ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Και αναψυκτικά και εξαγορές από την ΕΖΑ

01:00 - 30 Ιαν 2015 | Επιχειρήσεις
Και αναψυκτικά και εξαγορές από την ΕΖΑ
Μέχρι τον Απρίλιο αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η νέα επένδυση της Ελληνικής Ζυθοποιίας Αταλάντης (ΕΖΑ) συνολικού κόστους 5,5 εκατ. ευρώ, σηματοδοτώντας έτσι και τυπικά την είσοδό της στην αγορά των μη αλκοολούχων ποτών-αναψυκτικών.

 Η συγκεκριμένη επένδυση αφορά την επέκταση των παραγωγικών εγκαταστάσεων, προκειμένου η νέα μονάδα να υποδεχτεί τον καινούργιο τομέα δράσης. Οσον αφορά δεν την υπάρχουσα μονάδα τη ζυθοποιία δηλαδή η ετήσια παραγωγή της φθάνει τα 20 εκατ. λίτρα μπύρας ενώ η δυναμικότητά της είναι τετραπλάσια.  

Οπως μας ανέφερε ο Aθανάσιος Συριανός κάτοχος του 66,1% της εταιρείας, ο μακροπρόθεσμος στόχος ήταν πάντα η επέκταση της παραγωγής και στα μη αλκοολούχα ποτά  -που βασίζονται στο κριθάρι και δεν γίνεται χρήση ζάχαρης- και από τη στιγμή που έγινε αλλαγή του νόμου, επιτρέποντας στις ζυθοποιίες να επεκταθούν και σε αυτό το κομμάτι ήταν θέμα χρόνου να γίνει από την ΕΖΑ. Υπενθυμίζεται ότι το 33,9% της ζυθοποιίας έχει περάσει στην επενδυτική εταιρεία Damma Holdings του Δ. Συριανός, μέσω αύξησης  μετοχικού κεφαλαίου κατά 2,5 εκατ. ευρώ.

Παράλληλα με την είσοδο στα μη αλκοολούχα ποτά, η εταιρεία όπως μας αποκάλυψε ο βασικός της μέτοχος κάνει κινήσεις ισχυροποίησης της θέσης της στο εξωτερικό. Και αυτό θα γίνει με δύο τρόπους είτε αναλαμβάνοντας φασόν την παραγωγή σημάτων του εξωτερικού είτε δημιουργώντας σήματα απόλυτα προσαρμοσμένα στις ανάγκες της αγοράς όπου θα απευθυνθούν. Όπως μας τόνισε το προσεχές διάστημα αναμένονται κάποιες στρατηγικές συμφωνίες σε επίπεδο φασόν. 

Η ενίσχυση των εξαγωγών πάντως βρίσκεται ;από παλιά στις βασικές προτεραιότητες της διοίκησης. Ηδη τα προϊόντα της ς έχουν κατακτήσει υπολογίσιμα μερίδια σε αρκετές αγορές του εξωτερικού, όπως για παράδειγμα Ισραήλ, Αλβανία, Μάλτα, Κύπρο, Αυστραλία, ενώ τελευταίως έχουν εντατικοποιηθεί οι προσπάθειες εισόδου στην Ιταλία. 

Ενα άλλο πεδίο στο οποίο σκοπεύει να παίξει δυνατά η ΕΖΑ είναι και αυτό των εξαγορών, όπως μας επεσήμανε ο Α. Συριανός,  από την στιγμή που υπάρχει η κεφαλαιακή δυνατότητα και όπως ανέφερε τα δεδομένα της αγοράς δημιουργούν ευκαιρίες.   


Η ιστορία
Η  εzα πρότυπος ελληνική ζυθοποιία  δημιουργήθηκε το 1989 ως ομώνυμη θυγατρική γερμανικού ομίλου του οποίου η μπύρα κυκλοφόρησε στην Ελλάδα το 1980, υπό καθεστώς παραχώρησης σήματος. Tο 1988 η γερμανική μητρική εταιρεία ανέλαβε η ίδια την ανάπτυξη του σήματός της, στην Ελλάδα και ένα χρόνο αργότερα απέκτησε το εργοστάσιο στην Αταλάντη. Ακολούθησε η ανασυγκρότηση της εταιρείας και η μετονομασία της σε Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης Α.Ε. (ΕΖΑ). Το 1998 πραγματοποιήθηκε η υπό μορφή “management buy-out” εξαγορά των μετοχών που ανήκαν στην γερμανική εταιρεία (διαδικασία η οποία ολοκληρώθηκε το 2003) με αποτέλεσμα την πλήρη ελληνοποίηση του ιδιοκτησιακού καθεστώτος της. Η συμφωνία πώλησης περιέλαβε και τη σύναψη σύμβασης παραχώρησης σήματος για παραγωγή και διάθεση της μπύρας αυτής μέχρι το 2009. Στο ίδιο διάστημα, η τεχνογνωσία παραγωγής γερμανικής μπύρας εμπλουτίστηκε και με την τεχνογνωσία παραγωγής βελγικής μπύρας και για πάνω από μία δεκαετία η ΕΖΑ παρήγαγε διεθνώς αναγνωρισμένο βέλγικο σήμα μπύρας εξαιρετικής ποιότητας. Ταυτόχρονα, η ΕΖΑ εισήγαγε και λανσάρισε στην ελληνική αγορά ξένα σήματα δημιουργώντας νέα τμήματα της αγοράς μπύρας – όπως για παράδειγμα τις μπύρες Weiss. Το 2011, η αναδιάρθρωση της ΕΖΑ περιέλαβε και την αλλαγή της εταιρικής της ονομασίας σε εzα πρότυπος ελληνική ζυθοποιία όπως και του σήματός της.

 

Δέσποινα Καραγιαννοπούλου

Τελευταία τροποποίηση στις 16:39 - 29 Ιαν 2015
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.