

Βαρσοβία

   

Στοκχόλμη (Skavsta)

   

Όσλο (Rygge)

   

Βρέμη

   

Ντύσελντορφ

   

Φραγκφούρτη

   

Βάδη

   

Μιλάνο

   

Πίζα

   

Ρώμη (Τσιαμπίνο)

   

Βαρκελώνη (Ζιρόνα)

   

Βρυξέλλες

   

Λονδίνο (Στάνστεντ).

 

Για την περίπτωση της Θεσσαλονίκης η Ryanair προσφέρει θέσεις σε έκπτωση, με τιμές που ξεκινούν απο 12 ευρώ για τους μήνες Φεβρουάριο-Μάρτιο, οι οποίες θέσεις θα είναι διαθέσιμες εως τα μεσάνυχτα της Πέμπτης 16 Ιανουαρίου.

Την πρώτη μεγάλη είδηση του 2014 για την αεροπορική αγορά της Ελλάδας έδωσε την Τρίτη από την Αθήνα ο εμπορικός διευθυντής της Ryanair κ. Ντέιβιντ Ο'Μπράιεν.

 

Aegean

Άμεση ήταν η αντίδραση της Aegean. «Η σημερινή (σ.σ. χθεσινή) ανακοίνωση της Ryanair που αφορά στη δημιουργία βάσεων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη», σημειώνει η Ελληνική εταιρεία,  «επιβεβαιώνει τη λειτουργία μιας απόλυτα ανταγωνιστικής αγοράς, στο πλαίσιο των ευρωπαϊκών αερομεταφορών, γεγονός που πάντοτε ισχυριζόταν η AEGEAN. Αυτός είναι, άλλωστε, και ο λόγος που η συνένωση δυνάμεων των 2 ελληνικών αερομεταφορέων, της AEGEAN με την Olympic Air, ήταν απαραίτητη ώστε να δημιουργηθούν οι οικονομίες κλίμακας, για την αποτελεσματική λειτουργία και ανάπτυξη ενός ελληνικού αερομεταφορέα, που θα εκπροσωπήσει επάξια τη χώρα μας σε αυτή την κοινή ευρωπαϊκή αγορά. Σήμερα, μετά την ολοκλήρωση της συνένωσης, διαθέτουμε πλέον και τα ποσοτικά εχέγγυα για να ανταγωνιστούμε και να αναπτυχθούμε περαιτέρω.

Είναι επίσης πολύ θετικό, ότι η σταθεροποίηση της χώρας μας και η σημαντική ενίσχυση του τουριστικού ρεύματος, την καθιστούν πλέον πιο ελκυστική για επιπλέον δραστηριοποίηση ξένων αερομεταφορέων. Η AEGEAN έχει επενδύσει πολύ πριν και συστηματικά τα τελευταία 4 χρόνια, με 8 βάσεις στο κέντρο και την Περιφέρεια της χώρας και έχει συμβάλει καθοριστικά σε πολύ δύσκολες εποχές στην στήριξη και ανάπτυξη του τουρισμού. Παράλληλα, τόσο πριν όσο και μετά τη συνένωση με την Olympic Air, η AEGEAN έχει προσφέρει νέες πολιτικές χαμηλότερων ναύλων, όπως τις GoLight και Flex, που ξεκίνησαν τον Νοέμβριο του 2013. Οι πρωτοβουλίες αυτές βελτίωσαν σημαντικά το κόστος εισιτηρίου για τον Έλληνα καταναλωτή, τόσο στα κύρια δρομολόγια εσωτερικού, όσο και στις μικρές άγονες γραμμές. Άλλωστε, για τον λόγο αυτό, η σωρευτική κίνηση των 2 εταιρειών στο εσωτερικό παρουσίασε σημαντική αύξηση 15% το δίμηνο μετά την ολοκλήρωση της συμφωνίας, για πρώτη φορά μετά από 5 χρόνια συνεχούς ύφεσης και μείωσης. Οι καταναλωτές το ξέρουν και το νιώθουν ήδη. Συνεχίζουμε δυναμικά με τα νέα δρομολόγια που έχουμε ανακοινώσει, έχοντας συνηθίσει να αντιμετωπίζουμε αποτελεσματικά τις προκλήσεις φέρνοντας νέα οφέλη τόσο στους επιβάτες μας, όσο και στην οργάνωση και το προϊόν της εταιρείας μας».

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.