ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Μεγάλες "χαμένες" όσες επιχειρήσεις δεν εξάγουν

10:55 - 15 Σεπ 2015 | Επιχειρήσεις
Μεγάλες "χαμένες" όσες επιχειρήσεις δεν εξάγουν
Πολύτιμα έσοδα στερεί από τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις η έλλειψη εξαγωγικής δραστηριότητας. Μάλιστα, υπολογίζεται ότι οι ΜμΕ χάνουν, από τη μη ανάπτυξη εξαγωγικής δραστηριότητας, επιπλέον τζίρο, που εκτιμάται, κατά μέσον όρο, σε €647.000 ετησίως. Με δεδομένο ότι οι περισσότερες μικρομεσαίες επιχειρήσεις σε βασικές αγορές της Ευρώπης δεν εκμεταλλεύονται τα πλεονεκτήματα της εξαγωγής, η απώλεια αυτή παίρνει ανησυχητικές διαστάσεις.

Σύμφωνα με νέα έρευνα για την “Εξαγωγή στις Ευρωπαϊκές ΜμΕ”, που διεξήγαγε η Harris Interactive για λογαριασμό της FedEx Express, περισσότερες από έξι στις δέκα μικρομεσαίες επιχειρήσεις (62%) δεν εξάγουν. Μάλιστα, αυτή η εξαγωγική αδράνεια υφίσταται, παρά το γεγονός ότι το 78% αυτών των επιχειρήσεων αναγνωρίζει τις προοπτικές, που υπάρχουν στις διεθνείς αγορές από πλευράς πελατών.

Η έρευνα εξετάζει την τρέχουσα εξαγωγική συμπεριφορά μεταξύ των μικρομεσαίων επιχειρήσεων της Ευρώπης, που αναγνωρίζεται, ευρέως, ότι διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη, το άνοιγμα σε νέες αγορές και τη δημιουργία θέσεων εργασίας. Επίσης, εστιάζει στις ιδιαίτερες διαφορές μεταξύ των αγορών που ερευνήθηκαν, με την εξαγωγική δραστηριότητα να είναι πιο ανεπτυγμένη στην Ισπανία (το 47% των ΜμΕ είναι ενεργές διεθνώς) και την Ιταλία (41%), ενώ μεγάλες χώρες, όπως η Γαλλία και η Γερμανία βρίσκονται σημαντικά χαμηλότερα (32% και 31% αντίστοιχα).

Στο μεταξύ, οι ΜμΕ που εξάγουν τείνουν να εστιάζουν σε “τοπικό” επίπεδο, αφού μόλις το 24% εξάγει εκτός Ευρώπης. Η Ισπανία είναι και εδώ πρωτοπόρος, με το 1/3 των μικρομεσαίων επιχειρήσεων (32%) να εξάγει στις ΗΠΑ και τη Λατινική Αμερική συγκεκριμένα, ενώ μόλις το 19% των ΜμΕ στη Γερμανία εξάγει πέραν των γειτονικών χωρών (Αυστρία, Ελβετία, Γαλλία).

Πλεονεκτήματα

Σύμφωνα με την έρευνα, οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, που εξάγουν, εμφανίζουν σημαντικά οικονομικά πλεονεκτήματα από τη διεθνή τους δραστηριότητα, με τις ταχέως αναπτυσσόμενες ΜμΕ (52%) να είναι δύο φορές πιο πιθανό να εξάγουν, σε σχέση με τις ΜμΕ που είναι σε σταθερή ή πτωτική πορεία (28%).

Επίσης, οι εξαγωγικές ΜμΕ ήταν πιο αισιόδοξες σε σχέση με τις εκτιμήσεις τζίρου για τους επόμενους 12 μήνες, με το 60% να περιμένει αύξηση τζίρου (σε σχέση με 48% των ΜμΕ που δεν εξάγουν).

“Με την τοπική αγορά να παραμένει εγκλωβισμένη σε ύφεση, η εξαγωγή αποτελεί μια σημαντική ευκαιρία για τις ελληνικές ΜμΕ που δεν πρέπει, ως ελληνική οικονομία, να αφήσουμε να πάει χαμένη”, σχολίασε σχετικά ο αντιπρόεδρος της Orbit Couriers, αποκλειστικής αντιπροσώπου της FedEx στην Ελλάδα, κ. Δημήτρης Κατσαδάκης.

Να σημειωθεί ότι η έρευνα της Harris Interactive διενεργήθηκε δείγμα 2.005 μικρομεσαίων επιχειρήσεων της  Ευρώπης.

Πηγή: ΣΕΠΕ

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.