ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Κι όμως οι καταναλωτές ψωνίζουν στα malls

12:43 - 03 Φεβ 2014 | Επιχειρήσεις
Κι όμως οι καταναλωτές ψωνίζουν στα malls
Αγώνα επιβίωσης δίνουν τα περισσότερα μαγαζιά στις άλλοτε πολυσύχναστες γειτονιές του Κολωνακίου, της Κηφισιάς και της Γλυφάδας σε αντίθεσει με τα μεγάλα εμπορικά κέντρα και τα πολυκαταστήματα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη που όχι απλώς επιβιώνουν αλλά κατάφεραν να αυξήσουν μέσα στο 2013 επισκεψιμότητες αλλά και τζίρους καταστημάτων.

Μάλιστα όπως αναφέρουν οι επιτελείς τους, το τελευταίο επτάμηνο οι επιδόσεις των malls σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη είναι παραπάνω από ικανοποιητικές ιδιαίτερα μάλιστα αν συγκριθούν με την πορεία της αγοράς συνολικά, η οποίαείναι σχεδόν απελπιστική.

Ετσι, τα πολυκαταστήματα Attica είδαν τις πωλήσεις τους να αυξάνονται σε επίπεδα της τάξεως των 122,2  εκατ. ευρώ και τα κέρδη τους επίσης στα επίπεδα των 7 εκατ. ευρώ: Τα Attica του κέντρου της Αθήνας στο Citylink του Συντάγματος αύξησαν τις πωλήσεις τους κατά 6% στα 71,1 εκατ. ευρώ, ενώ το αντίστοιχο του Αμαρουσίου στο εμπορικό κέντρο Golden Hall είχε άνοδο στον τζίρο κατά 5,5%, στα 36,4 εκατ. ευρώ. Μη συγκρίσιμη είναι η αύξηση του 40% που είχε το Attica της Θεσσαλονίκης στο εμπορικό κέντρο Mediteranean Cosmos, το οποίο λειτούργησε στο πρώτο τρίμηνο του 2012,  φθάνοντας τα 14,2 εκατ. ευρώ πωλήσεις, ενώ το ‘’νεότευκτο’’ πολυκατάστημα του The Mall Athens είχε τζίρο στα 500 χιλ. ευρώ. Το νέο, ενιαίο σχήμα των γνωστών πολυκαταστημάτων ανήκει κατά 47% στον όμιλο Folli Follie, με ένα 43% συμμετέχουν οι κ.κ. Κ. Λαμπρόπουλος, Κ. Τσουβελεκάκης και Α. Σγουμπόπουλος, ενώ ο όμιλος Πειραιώς μέσω της θυγατρικής του  Picar και η οικογένεια Ριτσι ελέγχουν το υπόλοιπο 10%.

Στα εμπορικά κέντρα του Αμαρουσίου, το Golden Hall του ομίλου της Lamda είχε επίσης θετικές επιδόσεις μέσα στο έτος με αύξηση κατά 5% στον τζίρο των καταστημάτων του κέντρου και κατά 8% όσον αφορά τους επισκέπτες τους, έχοντας επιτύχει μέσω του προγράμματος μαρκετινγκ που ακολουθεί να μετεξελιχθεί σε προορισμό για όλη την οικογένεια. Στο πιο νεανικό κοινό ‘’ποντάρει’’ το δεύτερο εμπορικό κέντρο στο Μαρούσι της θυγατρικής του ομίλου Λάτση, το The Mall Athens το οποίο παρουσίασε μείωση τζίρου των καταστημάτων του κατά 3,5% το 2013 και πτώση  1% από πλευράς επισκεψιμότητας. Η πτώση ωστόσο οφείλεται σε εξωγενείς παράγοντες και κυρίως στην κατακόρυφη πτώση του πρώτου τριμήνου του 2013, λόγω της απεργίας στα μέσα μεταφοράς- αφού το 65% των επισκεπτών του εμπορικού έρχεται με τον Προαστιακό) αλλά και της τρομοκρατικής επίθεσης τον Ιανουάριο του 2013. Το τρίτο εμπορικό κέντρο του Αμαρουσίου, το Avenue, που ανήκει στον όμιλο Sanyo, παρουσίασε οριακή μείωση τζίρου της τάξεως του 5%, δείχνοντας εμφανή σημάδια ανάκαμψης, ενώ η επισκεψιμότητα αυξήθηκε περαιτέρω το 2013 ως αποτέλεσμα της στόχευσης σε προσιτά brands για την οικογένεια και του δωρεάν parking.

Θετικές επιδόσεις για το 2013 παρουσίασε και το Smart Park του ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ, το οποίο μάλιστα αυτή την στιγμή παρουσιάζει πληρότητα 96% με προοπτική να φθάσει το 100% στα μέσα του έτους. Το εμπορικό πάρκο των Σπάτων της θυγατρικής του ομίλου R.E.D.S. είχε το περασμένο έτος αύξηση επισκεψιμότητας κατά 25%, ενώ ο τζίρος των καταστημάτων σε απόλυτα συγκρίσιμα στοιχεία αυξήθηκε πέρυσι κατά 7% και αν προστεθούν και οι τζίροι των καταστημάτων που προστέθηκαν ως νέοι μισθωτές του πάρκου των Σπάτων μέσα στο 2013, η αύξηση σε επίπεδο πωλήσεων ήταν, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, στο 21%.
Εκτός Αθηνών, στη Θεσσαλονίκη το μεγαλύτερο mall ανήκει στη Lamda Development: Το Mediteranean Cosmos έκλεισε με άνοδο 4% για το 2013 όσον αφορά τον τζίρο των καταστημάτων του και μείωση κατά 2% του αριθμού των επισκεπτών και το τελευταίο επτάμηνο να παρουσιάζει σταθερά ανοδική πορεία. 

 
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.