ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Ο...καφές της έριδος- Μάχη μέχρι τελικής πτώσεως μεταξύ Douwe Egberts και Νestle

00:00 - 16 Ιουν 2014 | Επιχειρήσεις
Ο...καφές της έριδος- Μάχη μέχρι τελικής πτώσεως μεταξύ Douwe Egberts και Νestle
Mάχη μεριδίων στην ελληνική αγορά του καφέ ανάμεσα σε Douwe Egberts και Νestle, εξαιτίας της πρόσφατης παγκόσμιας μεταβίβασης του σήματος Jacobs από την πολυεθνική Mondelez στην πρώτη.

Σύμφωνα με πληροφορίες που αλιεύσαμε από την ελληνική αγορά, η διάθεση και η διανομή του επώνυμου σήματος Jacobs στην χώρα από την Douwe Egberts ξεκινά από 1/1/2015 η οποία θα κάνει και την τιμολόγηση, όπως έχουν ήδη ενημερωθεί και τα στελέχη των λιανεμπορικών αλυσίδων. Πληροφορίες λένε ότι η Douwe Εgberts προκειμένου να κτυπήσει στα ίσα την Νestle ετοιμάζει έντονη διαφημιστική καμπάνια των προϊόντων της και βεβαίως πλουσιοπάροχες εκπτώσεις που θα ξεπερνούν το 20% στην τιμή ραφιού. Για όσους δεν γνωρίζουν η Douwe Egberts ελέγχει στην Ελλάδα εκτός από το ομώνυμο σήμα, τον ελληνικό Bravo και τον καφέ φίλτρου La Meloise. Η πρωταγωνιστική θέση της εταιρείας στον καφέ φίλτρου -με το Jacobs- είναι ξεκάθαρη ελέγχοντας το 70% της σχετικής αγοράς, κάτι που όμως δεν ισχύει στον ελληνικό καφέ, καθώς εκεί η Νestle με το Λουμίδη έχει το πάνω χέρι, καθώς διαχειρίζεται το 60% της σχετικής αγοράς.

Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με και με τον διεθνή τύπο θα δημιουργηθεί μεταξύ των δύο κολοσσών μία κοινοπραξία με επωνυμία Jacobs Douwe Egberts και έδρα την Ολλανδία, ενώ το αντικείμενό της θα είναι τα σήματα του καφέ που ελέγχουν οι δύο εταιρείες. Εκτιμάται ότι τα έσοδα της εταιρείας σε πρώτη φάση θα φθάσουν τα 7 δισ. δολ, γεγονός που την καθιστά βασικότερο ανταγωνιστή της Νestle που αποτελεί τον μεγαλύτερο παίκτη στην αγορά του καφέ παγκοσμίως ελέγχοντας μερίδιο της τάξεως του 22% σε μία αγορά που εκτιμάται στα 81 δισ. δολ. Το παγκόσμιο μερίδιο της Mondelez φθάνει το 12,9%, ενώ της Douwe Egberts 5,9%. Σημειώνεται ότι για αυτή τη μεταβίβαση, καταβλήθηκε στην Mondelez το ποσό των 5 δισ. δολ μετρητά και το 49% του μετοχικού κεφαλαίου της νέας εταιρείας.

Η Mondelēz International, Inc. είναι μια παγκόσμια ισχυρή επωνυμία στον τομέα των σνακ με κύκλο εργασιών 35 δισ. δολ. Eιδικότερα στην Ελλάδα πρωταγωνιστεί με τις σοκολάτες Lacta, Παυλίδης Υγείας, τσίκλες Trident και Dentyne, Merenda, καφές Jacobs, ροφήματα Tassimo, καραμέλες Halls, Philadelphia, Oreo. κλπ. Η απόφαση της μεταβίβασης του σήματος Jacobs αποτελεί παγκόσμια στρατηγική της προκειμένου να εστιαστεί στα σνακ. Ειδικότερα στην Ελλάδα, ισχυρό ατού της εταιρείας είναι το εργοστάσιο Παυλίδη στο οποίο μπορούν να παραχθούν:

- 1.800.000 minis Lacta ή Υγείας

- 318.000 σοκολάτες Lacta ή 330.000 σοκολάτες Υγείας ή 270.000 σοκολάτες «Παυλίδη» γεμιστές

-60.000+ βάζα Merenda

- 400.000+ KISS

- 264.000 Κουβερτούρες

- 208.000 3-BIT.

 

Εκτός από την Αθήνα η εταιρεία διατηρεί υποκατάστημα και στη Θεσσαλονίκη. Αξίζει δε να αναφερθεί ότι από το σύνολο του επενδυτικού της προγράμματος για την περίοδο 2009-2014 συνολικού ύψους 13 εκατ. ευρώ το μεγαλύτερο μέρος πήγε στις εγκαταστάσεις της Παυλίδης.

Στην οργανωτική δομή της Nestlé στην Ελλάδα από την άλλη, ανήκουν οι εταιρείες Nestlé Ελλάς Α.Ε., Όμιλος Δημητριακών Ελλάδος Α.Ε., Nestlé Waters Direct Hellas Ύδατα Α.Ε., Nespresso Ελλάς. Τα βασικά προϊόντα της εταιρείας στην ελληνική αγορά είναι: προϊόντα βρεφικής διατροφής, καφέ, σοκολάτες, προϊόντα μαγειρικής, δημητριακά πρωινού, φυσικό μεταλλικό νερό, παγωτά, στιγμιαία σοκολατούχα ροφήματα, προϊόντα για επαγγελματική χρήση και προϊόντα διατροφής κατοικίδιων ζώων.

Η Nestlé εξάγει δύο προϊόντα ελληνικής παραγωγής: τον ελληνικό καφέ Λουμίδης Παπαγάλος και το φυσικό μεταλλικό νερό Κορπή στις ελληνικές κοινότητας παγκοσμίως (κυρίως στις ΗΠΑ, τη Γερμανία, την Κύπρο, την Αλβανία, την Αυστραλία και την Αγγλία).Το 2011 τα έσοδά της ανήλθαν στα 425 εκατ. ευρώ.

 

Δέσποινα Καραγιαννοπούλου

Τελευταία τροποποίηση στις 21:25 - 15 Ιουν 2014
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.