ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Tι σχεδιάζουν για το 2015 πέντε "πολυεθνικοί" συνεταιρισμοί

11:15 - 29 Σεπ 2014 | Επιχειρήσεις
Tι σχεδιάζουν για το 2015 πέντε "πολυεθνικοί" συνεταιρισμοί
Nέα ανοίγματα σε αγορές του εξωτερικού σχεδιάζουν για το 2015 πέντε συνεταιρισμοί με πολυεθνικές προεκτάσεις. Συνεταιρισμοί που παρά την κρίση και με σημαία τα ποιοτικά τους προϊόντα έχουν καταφέρει με πολύ κόπο και ιδιωτικά κεφάλαια να κατακτήσουν μια περίοπτη θέση στα ράφια των ευρωπαϊκών αλυσίδων των σούπερ μάρκετ.

Ένωση Πεζών Κρήτης: Focus στην Αμερική

 

Σε περισσότερες από 15 αγορές του εξωτερικού διοχετεύει τα προϊόντα της,  κρασί και λάδι η Ένωση Πεζών Κρήτης που βρίσκεται στο νομό Ηρακλείου Κρήτης, στο Δήμο Αρχανών - Αστερουσίων. Με ιστορία από το 1933, η Ένωση Πεζών έχει δημιουργήσει ένα δυνατό δίκτυο διανομής των προϊόντων της στο εξωτερικό. Ωστόσο πάντα υπάρχουν περιθώρια, όπως επί παραδείγματι στην Αμερική, όπου ο Συνεταιρισμός θέλει να εστιάσει τις μελλοντικές του προσπάθειες.

 

ΑΣΕΠΟΠ ΒΕΛΒΕΝΤΟΥ: Βλέπει Μέση Ανατολή και Ευρώπη

 

Όταν το 1958, μια ομάδα παραγωγών από τον Βελβεντό Κοζάνης, ίδρυσε τον  ΑΣΕΠΟΠ ΒΕΛΒΕΝΤΟΥ με σκοπό την καλύτερη καλλιέργεια και προώθηση των αγροτικών προϊόντων της περιοχής κανείς δεν περίμενε ότι σήμερα ο Συνεταιρισμός θα εξήγαγε 5.000 τόνους ροδάκινα στην Ευρώπη. Η συνολική παραγωγή, στην οποία εκτός από τα ροδάκινα, συμπεριλαμβάνονται νεκταρίνια, μήλα κ.λπ.- ξεπερνά τους 12.000 τόνους (οι 10.000 τόνοι αφορούν τα επώνυμα ροδάκινα).

Όπως μας λέει ο Θανάσης Κοντζακόλιος, γενικός διευθυντής στο Συνεταιρισμό το ποσοστό των εξαγωγών αγγίζει το 50% των συνολικών πωλήσεων που διαμορφώνονται στα 15 εκατ. ευρώ. Ο στόχος κατά τον ίδιο είναι τα ροδάκινα της περιοχής που φέρουν την επωνυμία Velvita να διεισδύσουν και σε άλλες δυναμικές αγορές της Μέσης Ανατολής αλλά και της Ευρώπης.

 

ΕΑΣ Νάξου : Μεγαλύτερη διείσδυση σε Αγγλία και Αμερική

 

Η ετήσια παραγωγή γραβιέρας από τον Συνεταιρισμό φθάνει τους 900 τόνους. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συνεταιρισμού, Δημήτρη Καπούνη, πέρυσι οι εξαγωγές του επώνυμου προϊόντος έφθασαν τους 70 τόνους, ενώ φέτος θα κυμανθούν μεταξύ 80-100 τόνους. Η στρατηγική είναι να διεισδύσει το επώνυμο προϊόν σε περισσότερες ανεπτυγμένες αγορές, όπως Αγγλία, Αμερική, ενώ πρόσφατα ξεκίνησαν εξαγωγές και στη Γερμανία. Σήμερα, η πιο δυνατή παρουσία του προϊόντος είναι στη Γαλλία σε μία ελληνική αλυσίδα καταστημάτων που ανήκει στους αδερφούς Μαυρομάτη.

 

Ένωση Μαστιχοπαραγωγών Χίου: Μεγαλύτερη παρουσία στις υπάρχουσες αγορές

 

Χρονιά ρεκόρ για τις εξαγωγές είναι η φετινή για την Ένωση Μαστιχοπαραγωγών Χίου, όπως μας ανέφερε ο πρόεδρός της Ευθύμης Μονίαρος. Σύμφωνα με τον ίδιο οι εξαγωγές σε καθαρό προϊόν (μαστίχα) έφθασαν τους 110 τόνους από 102 τόνους πέρυσι, ενώ αυξήθηκαν και οι εξαγωγές σε μεταποιημένο προϊόν, που κατά βάση είναι η τσίχλα ΕΛΜΑ. Οι βασικότερες χώρες προορισμού των εξαγωγών είναι τα κράτη της Μέσης Ανατολής, ενώ σημαντικές ποσότητες κατευθύνονται και στην Γαλλία, καθώς και στην Αμερική.

 

Κρόκος Κοζάνης ή σαφράν: Στόχοι η Κίνα και η Αμερική

 

Την πρώτη θέση ανάμεσα στις χώρες της Ευρώπης στην παραγωγή κρόκου κατέχει η χώρα μας που έχει εισέλθει δυναμικά στην παγκόσμια αγορά του ακριβότερου μπαχαρικού στον κόσμο. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συνεταιρισμού Νίκο Πατσιούρα, η περαιτέρω ενίσχυση των εξαγωγών αποτελεί τη βασική προτεραιότητα της στρατηγικής. Σήμερα το προϊόν διοχετεύεται σε συνολικά 25 χώρες του εξωτερικού, μεταξύ των οποίων το Κουβέιτ, το Κατάρ, το Μπαχρέιν, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, την Αυστραλία, την Ιαπωνία, το Χονγκ Κονγκ, τον Καναδά, την Αγγλία, τη Γερμανία, την Ολλανδία και αλλού.

Ο Συνεταιρισμός που διαχειρίζεται 3.000 στρέμματα, συγκομίζει 2 τόνους σαφράν ετησίως, με το 70% αυτού να κατευθύνεται στο εξωτερικό. Ο άμεσος στόχος, όπως μας ανέφερε ο κ. Ν. Πατσιούρας είναι αφενός να ισχυροποιήσουμε την παρουσία μας στην Αμερική και παράλληλα να ξεκινήσουν εξαγωγές και προς την Κίνα όπου ήδη διενεργούνται επαφές με τοπικούς παράγοντες, έτσι ώστε να επιτευχθεί η καλύτερη τοποθέτηση του επώνυμου προϊόντος σε αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

 

Συνεταιρισμός Αγγειοπλαστών Θραψανού: Σχέδια για Αυστραλία, Καναδά και Νουμπάι  

 

Άγγλοι, Γερμανοί, Σουηδοί, Δανοί αλλά και Αμερικανοί, είναι οι πελάτες των πυθαριών του Συνεταιρισμού Αγγειοπλαστών Θραψανού που εδρεύει στο Ηράκλειο της Κρήτης, σημειώνει ο Μιχάλης Πλουμάκης και φέρουν το σήμα Μίνως. "Αναμφίβολα", τονίζει "πουλάμε και σε Έλληνες, ωστόσο πάνω από το 90% των εσόδων μας προέρχεται από τις αγορές του εξωτερικού".

Σύμφωνα με το πλάνο που έχει χαράξει ο Συνεταιρισμός, οι επόμενες αγορές στόχοι είναι η Αυστραλία, ο Καναδάς και το Ντουμπάι. 

 

Δέσποινα Καραγιαννοπούλου

Τελευταία τροποποίηση στις 13:17 - 29 Σεπ 2014
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.